Az első két EA-18G Growler megérkezésén felül további szép eseményeknek is helyt adott már az ausztráliai Avalon 2017/Australian International Airshow. Ezek közül az egyik nem más, mint az Ausztrál Királyi Légierő KC-30A MRTT légi-utántöltő repülőgépeinek hivatalos státusz-változása: az Airbus A330 alapján készült típus, mégpedig az egész flotta, elérte a teljes műveleti képességet Ausztráliában. A sikerhez Marise Payne védelmi miniszter asszony személyesen gratulált a helyszínen.
Bár az Ausztrál Királyi Légierő már nemzetközi kontingens részeként is alkalmazta a KC-30A-kat Irakban (ahol több mint 74 millió font üzemanyagot adtak át más repülőgépeknek), egy igen fontos képességüket még nem használhatták ki a tankerek. Canberra ugyanis nem véletlenül rendelte meg a többfeladatú típust: személy- és teherszállításra, valamint légi-utántöltésre is használják, utóbbi esetében pedig rendelkezésre áll a hajlékony csöves és a merev csöves rendszer is.
Mint ismeretes, a merev csöves rendszert kizárólag az Amerikai Egyesült Államok Légierejének típusai használják, az összes többi, szóba jöhető repülőgép hajlékony csöves megoldással kaphat üzemanyagot légi-utántöltőktől. Ez utóbbi módszert már jó ideje használják is az ausztrál KC-30A-k, viszont a teljes bevethetőségi szinthez szükséges volt az engedély megszerzése a merev csöves rendszerre is – már csak azért is, mert a RAAF jövőjét jelentő F-35A Lightning II is ezt használja.
Az engedély megszerzésének érdekében az ausztrálok több ízben hajtottak végre gyakorlatokat amerikai kollégáikkal, aminek köszönhetően olyan felvételek is készültek, mint azok, ahol éppen B-1B nehézbombázót itat egy kengurus KC-30A. A jogosultság mostanra meglett, így az ausztrál tankerek gyakorlatilag bármelyik szövetséges légierő repülőgépeit képesek támogatni egy bevetés során.
Canberra egyébként hét példányra adott le megrendelést, amik közül jelenleg öt már szolgálatban áll, további kettő pedig – amiket utánrendelés keretében, 2014-ben szereztek be – 2019-ig érkezik Ausztráliába. Mint fentebb már említésre került, a gépek több ízben vettek részt bevetéseken a Közel-Keleten, így mostanra komoly tapasztalat gyűlt össze a típussal, ami komoly képességnövekedést jelentett és jelent a RAAF számára.