|

Leválthatják a Légi Nemzeti Gárda gépeit

Költségcsökkentési okokból nyugdíjba küldenék az F-15C/D Eagle elfogóvadászokat, helyettük Fighting Falconok vigyáznák az USA légterét.

Egy március 22-i meghallgatáson a Légi Nemzeti Gárda parancsnoka, Scott Rice altábornagy beszélt költségcsökkentési lehetőségként az F-15C/D Eagle elfogóvadászok nyugdíjazásáról. A haderőnem 236 példányban szolgálatban álló típusát modernizált F-16 Fighting Falcon vadászbombázókkal váltanák le. Az egyhajtóműves gépek modernizált avionikát kapnának, melynek fő eleme az új AESA radar lenne.

A Massachusetts-i Légi Nemzeti Gárda F-15C Eagle vadászgépe Bulgáriában. U.S. Air Force photo by Joe W. McFadden,

A kijelentés természetesen nagy port kavart, sokak azt hozták fel ellenérvként, hogy a két típus légharc-képessége köszönőviszonyban sincs egymással és a Falconok alkalmazása komoly visszalépés lenne. Scott West vezérőrnagy, az USAF műveleti igazgatója megnyugtatott mindenkit, hogy még semmi nem dőlt el, viszont felhívta a figyelmet, hogy a szűkülő források miatt meg kell vizsgálni, mire mennyi pénzt költenek és hogy lehetne a feladatokat optimálisabban elvégezni.

A légierő most állítja össze a 2019-es üzleti év költségvetését, de az F-15-ösök kivonásáról szóló döntést idén már biztos nem hozzák meg, így 2020-ig biztos hadrendben marad a típus.

Fórum hozzászólások

  • Ez oké, erre gondoltam én is, csak abból indultam ki, hogy ezzel az állványos módszerrel eleve "orbitálisan nagy" RCS értékű sárkányokat tesztelnek, ahol túl sok munkával és számítással lehetne kimutatni, hogy az adott gép radar keresztmetszete lényegében minden irányban kolosszális.
  • Egyátalán nem néz ki rosszul. Látva Katar korábbi gépeinek festését, titkon reméltem, hogy valami hasonló lesz. Újszerű a sok galamb- és grafitszürke után.
  • F-15E Strike Eagle az első certifikált amerikai gép, amely hordozhatja az új irányított atombombát - B61-12.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Ez GPS vezérelt.
    Terminator
    Itt is meg lehetne kérdezni azt, amit a német F-18 vásárlásnál.... Szabadesésű atombomba 202X-ben? Minek?!?
    :D:D:D


  • Durva, hogy már 20+ évet szolgált női vadászpilóták is vannak már, akik leszereltek. Az Aircrew Interview csatornán meg egy angol ex. Tornado pilótanővel van fent interjú.
  • [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Amióta az F110GE129-es beköltözött az F-15-ös sárkányába, az utánégető lángja is jóval markánsabb lett. Ilyen látványos utánégetést az F-16C block 50-esekben nem nagyon láthattunk, pedig elviekben ez ugyanaz a hajtómű.
    Hacsak ez nem annak következménye, hogy ma már csak az F110GE129C-t gyártják, az F-15-ösökbe és 16-osokba egyaránt, márpedig ezen valamit mókoltak az utánégetővel (is).
  • Allesmor Obranna
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Amióta az F110GE129-es beköltözött az F-15-ös sárkányába, az utánégető lángja is jóval markánsabb lett. Ilyen látványos utánégetést az F-16C block 50-esekben nem nagyon láthattunk, pedig elviekben ez ugyanaz a hajtómű.
    Hacsak ez nem annak következménye, hogy ma már csak az F110GE129C-t gyártják, az F-15-ösökbe és 16-osokba egyaránt, márpedig ezen valamit mókoltak az utánégetővel (is).
    Az első képen úgy néz ki mint valami állapotos repülő tehén.Olyan csúnya lett mint a púpos F-16.
  • Ez az "olyan csúnya lett" abból a szempontból mindenképpen érdekes kijelentés így 2020 közepén, hogy már vagy három és fél évtizede így néz ki az F-15E.
  • Allesmor Obranna
    Ez az "olyan csúnya lett" abból a szempontból mindenképpen érdekes kijelentés így 2020 közepén, hogy már vagy három és fél évtizede így néz ki az F-15E.
    Az F-16 sem tegnap óta púpos meg van tele mindenfajta "hólyagokkal".
  • dudi
    Az F-16 sem tegnap óta púpos meg van tele mindenfajta "hólyagokkal".
    A legyártott F-16 gépek töredékén van gerinc és/vagy CFT. Az F-15E család minden változata ilyen 30 éve.
  • Allesmor Obranna
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Amióta az F110GE129-es beköltözött az F-15-ös sárkányába, az utánégető lángja is jóval markánsabb lett. Ilyen látványos utánégetést az F-16C block 50-esekben nem nagyon láthattunk, pedig elviekben ez ugyanaz a hajtómű.
    Hacsak ez nem annak következménye, hogy ma már csak az F110GE129C-t gyártják, az F-15-ösökbe és 16-osokba egyaránt, márpedig ezen valamit mókoltak az utánégetővel (is).
    Hiába ugyanaz a hajtómű, az F-16-nak fix szívócsatornája van az F-15-ön meg mozgó, vezérelt a szívócsatorna belépő keresztmetszete. Így a 15-ön mindig sokkal közelebb van a hajtóműhöz vezetett levegő mennyisége (és így nyomása is) a számított ideális értékhez mint a 16-on, ahol csak egyetlen sebesség és magasságtartományban lehet ezt elérni (ill. kismértékben lehet ezt más módszerekkel befolyásolni, de egy vezérelt szívócsatorna képességeit nem lehet ezekkel elérni).
  • molnibalage
    A legyártott F-16 gépek töredékén van gerinc és/vagy CFT. Az F-15E család minden változata ilyen 30 éve.
    Attól meg csúnya,hogy keves van belőle.
  • molnibalage


    Durva, hogy már 20+ évet szolgált női vadászpilóták is vannak már, akik leszereltek. Az Aircrew Interview csatornán meg egy angol ex. Tornado pilótanővel van fent interjú.
    BIG LIKE, jó kis tipusképzés kezdőknek (is), meg jó a stílusa a csajnak (pl. "gőzhajtású műszerek" :D)!!
  • emel
    Hiába ugyanaz a hajtómű, az F-16-nak fix szívócsatornája van az F-15-ön meg mozgó, vezérelt a szívócsatorna belépő keresztmetszete. Így a 15-ön mindig sokkal közelebb van a hajtóműhöz vezetett levegő mennyisége (és így nyomása is) a számított ideális értékhez mint a 16-on, ahol csak egyetlen sebesség és magasságtartományban lehet ezt elérni (ill. kismértékben lehet ezt más módszerekkel befolyásolni, de egy vezérelt szívócsatorna képességeit nem lehet ezekkel elérni).
    Ez igaz és ennek ellenkezője is. Ugyanis hangsebesség alatt a szögletes szívócsatorna áramlási ellenállásai nagyobbak, így a fojtó hatása is.
    Bár aki már jó alaposan belenézett az F-15-ös szívócsatornájába, az látja, hogy mozgatható vezérlés ide, szögletes belépő keresztmetszet oda, az átmeneti idommal bizony sokat tököltek a tervezők, míg a megfelelő profilt megkapták.
  • Horizon
    10 hsz.-el ezelőtt VÓTMÁ, de mondjuk olyan jó hogy nem probléma, érdemes kétszer is végignézni!!;):D
  • emel
    10 hsz.-el ezelőtt VÓTMÁ, de mondjuk olyan jó hogy nem probléma, érdemes kétszer is végignézni!!;):D
    Ah, látom, Moni már berakta, pedig visszapörgettem, de valahogy pont elsikkadt.

Ugrás a fórum topichoz