|

Brit vadászbombázók települnek Romániába

Március 27-én Michael Fallon brit védelmi miniszter bejelentette, hogy május során a Királyi Légierő négy Eurofighter Typhoon vadászbombázót telepít Romániába. A NATO Southern Air Policing nevű, légi rendészeti missziójának keretében végrehajtandó kiküldetés szeptemberig tart majd. A négy Typhoon a RAF Coningsby bázisról, a 3. vadászrepülő-század állományából érkezik majd a romániai Mihail Kogalniceanu támaszpontra. A brit gépek fő feladata a Fekete-tengeri régió légvédelmének megerősítése lesz, együttműködve a helyi légierővel. Emellett számos hadgyakorlaton is részt vesznek majd, tovább javítva a kapcsolatokat a két ország között.

A RAF 3. századának egyik Eurofighter Typhoon repülőgépe |Fotó: Allan Chapman, Wikimédia Commons ,

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Ez bennem is felmerült. Utólagos áthajtóművezés ritka, mint a fehér holló. Ha ez nem a meglevő hajtóművek átalakíthatóságával oldalható meg, akkor annyit ér az egész, mint halottnak a csók.

    A kérdés a vásárlóerő hiányára vonatkozott. Az AESA radart is megcsinálták hozzá és kb. nincs benne széria gépben. Pedig ez lenne inkább fontos, nem a hajtómű. Akkor szerinted lesz erre pénz? A US Navy is tojt magasról az F414 EPE-re, pedig az SH totálisan erőtlen az EF-hez képest mostani állapotában. Ellenben azokba a gépekbe, amibe gyártáskor még nem került AESA radar utólag az összesbe beleépítette.

    Erről van szó.

    Csak simán nem értette, hogy mivel van a probléma.
    rudi
    Ja, azt hittem tényleg komoly a helyzet...

    Amúgy igen, a kérdés arra vonatkozott hogy - amennyire követem az eseményeket - nem igen van a láthatáron újabb komolyab EF üzlet.

    Potenciális megrendelő hiányàban meg nem igen szoktak komolyab projekteket nyitni.

    Tehát a kérdés még áll.
    Ki fogja megvenni a korszerűsített gépet?
    De üzemeltetők vannak és ha más nem az angolok azért komolyan veszik a gép üzemeltetését!Nem minden EF üzemeltető Németország ahol a földön áll a flotta fele.
  • A fenti projektek nem új vevőknek szólnak. Az a hajó már elment. Katar volt az utolsó, vett és még vesz egy halom Rafale-t, horribilis mennyiségű F-15QA-t, mellé szerény 24 darab Typhoon-t.

    Közben meg a fejlesztők dolgoznak az upgrade csomagokon, mint a kisangyal, mintha lenne rá valós igény.

    Már most össze lehetne rakni egy olyan Typhoon-t a jelenlegi flotta módosításával, ami a Holdra is el tudna jutni.

    A Typhoon-nak pont két dologgal nincs semmi gondja. A manőverezőképességgel (legyen szó akár a földközeli nagy állásszögű, kis sebességű kontrollálhatóságról, vagy a 10 ezer méteren Mach 1 feletti fordulékonyságról - mind a két kategóriában a bajnokok közt van a konstrukció) és a tolóerőfeleslegel.

    A fenti upgrade kitek pont ezt a két dolgot igyekeznek tovább javítani. Teljesen érthető, hiszen a napnál is világosabb, hogy amúgy pont ezt a két területet fejlesztő csapatoknak nincs immáron vagy negyedszázada semmi dolga a géppel, ezért hát elfoglalják magukat.
    Ez ám az igazi mérnöki maszturbáció!
  • Allesmor Obranna
    Csak mint érdekesség. Összegyűjtöttem, hogy a Typhoon-nal kapcsolatban milyen szerkezeti fejlesztések zajlanak.
    Mert ugye a lényeg az avionikai csomag, de az nekünk, repülőbuziknak lófüle, mert a borítás alatt van. Hanem:
    • AMK, azaz az Advanced Maneuvering Kit, vagyis a németek által tervezett és tesztelt szerkezeti bővítőcsomag, amellyel a gép nagy állásszögű repülhetősége drámai mértékben javul. Pedig eddig se volt rossz!
    • Hajtómű. Az alap EJ200-as békeidős 60/90kN teljesítménye az eddig legyártott összes (kb 1450 darab) példányon "war setting" módban felszabályozható egészen 96kN-ig, de magában a hajtóműben az RR és az MTU még bőven talált potenciált. Kisebb módosítással 72/103kN is kihozható a szerkezetből és akárhogy nézzük, ez már az F-15C F100PW220-asával egyenértékű adat. Hanem, egy további fázisban, jobban belenyúlva 78/120kN elérése a terv, ez pedig már az AL-31F, vagy F110GE100 méretű kályhacsövekkel azonos tolóerő!
    • Tervben van az aktívan vezérelt kilépő keresztmetszetű módosított fúvócső is, a fenti teljesítménynövelő programoktól totál függetlenül. Anno a 3. generációs gépek korában, egyes F-4-es verziókon volt ilyen, ahol a Laval profilnál nem csak a konvergens, vagy másképp a kritikus keresztmetszetet vezérelték, hanem a kilépőt is. Ez főleg nagyobb magasságokon optimalizálta a tolóerőt. Ez azonban a 4. generációnál már kihalt, mivel ezek a gépek leköltöztek úgy kb 8000 méter alá. Az egyetlen 4. generációs típus, ami rendelkezett ilyennel és most be is ugrik nekem, az a leges legelső, 9.01-es MiG-29-es prototípus legelső pár RD-33-asa volt. Ezt a példányt Monyinoban már csak normál, vagyis a közismert RD-33-asokkal látni, de van pár fotó még erről a leginkább az XB-70-es Valkyre hajtóműveire hasonlító fúvócsöves állapotról, sajnos főleg csak a Jefim Gordon kiadványokban. Jól látható tehát, hogy nemcsak az F-22-esnél és újabban az F-35A-nál, de már a legújabb F-15X Advanced Eagle-nél is emlegetik a 60k lábon harcászkodást, ahogy ez előjött a Szu-57-esnél is. Ebbe a sorba illeszkedhet bele ezzel a spec fúvócsővel a Typhoon is.
    A fenti upgrade-ek együttes alkalmazása teljesen zárójelbe teszik az EJ200-ashoz kidolgozott TVC fúvócsövet, egyúttal drasztikusan megnövelhetik a Typhoon harcértékét.
    Hova nyomatják már ezt a nagy állásszögűt? Cirkusznak?

    Ja, látom, már válaszoltál is.
  • Mert ha az elektronikán és az érzékelőkön szöszmötölnének, azt érteném. Meg a fegyverzeten, bár ez nem elsődlegesen az ő dolguk.
    Vagy kezdenék el a következőt tervezni.
  • dudi
    De üzemeltetők vannak és ha más nem az angolok azért komolyan veszik a gép üzemeltetését!Nem minden EF üzemeltető Németország ahol a földön áll a flotta fele.
    Nem vagyok biztos benne, hogy nem fogják megmakacsolni magukat a németek, és csak a EF-ekre fogják az atomfegyvereket rátenni. Ha más nem, akkor lemondanak az atomról. Nekem van egy olyan érzésem, hogy a németek az eddigi baszkódás után villámsebességgel elkezdik növelni a védelmi kiadásokat. Ezzel ellensúlyozni tudnák a gazdasági lassulást. Szerintem, ez legkésőbb 2021-ig meg fog oldódni. Ha ez megvalósul, akkor a Tornado-k azonnal mennek nyugdíjba. És a FCAS érkeztéig a EF-ek veszik át a szerepét. Ne felejtsük, hogy a Luftwaffe még mindig 100 körüli Tornadot tart az állományába.
    Ezek nyugdíjjazásával mindenképpen túl kevés gépük lenne. Szerintem minimum 50 gépet be kellene szerezniük. Erre pedig egyedül az EF szerintem az esélyes. Különösen, ha lemondanak az atomról. Erre mondjuk még politikai akarat is lehet.
    A fentebb részletezett fejlesztések további szerkezeti erősítésekkel, nem lehet, hogy pont azt célozzák, hogy a Tornado helyettesítője legyen? Csak kérdezem! Szerintem a német gazdaság mindenképpen jobban járna, ha nem F-18-asokat vennének.
  • dudi
    De üzemeltetők vannak és ha más nem az angolok azért komolyan veszik a gép üzemeltetését!Nem minden EF üzemeltető Németország ahol a földön áll a flotta fele.
    Mi köze a napi szintű üzemeltetésnek a fejlesztésre felhasználható összegnek? Semmi. Éppenséggel pont attól viszi el a pénzt. Lásd jenkik "kalandja" a Közel-keleten.
    Allesmor Obranna
    A fenti projektek nem új vevőknek szólnak. Az a hajó már elment. Katar volt az utolsó, vett és még vesz egy halom Rafale-t, horribilis mennyiségű F-15QA-t, mellé szerény 24 darab Typhoon-t.

    Közben meg a fejlesztők dolgoznak az upgrade csomagokon, mint a kisangyal, mintha lenne rá valós igény.

    Már most össze lehetne rakni egy olyan Typhoon-t a jelenlegi flotta módosításával, ami a Holdra is el tudna jutni.

    A Typhoon-nak pont két dologgal nincs semmi gondja. A manőverezőképességgel (legyen szó akár a földközeli nagy állásszögű, kis sebességű kontrollálhatóságról, vagy a 10 ezer méteren Mach 1 feletti fordulékonyságról - mind a két kategóriában a bajnokok közt van a konstrukció) és a tolóerőfeleslegel.

    A fenti upgrade kitek pont ezt a két dolgot igyekeznek tovább javítani. Teljesen érthető, hiszen a napnál is világosabb, hogy amúgy pont ezt a két területet fejlesztő csapatoknak nincs immáron vagy negyedszázada semmi dolga a géppel, ezért hát elfoglalják magukat.
    Ez ám az igazi mérnöki maszturbáció!
    A mókás az, hogy a megállapításaid igazak az F-15C-kre az USAF-nál és látjuk mennyi igény és forrás van erre. Semmi. Na, akkor lehet sejteni, hogy ebből mi lesz. Legfeljebb a péniszméregető kőgazdag arabok vesznek ebből, de hogy Európában senki, az fix.

    A Golden Eagle korszerűsítése is kizárólag az elektronika és légi helyzetkép összeállításra gyúrt (új radar, új display, IRST pod és data link F-22-höz) és tökéletesen érintetlenül hagyta a 40+ éves F100 hajtóművet, ami azért fel FADEC-eltek a '80-as évek közepe és '90-es évek vége között. Nemhogy a GE F110, de még a -229 hajtóművet sem kapta meg a USAF flotta. Most meg több gép ANG-s már, mint USAF-es...

    Egy GE F110-es F-15C is a Holdra eljutós kategória lenne.

    gacsat
    Hova nyomatják már ezt a nagy állásszögűt? Cirkusznak?
    Ja, látom, már válaszoltál is.
    Igen, sok értelme nincs annak sem. A gépről az AESA radar hiányzik. Nagyon. Egészen elképesztő, hogy a ma már totálisan ódivatú mecha pásztázású radarok maradnak úgy tűnik középtávon is. Ok, a magyar Gripenen is az van, de mi nem vagyunk a kőgazdag nyugat...

    pöcshuszár
    Nem vagyok biztos benne, hogy nem fogják megmakacsolni magukat a németek, és csak a EF-ekre fogják az atomfegyvereket rátenni. Ha más nem, akkor lemondanak az atomról. Nekem van egy olyan érzésem, hogy a németek az eddigi baszkódás után villámsebességgel elkezdik növelni a védelmi kiadásokat. Ezzel ellensúlyozni tudnák a gazdasági lassulást. Szerintem, ez legkésőbb 2021-ig meg fog oldódni. Ha ez megvalósul, akkor a Tornado-k azonnal mennek nyugdíjba. És a FCAS érkeztéig a EF-ek veszik át a szerepét. Ne felejtsük, hogy a Luftwaffe még mindig 100 körüli Tornadot tart az állományába.
    Ezek nyugdíjjazásával mindenképpen túl kevés gépük lenne. Szerintem minimum 50 gépet be kellene szerezniük. Erre pedig egyedül az EF szerintem az esélyes. Különösen, ha lemondanak az atomról. Erre mondjuk még politikai akarat is lehet.
    A fentebb részletezett fejlesztések további szerkezeti erősítésekkel, nem lehet, hogy pont azt célozzák, hogy a Tornado helyettesítője legyen? Csak kérdezem! Szerintem a német gazdaság mindenképpen jobban járna, ha nem F-18-asokat vennének.
    Semmiféle realitása nincs a Tornado gépek 2021-es nyugdíjazásának. Nincs mit helyette a csatasorba állítani. Még akkor is, ha végtelen pénzt adnak, mert 1,5 év alatt nem lehet elérni hadrafoghatóságot olyan szinten semmilyen új géppel, ha ma megrendelnék az új típust. Legyártani sem tudnák ennyi idő alatt legfeljebb az első gépek szállítása kezdődne meg. Az EF-et hogyan akarják beszerezni, amikor a gyártósor leáll?

    Pocok75
    [​IMG]
    Ez a RAF múzeum "hátsó" csarnok előtere. Én is voltam itt 2017-ben. :)
  • Allesmor Obranna
    A fenti projektek nem új vevőknek szólnak. Az a hajó már elment. Katar volt az utolsó, vett és még vesz egy halom Rafale-t, horribilis mennyiségű F-15QA-t, mellé szerény 24 darab Typhoon-t.

    Közben meg a fejlesztők dolgoznak az upgrade csomagokon, mint a kisangyal, mintha lenne rá valós igény.

    Már most össze lehetne rakni egy olyan Typhoon-t a jelenlegi flotta módosításával, ami a Holdra is el tudna jutni.

    A Typhoon-nak pont két dologgal nincs semmi gondja. A manőverezőképességgel (legyen szó akár a földközeli nagy állásszögű, kis sebességű kontrollálhatóságról, vagy a 10 ezer méteren Mach 1 feletti fordulékonyságról - mind a két kategóriában a bajnokok közt van a konstrukció) és a tolóerőfeleslegel.

    A fenti upgrade kitek pont ezt a két dolgot igyekeznek tovább javítani. Teljesen érthető, hiszen a napnál is világosabb, hogy amúgy pont ezt a két területet fejlesztő csapatoknak nincs immáron vagy negyedszázada semmi dolga a géppel, ezért hát elfoglalják magukat.
    Ez ám az igazi mérnöki maszturbáció!
    Így már érthető….
    Amúgy az az "Advanced Maneuvering Kit" miből áll?
    Én csak a Wikin találtam egyetlen képet egy tervezett belépőél meghosszabításról. Lehet hogy csak ennyi?
    [​IMG]
  • rudi
    Így már érthető….
    Amúgy az az "Advanced Maneuvering Kit" miből áll?
    Én csak a Wikin találtam egyetlen képet egy tervezett belépőél meghosszabításról. Lehet hogy csak ennyi?
    [​IMG]
    Ha az AMK-ig eljutottál meg a google-ig, akkor ezt is meg kellett volna találnod:

    https://tacairnet.com/2015/07/15/improving-the-typhoons-aerodynamics/

    https://www.flightglobal.com/news/a...completes-typhoon-aerodynamic-testing-414684/

    http://gnanavelaviator.blogspot.com/2014/06/eurofighter-typhoon.html

    http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=36&t=27590

    https://www.airforce-technology.com...dynamic-upgrades-eurofighter-typhoon-4625469/

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ez a gép a jóval erősebb hajtóművekkel szédítő dolgokra lenne képes.

    Ja és elnézést kérek mindekitől, mert AMK: Aerodynamic Modification Kit

    (máris sokkal több értelme van)
  • Most így egy kicsit utánaolvasva az ügynek, nekem egyre nagyobb a gyanúm, hogy a németek még fognak EF2000-et rendelni. Ugyebár a Tornadokat 2025-ig akarják rendszerben tartani. De szerintem ez egy elég meredek vállalás.
    Jelenleg is 2022-23-ig van még EF megrendelés. Egyes gyárak leállítása ideiglenes csak. Sőt én még arra is tippelnék, hogy a Tranche 1-es gépek közül sem mindegyik lesz nyugdíjba küldve, sőt az upgrade programok is menni fognak. Ha pedig a Tornadokat is pótolni kell, akkor lehet, hogy nem is lesz elég egy 50 darabos utánrendelés.
    Szerintem ez a mostani német halasztás taktikázás elsősorban annak szól, hogy próbálják lejjebb nyomni a gépek beszerzési árait.
    Azt gondolom a némteknek nem jelent problémát, ha vissza kell adniuk az atomot az amerikaiaknak. Az F-18-os érdeklődés szerintem csak taktikai húzás, a EF konzorcium felé.
    Én azt elképzelhetetlennek tartom, hogy egy Németország méretű, potenciálú ország valami 130 db (kb.: Tornado-k és Tranche1 es EF-ek nélkül) harci géppel rendelkezzen egy évtizede keresztül. Nekik bőven 200-250 felett lenne az optimális szám!
    Ha pedig vesznek valamit (és van a szükséges típusból saját), akkor 1000%, hogy a sajátot fogják megrendelni!
  • Allesmor Obranna
    Ha az AMK-ig eljutottál meg a google-ig, akkor ezt is meg kellett volna találnod:

    https://tacairnet.com/2015/07/15/improving-the-typhoons-aerodynamics/

    https://www.flightglobal.com/news/a...completes-typhoon-aerodynamic-testing-414684/

    http://gnanavelaviator.blogspot.com/2014/06/eurofighter-typhoon.html

    http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=36&t=27590

    https://www.airforce-technology.com...dynamic-upgrades-eurofighter-typhoon-4625469/

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ez a gép a jóval erősebb hajtóművekkel szédítő dolgokra lenne képes.

    Ja és elnézést kérek mindekitől, mert AMK: Aerodynamic Modification Kit

    (máris sokkal több értelme van)
    Klassz...
    Tehát akkor az aerodinamikai módosítás hogy:
    - megnyújtják a belépőélet (egyfajta LERX-et hoznak létre)
    - megnövelik kabin alatti áramlás terelő / örvénygenerátor lapot.
    és ezzel - többek között - 25%-kal nő a felhajtóerő - gondolom kis sebességnél és nagy állásszögnél

    Nemhiába...az aerodinamika trükkös tudomány.;)

    Ja és akkor én is bocs, mert félreértettem. Ehhez az aerodinamikai upgade-hez nem kell új gépet építeni. Ezt kvázi bármelyik géphez installálni lehet és v.színű fogják is.
  • rudi
    Klassz...
    Tehát akkor az aerodinamikai módosítás hogy:
    - megnyújtják a belépőélet (egyfajta LERX-et hoznak létre)
    - megnövelik kabin alatti áramlás terelő / örvénygenerátor lapot.
    és ezzel - többek között - 25%-kal nő a felhajtóerő - gondolom kis sebességnél és nagy állásszögnél

    Nemhiába...az aerodinamika trükkös tudomány.;)

    Ja és akkor én is bocs, mert félreértettem. Ehhez az aerodinamikai upgade-hez nem kell új gépet építeni. Ezt kvázi bármelyik géphez installálni lehet és v.színű fogják is.
    Ahogy a fotókat elnézegetem, mintha a komplett kilépőélet is megtoldották volna, de a többi stimmel, új áramlásterelő (örvénygenerátor) és extra LERX. Ez utóbbi nem valami nagy felület, de ott vana trükk, hogy képes leválasztani a megfelelő mennyiségű stabil örvényt és ezzel jelentősen csökkenti a nyomást a szárnyak felett, valószínű a jókora szárnytő teljes húrhossza felett. Vagy legalább a nagyobb részén. És ezzel kooperálnak a megnövelt felületű flaperonok is.
  • pöcshuszár
    Most így egy kicsit utánaolvasva az ügynek, nekem egyre nagyobb a gyanúm, hogy a németek még fognak EF2000-et rendelni. Ugyebár a Tornadokat 2025-ig akarják rendszerben tartani. De szerintem ez egy elég meredek vállalás.
    • 2030+ tájáig, mivel nem terveznek új EF-eket venni jelen állás szerint és az F-35-nek csak az emlegetésére is kirúgnak mindenkit, amíg a mostani szatyor a főnök.
    • Megeszem a kalapom, ha elkészül az új európai gép 2030-ra, nemhogy értelmezhető.
    Ez így érdekes lesz...

    Jelenleg is 2022-23-ig van még EF megrendelés. Egyes gyárak leállítása ideiglenes csak. Sőt én még arra is tippelnék, hogy a Tranche 1-es gépek közül sem mindegyik lesz nyugdíjba küldve, sőt az upgrade programok is menni fognak.
    • Én úgy tudom, hogy a RAF a kétüléses Tranche 1 gépeket már pótalkatrésznek sorolta be (18 db), azoknak game over.
    • Az együlésesekről ment még a vita. Annak mi lett a vége? Ezt nem találtam meg fél perc alatt.
    • A 2022-es katari megrendelésen túl kik vannak még?
    Szerintem ez a mostani német halasztás taktikázás elsősorban annak szól, hogy próbálják lejjebb nyomni a gépek beszerzési árait.
    Szerintem meg simán töketlenkedés, ami ma divat. Simán benne van az, hogy kihullanak a Tornadok és nem lesz helyettük semmi.

    Azt gondolom a némteknek nem jelent problémát, ha vissza kell adniuk az atomot az amerikaiaknak.
    Tudtommal érvényben levő NATO vállalás van arra egyes tagállamok esetén, hogy a jenki nuki fegyvereket képesnek kell lenni használniuk. Ez persze elavult dolog szerintem, de hát a szerződés az szerződés. Vagy akkor mondják fel és csá.

    Én azt elképzelhetetlennek tartom, hogy egy Németország méretű, potenciálú ország valami 130 db (kb.: Tornado-k és Tranche1 es EF-ek nélkül) harci géppel rendelkezzen egy évtizede keresztül. Nekik bőven 200-250 felett lenne az optimális szám!
    Ez miből vezetődik le? Milyen összefüggés alapján jön ki a mennyiség, hogy 130 db kell?
  • Kuvaitnak még le kell gyártani 28db gépet. De még a németek is 2020-ig kapnak 20db-ot. Tehát 2024-ig biztosan menni fog a gyártó sor. Évi 12db a jelenlegi gyártási tempó.
    [​IMG]
    Ha németek végre döntenek, akkor is szerintem - csak új gépből - biztosan le tudnak nekik még vagy 20-25 gépet szállítani 2025-ig.
    Nem tudom, hogy a költségvetés emelésével mennyire tudják a Luftwaffe gépeinek hadrafoghatóságát növelni, mert lehet hogy a létszámhiány nagyobb gond a gépek szervizelésénél, mint az alkatrészhiány. Mostanában olvastam, hogy a Luftwaffe gépeinek "hadrafoghatatlansága" az esetek jelentős részénél elsősorban pilótahiányt takar.
    Elvileg eredetileg az embargo a Hasogdzsi ügy miatt lett bevezetve (mondjuk úgy, hogy ez volt az utolsó csepp :rolleyes:). Jelenleg az embargó feloldása a korona herceg felelősség vállalása ellenére sem egyszerű ügy, mert a jemeni intervenciót nem nagyon lehet szalonképessé tenni a német közvélemény előtt. Ha esetleg meg is oldódik az ügy (jemeni), akkor sem hiszem, hogy a szaudiak automatikusan átvennék a gépeket. Pedig állítólag AKK nem nagyon támogatta annak idején szaudiak elleni embargót. Az embargó nem csak az EF üzletnek tett be, de a szaudiak a EF csomaggal együtt vettek volna 15db A400M-et is. És AKK kimondottan nagy támogatója a hazai iparnak... ;)
    Mindenesetre ha csak az EF marad fegyverként a németeknél, akkor biztosan lesz lehetőség a géppark bővítésére. Annál is inkább, mert a projektben szereplő országok azért ebből profitálnak.
  • Allesmor Obranna
    A fenti projektek nem új vevőknek szólnak. Az a hajó már elment. Katar volt az utolsó, vett és még vesz egy halom Rafale-t, horribilis mennyiségű F-15QA-t, mellé szerény 24 darab Typhoon-t.

    Közben meg a fejlesztők dolgoznak az upgrade csomagokon, mint a kisangyal, mintha lenne rá valós igény.

    Már most össze lehetne rakni egy olyan Typhoon-t a jelenlegi flotta módosításával, ami a Holdra is el tudna jutni.

    A Typhoon-nak pont két dologgal nincs semmi gondja. A manőverezőképességgel (legyen szó akár a földközeli nagy állásszögű, kis sebességű kontrollálhatóságról, vagy a 10 ezer méteren Mach 1 feletti fordulékonyságról - mind a két kategóriában a bajnokok közt van a konstrukció) és a tolóerőfeleslegel.

    A fenti upgrade kitek pont ezt a két dolgot igyekeznek tovább javítani. Teljesen érthető, hiszen a napnál is világosabb, hogy amúgy pont ezt a két területet fejlesztő csapatoknak nincs immáron vagy negyedszázada semmi dolga a géppel, ezért hát elfoglalják magukat.
    Ez ám az igazi mérnöki maszturbáció!
    A felreszelt hajtómű jó lehet még akármire is. Esetleg alap az új európai géphez.

    pöcshuszár
    Nem vagyok biztos benne, hogy nem fogják megmakacsolni magukat a németek, és csak a EF-ekre fogják az atomfegyvereket rátenni. Ha más nem, akkor lemondanak az atomról. Nekem van egy olyan érzésem, hogy a németek az eddigi baszkódás után villámsebességgel elkezdik növelni a védelmi kiadásokat. Ezzel ellensúlyozni tudnák a gazdasági lassulást. Szerintem, ez legkésőbb 2021-ig meg fog oldódni. Ha ez megvalósul, akkor a Tornado-k azonnal mennek nyugdíjba. És a FCAS érkeztéig a EF-ek veszik át a szerepét. Ne felejtsük, hogy a Luftwaffe még mindig 100 körüli Tornadot tart az állományába.
    Ezek nyugdíjjazásával mindenképpen túl kevés gépük lenne. Szerintem minimum 50 gépet be kellene szerezniük. Erre pedig egyedül az EF szerintem az esélyes. Különösen, ha lemondanak az atomról. Erre mondjuk még politikai akarat is lehet.
    A fentebb részletezett fejlesztések további szerkezeti erősítésekkel, nem lehet, hogy pont azt célozzák, hogy a Tornado helyettesítője legyen? Csak kérdezem! Szerintem a német gazdaság mindenképpen jobban járna, ha nem F-18-asokat vennének.
    Vegyenek Gripent. :D

Ugrás a fórum topichoz