|

Kettős szerepben? – Változások előtt a kecskeméti repülőtér

Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak. Ennek érdekében számos infrastrukturális beruházásra, jogi és szervezeti változtatásra lesz szükség.

Öt és fél milliárd forintot biztosít a kormány a modern városok program keretében a kecskeméti repülőbázis polgári célú fejlesztésére, amelyből idén 2,69 milliárd, jövőre pedig a többi összeg hívható le. A Honvédelmi Minisztérium által készített előzetes tanulmány szerint a polgári repülőgépek által használható terület a laktanya északi-északnyugati oldalán kapna helyet, az elkerülő út felé eső részen. Ez a megoldás azért lenne előnyös, mert a 445-ös útra építhető felhajtón keresztül a repülőtérről az autópálya is gyorsan elérhető volna. A polgári üzemeltetéshez szükséges beruházások tartalmazzák többek között az utasforgalmi terminál és a teheráru raktár kialakítását, üzemanyag-tárolók létesítését, a közműhálózat fejlesztését, valamint a biztonsági és kommunikációs rendszerek kiépítését is.

Mindez azonban egy olyan volumenű beruházás, amit az önkormányzat szakemberei szerint is csak lépésről-lépésre, ütemezve lehet megvalósítani. A kettős hasznosításhoz szükséges infrastruktúra és személyi feltételek teljes körű megteremtése több évbe is beletelhet.


Ugrik Csaba dandártábornok

– Ennek ellenére néhány charterjárat, az eddigi bejáratott gyakorlatnak megfelelően, engedély birtokában továbbra is használhatja a repülőteret. A helyi vállalatok leszállási kérelmeit ugyanis kiemelten kezeljük és a lehető legrövidebb idő alatt biztosítjuk gépeik fogadását. Egyébként szerintem is hosszú folyamat lesz a katonai és a polgári légi forgalom teljes elkülönítése, befejezésének határidejét egyelőre vizionálni sem lehet. A feladat előkészítésén már dolgozik egy minisztériumi munkacsoport, amelyben a bázis képviselői is részt vesznek. Készültek előzetes megvalósíthatósági tervek, megkezdődtek a hatósági egyeztetések, és a terület bejárása is megtörtént. A folyamatnak ugyan még nagyon az elején járunk, de az már megállapítható, hogy a bázis alkalmas a kettős hasznosításra – mondta Ugrik Csaba dandártábornok, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis parancsnoka.

A döntéshozóknak azonban a tervezés és a megvalósítás során rengeteg olyan problémát kell majd megoldaniuk, amelyekkel eddig még nem találkoztak. Ezek közül talán a legkézenfekvőbb az, hogy Magyarországon, működő katonai repülőteret még sosem alakítottak át kettős hasznosításúvá. A szakembereknek tehát legfeljebb a külföldi – svéd, német, francia – modellek tanulmányozása jelenthet támpontot.

– Szerintem a legnagyobb feladat a repülőtér polgári légi forgalmi területének és az általunk használt területnek a szétválasztása lesz. Fizikailag persze ez egy kordonnal, vagy egy kerítéssel egyszerűen megoldható, de az infrastruktúra, a jogi szabályzók és a logisztikai háttér biztosítása érdekében a civil gépek utasai részére tulajdonképpen egy komplett terminált kell építeni, európai színvonalú váróteremmel. A schengeni határokon kívülről érkezők fogadásához külön beléptetési pontra van szükség, meg kell teremteni a határőrizetet, a vámellenőrzés feltételeit és a polgári gépek tankolási lehetőségét is. Nem utolsósorban pedig mindehhez meg kell szerezni valamennyi illetékes nemzetközi légügyi hatóság engedélyét. A fentiek természetesen messze túlmutatnak a mi hatáskörünkön. Ami ránk tartozik, azon már dolgozunk: készül egy javaslat az állománytáblánk módosítására annak érdekében, hogy a majdani polgári igényeknek úgy tudjunk eleget tenni, hogy azok ne veszélyeztessék az alaprendeltetésünkből adódó feladataink teljesítését – folytatta Ugrik tábornok.


A kettős célú hasznosításhoz a felszállópályát is bővíteni kell.

A kecskeméti repülőbázis ugyanis a NATO alárendeltségébe tartozik, és ennek megfelelő szintű készenléti szolgálatot kell ellátnia. Egy légtérsértő repülőeszköz beazonosítására, elfogására a Gripeneknek akkor is fel kell szállniuk, ha a betont éppen egy meghibásodott civil gép foglalja el. A megoldás talán egy felszállásra alkalmas gurulóút kiépítése lehetne, amelyet vészhelyzetben használhatnának a vadászgépek.


A repülésvezetők a teljes repülőteret belátják a toronyból.

– Ez még a távoli jövő, ráadásul nem is a mi feladatunk megoldást találni az ilyen és ehhez hasonló helyzetekre. Nekünk most sokkal inkább az előttünk álló feladatokra kell koncentrálnunk. Továbbra is a mi felelősségünk ugyanis hazánk és Szlovénia légtérvédelmének a biztosítása, ugyanakkor szinten kell tartanunk a közvetlen légi támogató, az éjjellátó, a légi utántöltő, az előretolt repülésirányító képességeinket is. Ennek érdekében több, a szárazföldi csapatokkal közös hazai és nemzetközi gyakorlaton fogunk részt venni ebben évben. Load Diffuser néven lesz például egy háromhetes, nagy létszámú, a magyar légtérbe tervezett „saját” gyakorlatunk májusban. Erre több F–16-os érkezik majd a tengerentúlról is. Pápára történő áttelepüléssel, támogatóként részt veszünk a Fire Blade-n, nyáron a NATO romániai Saber Guardian gyakorlatára viszont nem települünk ki, Kecskemétről fogunk felszállni, a feladat végrehajtása után pedig jövünk haza. Ugyanakkor újonnan beszerzett bombafegyverzetünk alkalmazását is készségszintre kell fejlesztenünk, ezért ebben az évben egy éles bombavetést is beterveztünk. Közben „letudunk” itthon néhány éleslövészetet a hajmáskéri lőtéren, lesz egy elektronikai harcászati gyakorlatunk, Szlovéniában pedig – ugyancsak hazai felszállással – az Adriatic Strike keretében bombavetést fogunk imitálni. Kijelölt repülőgép-vezetőink Stockholmban, a svéd Védelmi Kutatási Ügynökség által üzemeltetett Bevetés-gyakorló és Repülő Harcászati Szimulációs Központban vesznek részt felkészítésben. Kiképzési feladataink között azonban az igazi „nagy falat” ősszel, az egy hónapos spanyolországi Tactical Leadership programon való részvétel lesz. Ennek a gyakorlatnak az igazi jelentősége abban rejlik, hogy saját magunknak képezhetünk olyan parancsnokokat, akik nagy gépszámú kötelékek vezetésére is alkalmasak lesznek. Erre most nyílt először lehetőségünk, két repülőgép-vezetőnk szerzi majd meg ezt a képességet – sorolta a bázisparancsnok.


A légi utántöltés gyakorlása a képesség szinten tartása miatt szükséges.

A Gripenek támogatására ugyanakkor a légierő más alakulatai is számítanak. Ennek megfelelően a kecskeméti vadászgépek alájátszóként vesznek részt az MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred, illetve az MH Légi Vezetési és Irányítási Központ gyakorlatán, de mint „célokra”, egy csehországi légvédelmi rakétagyakorlaton is szükség lesz a Gripenekre.

– Nagy segítséget jelent számunkra, hogy az elöljárótól nemcsak feladatokat, de plusz négyszáz lerepülhető órát is kaptunk – folytatta Ugrik tábornok. Idén így már kétezer órával gazdálkodhatunk, ami még arra is lehetőséget biztosít, hogy egy új, látványos, dinamikus bemutatóprogramot állítsunk össze. Ennek köszönhető, hogy bár idén nem lesz hazai repülőnap, a Gripenek kiváló tulajdonságait és hajózóink felkészültségét mégis bizonyíthatjuk a külföldi légiparádékon. Két új bemutató-pilótánkkal, Szatmári László őrnaggyal és Gottschall András századossal közösen már össze is állítottuk a programot; jelenleg az elöljáró jóváhagyására várunk. A tervek szerint a Gripenek bemutatóját először a horvát légierő napján láthatják a repülés rajongói. Azok pedig, akik ezen a májusi légi show-n nem tudnak részt venni, a nyár folyamán megnézhetik majd Spanyolországban, Németországban, Romániában, Angliában, Szlovákiában, Belgiumban, valamint Csehországban is.


A V4 EU-harccsoport készenléti szolgálata során a Gripen-pilóták gyakorolták az éjjellátó készülék használatát is.

A kecskeméti bázis szállítórepülő-százada viszonylag ritkán szerepel a nyilvánosság előtt, rövidesen viszont valószínűleg róluk szólnak majd a vezető hírek. A Zrínyi 2026 elnevezésű honvédelmi és haderő-fejlesztési program keretében ugyanis a Magyar Honvédség korszerű szállító repülőgépekre cseréli le több mint negyvenéves An–26-os flottáját.

– Kétségtelen tény, hogy a légi kapacitásunk bővítése már nem halogatható tovább. A Honvéd Vezérkar főnökének helyettesétől, dr. Orosz Zoltán altábornagytól hallottakra tudok csak hivatkozni: még nem tudni, hogy milyen típusok jöhetnek szóba, azonban kategóriánként három-öt könnyű és közepes szállítógép beszerzésének a lehetőségét vetette fel. Ez viszont az én értelmezésemben 120–140 utas befogadására alkalmas sugárhajtóműves gépeket, 20–40 fős, ugyancsak JET kategóriás futárgépeket, valamint teherszállításra és a deszant dobására is alkalmas, az An–26-osokhoz hasonló légcsavaros repülőgépeket jelent, amelyek évtizedekre biztosítják majd, hogy a Magyar Honvédség képes legyen megoldani szállítási feladatait – jegyezte meg Ugrik Csaba tábornok.


Az An-26-osok felett eljárt az idő, cseréjükre hamarosan sor kerül.

Fotó: Rácz Tünde, dr. Toperczer István alezredes és Tóth László

Forrás: Magyar Honvéd 2017. március, honvedelem.hu

Fórum hozzászólások

  • Szatmár72
    néha elgurul a gyógyszer...
    Tedd rá a fejüket egy darts táblára, ha az segít de itt annyira nem kíváncsi erre senki.
  • krisss
    Tedd rá a fejüket egy darts táblára, ha az segít de itt annyira nem kíváncsi erre senki.
    oké...igazad, igazatok van,,,felhuztam magam...bocs
  • https://novekedes.hu/mag/matolcsy-g...VYDsDmi_-h8IHyHPwQHHZNW0AlMxryv74EkrtpBKJgMRM

    "
    Gazdag és tartalmas nagycikk a Központi Bank elnöktől

    Drámaian indult a 2020-as évtized, de a következő hét év, sőt az egész évtized is hasonlóan viharos lehet. A hét napsütéses évre következő hét borúsabb év mindig nehezebb, a kockázatok erősebbek, a kihívások nagyobbak. Cserébe a lehetőségek is nagyra nőnek, aki nyer, az nagyot nyerhet versenytársaihoz képest.

    Mi ezt tűztük ki célként, ezért érdemes számba vennünk, amit tudunk a várható évekről. A 2020-as évekről már sejtünk néhány alapvető jellemvonást. Ezek:

    -A 21. század 20-as évei a politika terén rokonságot mutathatnak a 20. század 40-es éveivel. A 80 éves történelmi ciklus háborús éveket ígér. Akkor a második világháború és a hidegháború első szakasza jött, most jellegében új összeütközések sora érkezhet.
    -A 2020-as évek gazdaságilag rokonságot mutathatnak az 1970-es évekkel. Az 50 éves történelmi ciklus gazdasági és pénzügyi felfordulásokat ígér.
    -Az Európai Unió hanyatlása Ázsiához és az angolszász világhoz képest megállíthatatlannak tűnik.
    -A Visegrádi térség és az eurózóna déli csoportja között történelmi helycsere megy végbe.
    -Az új jellegű háborúk innovációs forradalmat hoznak a technológia, a pénz, a kormányzás és a politika terén.
    -Gyorsul a nagy gazdasági központok, nagyvárosi övezetek kiemelkedése.
    -Új szövetségi hálók alakulnak ki, megépül az „Övezet és út”, új selyemutak és ázsiai-európai párok állnak össze az új technológiai forradalmak közös megnyerése érdekében.
    -Felértékelődik a hatékony állam és kormányzás, a gyors döntéshozatal, az innovatív vezetés és együttműködés a politika, az üzleti élet és a családok között.
    -Az nyer, aki elhiszi, hogy eljött a korlátlan erőforrások – adat, energia, pénz - ideje és azokat fenntartható, „zöld” módon használja fel.

    A növekedés kiemelt eszközeit is ismerjük, mert építettünk rájuk az elmúlt 100 év legsikeresebb évtizedében, 2010 és 2019 között. Ezek:

    -Magas beruházási ráta, erős lépések egy tőkeintenzív növekedési pálya felé.
    -Erős fogyasztási dinamika, amit a bérek emelkedése, a családi juttatások, a hatékony adórendszer és a hitelbőség tartanak fent.
    -Fejlett technológia import és exportpiac teremtése a külföldi működő tőke beáramlása révén.
    -Kétszámjegyű hitelbővülés a vállalati és háztartási hitelek terén.
    -EU forrásbeáramlás, gazdaságfejlesztési súlyponttal.
    -Foglalkoztatásbővülés minden korcsoportban és képzettségi rétegben.

    A sikeres válságkezelésre /2010-2012/ épülő kivételes felzárkózási szakasz /2013-2019/ titka a gazdaságpolitika terén az egyensúlyok /államháztartás, államadósság-ráta, külkereskedelem, fizetési mérleg, munkaerő piac és infláció/ tartása és a növekedési források egyidejű kiaknázása volt. A jó évekből is kiemelkedő 2018/2019 -es esztendők titka az volt, hogy valamennyi növekedési forrás egyidejűleg működött.

    A következő, kihívásokban gazdag hét év /2020-2026/ kulcsa ezek megőrzése, valamint a 2020-as évtized különleges lehetőségeinek kihasználása.

    Kötelező azzal kezdeni, hogy minden új kockázat új lehetőséget is jelent. Minden fejben dől el, ezért először fejben kell átállni az új gondolkodásra.

    Melyek a 2020-as évtized új lehetőségei? Talán a következők:

    -A 2020-as év bizonyosan elindítja az egészségügyi rendszer átalakítását a világban mindenhol, mert ez a világjárványból levont kötelező tanulság. Itthon megérett az egészségügy teljes megújítása, ez is elindul.
    -A mai válság felgyorsítja a döntéshozatalt a gazdaság minden szintjén: sem az egészségügyi válságot kezelni, sem a gazdaságot újraindítani nem lehet a korábbi sebességgel, egyetlen gazdasági szereplőnél sem.
    -A válság és az újraindítás, sőt a nehezebb hét éves szakasz egészének kulcsszereplői az állami intézmények lesznek. Minden állami intézmény új sebességre kapcsol, új menedzsmentek jönnek, új digitális technológiák és zöld gondolkodás.
    -A teljes infrastruktúra megújul a fizikai és a szellemi területeken egyaránt. Nagy állami építkezések, megújuló állami vállalatok és központi hitelprogramok gyorsítják majd a digitális és zöld átállást, az ország logisztikai lehetőségeinek kiaknázását, valamint a felsőoktatási rendszer megújítását.
    -A külföldi működő tőke beruházások a legfejlettebb új technológiákra összpontosítanak, már nem a munkahelyteremtés, hanem a tőkeintenzív pálya versenyképes megépítése a cél.
    -A szolgáltató szektor leáll, majd újraindul és a turizmustól a szállításig, az ingatlanpiactól az informatikai szolgáltatásokig a növekedés erős motorjává és a fizetési mérleg biztos egyensúlyi pillérévé válik.
    -Beindul egy jelentős vállalati visszavásárlási hullám, amelynek révén hazai tulajdonba kerül vissza egy sor, korábban külföldi befektetők által lefedett terület.
    -Megindul a kifektetési program, amely a magyar gazdaság szereplőit képessé teszi térségi, sőt távolabbi tőkebefektetésekre is. Egy évtized alatt jelentősen közelebb kerülünk az egyensúlyi tőke- és profit-mérleghez, ezzel egy fenntartható fizetési mérleghez.
    -A magyar jegybank, az átalakuló bankrendszerrel együttműködve, képes lesz fenntartani a gazdaságtörténetileg kivételesen kedvező pénzügyi környezetet és célzott hitelprogramjaival pénzbőséget teremt az üzleti szektor számára.
    -Kiépülnek és felgyorsulnak a vállalkozói liftek. Tömegessé válik a sikeres mikro vállalkozások kis- és közepes vállalatokká emelkedése, a közepesek nagyvállalattá válása és láthatóvá válnak új, magyar tulajdonú multinacionális vállalatok.
    -Ma nem ismert technológiákból /ezek között már jelentős számban találunk majd magyar szabadalmat/ és területekről –egészségipar, hadiipar, mesterséges intelligencia-alapú szolgáltatások, járműipari beszállítások, mezőgazdaság- és élelmiszeripar, zöldiparok, kreatív iparok - jöhet majd a magyar növekedési többlet, tehát a gazdasági felzárkózás jelentős része.
    -Felgyorsulnak a térségi integrációk, kialakul a Budapest Régió, a Debrecen Régió és a többi, erősödik a Kárpát-medencei integráció és a V4 gazdasági, pénzügyi együttműködés.

    Szabó Dezsőtől megtanultuk, hogy minden magyar felelős minden magyarért. Tegyük hozzá, hogy minden ma élő magyar egyben a következő évtized lehetőségeinek a megragadásáért is felelős.

    Matolcsy György: Erős a kockázat, nagy a lehetőség"
    Tetszik ez a hozzáállás... Hátha mégsem lesz olyan nagy elvonás a HM-től...
  • "A rendszer felkészült kezelni a helyzetet, ami kialakulhat

    A honvédelmi tárca irányításával a Magyar Honvédség mindent megtesz a járványügyi veszélyhelyzet elhárításáért és a lakosság egészségének megőrzéséért. Az új feladatok részleteiről Szabó Istvánt, a Honvédelmi Minisztérium honvédelmi államtitkárát kérdeztük..."

  • kaktusz
    https://novekedes.hu/mag/matolcsy-g...VYDsDmi_-h8IHyHPwQHHZNW0AlMxryv74EkrtpBKJgMRM

    "
    Gazdag és tartalmas nagycikk a Központi Bank elnöktől

    Drámaian indult a 2020-as évtized, de a következő hét év, sőt az egész évtized is hasonlóan viharos lehet. A hét napsütéses évre következő hét borúsabb év mindig nehezebb, a kockázatok erősebbek, a kihívások nagyobbak. Cserébe a lehetőségek is nagyra nőnek, aki nyer, az nagyot nyerhet versenytársaihoz képest.

    Mi ezt tűztük ki célként, ezért érdemes számba vennünk, amit tudunk a várható évekről. A 2020-as évekről már sejtünk néhány alapvető jellemvonást. Ezek:

    -A 21. század 20-as évei a politika terén rokonságot mutathatnak a 20. század 40-es éveivel. A 80 éves történelmi ciklus háborús éveket ígér. Akkor a második világháború és a hidegháború első szakasza jött, most jellegében új összeütközések sora érkezhet.
    -A 2020-as évek gazdaságilag rokonságot mutathatnak az 1970-es évekkel. Az 50 éves történelmi ciklus gazdasági és pénzügyi felfordulásokat ígér.
    -Az Európai Unió hanyatlása Ázsiához és az angolszász világhoz képest megállíthatatlannak tűnik.
    -A Visegrádi térség és az eurózóna déli csoportja között történelmi helycsere megy végbe.
    -Az új jellegű háborúk innovációs forradalmat hoznak a technológia, a pénz, a kormányzás és a politika terén.
    -Gyorsul a nagy gazdasági központok, nagyvárosi övezetek kiemelkedése.
    -Új szövetségi hálók alakulnak ki, megépül az „Övezet és út”, új selyemutak és ázsiai-európai párok állnak össze az új technológiai forradalmak közös megnyerése érdekében.
    -Felértékelődik a hatékony állam és kormányzás, a gyors döntéshozatal, az innovatív vezetés és együttműködés a politika, az üzleti élet és a családok között.
    -Az nyer, aki elhiszi, hogy eljött a korlátlan erőforrások – adat, energia, pénz - ideje és azokat fenntartható, „zöld” módon használja fel.

    A növekedés kiemelt eszközeit is ismerjük, mert építettünk rájuk az elmúlt 100 év legsikeresebb évtizedében, 2010 és 2019 között. Ezek:

    -Magas beruházási ráta, erős lépések egy tőkeintenzív növekedési pálya felé.
    -Erős fogyasztási dinamika, amit a bérek emelkedése, a családi juttatások, a hatékony adórendszer és a hitelbőség tartanak fent.
    -Fejlett technológia import és exportpiac teremtése a külföldi működő tőke beáramlása révén.
    -Kétszámjegyű hitelbővülés a vállalati és háztartási hitelek terén.
    -EU forrásbeáramlás, gazdaságfejlesztési súlyponttal.
    -Foglalkoztatásbővülés minden korcsoportban és képzettségi rétegben.

    A sikeres válságkezelésre /2010-2012/ épülő kivételes felzárkózási szakasz /2013-2019/ titka a gazdaságpolitika terén az egyensúlyok /államháztartás, államadósság-ráta, külkereskedelem, fizetési mérleg, munkaerő piac és infláció/ tartása és a növekedési források egyidejű kiaknázása volt. A jó évekből is kiemelkedő 2018/2019 -es esztendők titka az volt, hogy valamennyi növekedési forrás egyidejűleg működött.

    A következő, kihívásokban gazdag hét év /2020-2026/ kulcsa ezek megőrzése, valamint a 2020-as évtized különleges lehetőségeinek kihasználása.

    Kötelező azzal kezdeni, hogy minden új kockázat új lehetőséget is jelent. Minden fejben dől el, ezért először fejben kell átállni az új gondolkodásra.

    Melyek a 2020-as évtized új lehetőségei? Talán a következők:

    -A 2020-as év bizonyosan elindítja az egészségügyi rendszer átalakítását a világban mindenhol, mert ez a világjárványból levont kötelező tanulság. Itthon megérett az egészségügy teljes megújítása, ez is elindul.
    -A mai válság felgyorsítja a döntéshozatalt a gazdaság minden szintjén: sem az egészségügyi válságot kezelni, sem a gazdaságot újraindítani nem lehet a korábbi sebességgel, egyetlen gazdasági szereplőnél sem.
    -A válság és az újraindítás, sőt a nehezebb hét éves szakasz egészének kulcsszereplői az állami intézmények lesznek. Minden állami intézmény új sebességre kapcsol, új menedzsmentek jönnek, új digitális technológiák és zöld gondolkodás.
    -A teljes infrastruktúra megújul a fizikai és a szellemi területeken egyaránt. Nagy állami építkezések, megújuló állami vállalatok és központi hitelprogramok gyorsítják majd a digitális és zöld átállást, az ország logisztikai lehetőségeinek kiaknázását, valamint a felsőoktatási rendszer megújítását.
    -A külföldi működő tőke beruházások a legfejlettebb új technológiákra összpontosítanak, már nem a munkahelyteremtés, hanem a tőkeintenzív pálya versenyképes megépítése a cél.
    -A szolgáltató szektor leáll, majd újraindul és a turizmustól a szállításig, az ingatlanpiactól az informatikai szolgáltatásokig a növekedés erős motorjává és a fizetési mérleg biztos egyensúlyi pillérévé válik.
    -Beindul egy jelentős vállalati visszavásárlási hullám, amelynek révén hazai tulajdonba kerül vissza egy sor, korábban külföldi befektetők által lefedett terület.
    -Megindul a kifektetési program, amely a magyar gazdaság szereplőit képessé teszi térségi, sőt távolabbi tőkebefektetésekre is. Egy évtized alatt jelentősen közelebb kerülünk az egyensúlyi tőke- és profit-mérleghez, ezzel egy fenntartható fizetési mérleghez.
    -A magyar jegybank, az átalakuló bankrendszerrel együttműködve, képes lesz fenntartani a gazdaságtörténetileg kivételesen kedvező pénzügyi környezetet és célzott hitelprogramjaival pénzbőséget teremt az üzleti szektor számára.
    -Kiépülnek és felgyorsulnak a vállalkozói liftek. Tömegessé válik a sikeres mikro vállalkozások kis- és közepes vállalatokká emelkedése, a közepesek nagyvállalattá válása és láthatóvá válnak új, magyar tulajdonú multinacionális vállalatok.
    -Ma nem ismert technológiákból /ezek között már jelentős számban találunk majd magyar szabadalmat/ és területekről –egészségipar, hadiipar, mesterséges intelligencia-alapú szolgáltatások, járműipari beszállítások, mezőgazdaság- és élelmiszeripar, zöldiparok, kreatív iparok - jöhet majd a magyar növekedési többlet, tehát a gazdasági felzárkózás jelentős része.
    -Felgyorsulnak a térségi integrációk, kialakul a Budapest Régió, a Debrecen Régió és a többi, erősödik a Kárpát-medencei integráció és a V4 gazdasági, pénzügyi együttműködés.

    Szabó Dezsőtől megtanultuk, hogy minden magyar felelős minden magyarért. Tegyük hozzá, hogy minden ma élő magyar egyben a következő évtized lehetőségeinek a megragadásáért is felelős.

    Matolcsy György: Erős a kockázat, nagy a lehetőség"
    Tetszik ez a hozzáállás... Hátha mégsem lesz olyan nagy elvonás a HM-től...
    Hááát, nekem inkább ilyen frázispuffogtatásnak tűnik.
  • Parapitecus
    Egészen jó ez a romániai úti beszámoló topik.
    Te kérdezted,ki látta a romulan fejlődést?Bocs,hogyha amit láttam nem illik a vilagkepedbe..
  • Negan
    Te kérdezted,ki látta a romulan fejlődést?Bocs,hogyha amit láttam nem illik a vilagkepedbe..
    Amúgy abból a szempontból torzít amit látsz, hogy kb kamionosként csak azon a részen közlekedsz ahol van nemzetközi áruforgalom meg ipar. A többi ugyan olyan birkabaszó mint 20 éve. De mondjuk Magyarország sem csak a Győri ipari övezetből áll.
  • Negan
    Te kérdezted,ki látta a romulan fejlődést?Bocs,hogyha amit láttam nem illik a vilagkepedbe..
    Neked valóban elgurult a gyógyszered, ne velem kötekedj, keress mást.
  • "Hivatalos amerikai bírálat érkezett. Az USA budapesti nagykövetségének közleménye szerint kerülni kell az alapvető jogok, köztük a sajtószabadság szükségtelen és időhatár nélküli korlátozását."

    Még mindig nem rendeltek semmit az amerikaiaktól, hogy elégedetlenkednek? :oops:
  • Terminator
    "Hivatalos amerikai bírálat érkezett. Az USA budapesti nagykövetségének közleménye szerint kerülni kell az alapvető jogok, köztük a sajtószabadság szükségtelen és időhatár nélküli korlátozását."

    Még mindig nem rendeltek semmit az amerikaiaktól, hogy elégedetlenkednek? :oops:
    Látod...
  • krisss
    Amúgy abból a szempontból torzít amit látsz, hogy kb kamionosként csak azon a részen közlekedsz ahol van nemzetközi áruforgalom meg ipar. A többi ugyan olyan birkabaszó mint 20 éve. De mondjuk Magyarország sem csak a Győri ipari övezetből áll.
    Hanyatesnel,ha látnád,milyen helyekre van kamionforgalom. Angliában is mentem már le a térképről,romanba is,
    Minden országban van elmaradott vidék.De aki azt hiszi,hogy a régi sztereotípiák meg igazak,téved.
  • Terminator
    "Hivatalos amerikai bírálat érkezett. Az USA budapesti nagykövetségének közleménye szerint kerülni kell az alapvető jogok, köztük a sajtószabadság szükségtelen és időhatár nélküli korlátozását."

    Még mindig nem rendeltek semmit az amerikaiaktól, hogy elégedetlenkednek? :oops:
    Ez inkább csak egy ajánlás, mint birálat :rolleyes: (a forrást betehetted volna...segit a szöveg megértésében)
    Várják már nagyon azt a rendelést...az biztos...:)
  • Negan
    Hanyatesnel,ha látnád,milyen helyekre van kamionforgalom. Angliában is mentem már le a térképről,romanba is,
    Minden országban van elmaradott vidék.De aki azt hiszi,hogy a régi sztereotípiák meg igazak,téved.
    Hát munkatársam tavaly ment ki nyaralni meg utazgatni (erdély, fekete tenger partvidéke, Bukarest) ő azt mondta, hogy a kiemelt ipari és turistaközpontokon kívül nem sok minden változott 2005-höz képest amikor kint volt utoljára.
  • SilvioD
    Ez meglepő. Marmint az hogy utaltak és nem házon belül kellett átcsoportosítani. Bár lehet az is volt. Gondolom a vészhelyzettel kapcsolatos többletterhek kompenzálására.
    Igazad lehet, mert amire adták a pénzt, az most épp csökkent.

    "A járványveszély miatt a balkáni útvonalon lévő államok lezárták határaikat, így az illegális átjutások száma jelentősen csökkent. A magyar határon idén eddig mintegy 9000 tiltott határátlépést akadályozott meg a hatóság; az utóbbi időszakban mérséklődött a bejutni próbálkozók száma: a napi 100-200 esetről 8-10-20-ra esett vissza - mondta Bakondi György."


    Vagy már a következő invázióra készülnek fel...
  • SilvioD
    Jó hir, hogy a donauwörthi Airbus gyár nem állt le, készülnek a gépeink.
    Szerintem a H145M helikopterek miatt nem kell aggódni. Az a környék még egész jól áll a megbetegedések szempontjából. A gyártónál jelenleg legalább 6 gép van már repülőképes állapotban. Ha ebben a koronavírusos időben át merik adni őket, akkor hamarosan érkezhet a következő négy. Úgy tűnik, hogy a gyakorló repülések is mennek folyamatosan. A műszaki képzések is haladnak, nemrég végezték el néhányan a kompozit javító képzést. Valószínűleg a következő 6-8 gép már az összeszerelés különböző fázisában van. Kettő pedig még nagyon ráér, annak elég lesz 2022-ben elkészülni.

    Inkább Leopard A4-esek miatt lehet aggódni Münchenben. Ha ott tovább romlik a helyzet és a KMW nincs már kész 2-4 Leoparddal, akkor az a "hamarosan érkeznek" lehet hogy kicsit más ütemben lesz. Illetve Tatáról nem nagyon dicsekedett még a honvedelem.hu, hogy valami épülne-szépülne a nagymacskáknak...
  • Terminator
    Szerintem a H145M helikopterek miatt nem kell aggódni. Az a környék még egész jól áll a megbetegedések szempontjából. A gyártónál jelenleg legalább 6 gép van már repülőképes állapotban. Ha ebben a koronavírusos időben át merik adni őket, akkor hamarosan érkezhet a következő négy. Úgy tűnik, hogy a gyakorló repülések is mennek folyamatosan. A műszaki képzések is haladnak, nemrég végezték el néhányan a kompozit javító képzést. Valószínűleg a következő 6-8 gép már az összeszerelés különböző fázisában van. Kettő pedig még nagyon ráér, annak elég lesz 2022-ben elkészülni.

    Inkább Leopard A4-esek miatt lehet aggódni Münchenben. Ha ott tovább romlik a helyzet és a KMW nincs már kész 2-4 Leoparddal, akkor az a "hamarosan érkeznek" lehet hogy kicsit más ütemben lesz. Illetve Tatáról nem nagyon dicsekedett még a honvedelem.hu, hogy valami épülne-szépülne a nagymacskáknak...
    Terv volt a felújításra. Hogyan állnak vele, azt itt nálam többen biztosan jobban tudják.

    https://globalterv.hu/projektek/tata-mh-25-kgyldd-20-szamu-epulet-felutasi-munkak-tervezese/
    Honvédelmi Minisztérium Védelemgazdasági Hivatal
    Helyszín:

    Tata, MH 25. Klapka György Lövészdandár, Klapka György laktanya; 2890 Tata, Bacsó B. u. 66.

    Projekt bemutatása:

    A tatai Klapka György laktanya 1950-ben épült, háromszintes, részben alápincézett, 7380 m2 hasznos alapterületű épülete kerül felújításra a projekt keretében, mely során cégünk látja el a generáltervezői feladatokat. Az épület teljes külső és belső felújítása összetett tervezői munkát igényel építészeti, gépészeti, villamossági, tűzvédelmi és tartószerkezeti szakági tervezők bevonásával.

    2018.
  • Terminator
    Szerintem a H145M helikopterek miatt nem kell aggódni. Az a környék még egész jól áll a megbetegedések szempontjából. A gyártónál jelenleg legalább 6 gép van már repülőképes állapotban. Ha ebben a koronavírusos időben át merik adni őket, akkor hamarosan érkezhet a következő négy. Úgy tűnik, hogy a gyakorló repülések is mennek folyamatosan. A műszaki képzések is haladnak, nemrég végezték el néhányan a kompozit javító képzést. Valószínűleg a következő 6-8 gép már az összeszerelés különböző fázisában van. Kettő pedig még nagyon ráér, annak elég lesz 2022-ben elkészülni.

    Inkább Leopard A4-esek miatt lehet aggódni Münchenben. Ha ott tovább romlik a helyzet és a KMW nincs már kész 2-4 Leoparddal, akkor az a "hamarosan érkeznek" lehet hogy kicsit más ütemben lesz. Illetve Tatáról nem nagyon dicsekedett még a honvedelem.hu, hogy valami épülne-szépülne a nagymacskáknak...


    Elírtam, javítás: "... annak elég lesz 2021-ben elkészülni."

Ugrás a fórum topichoz