|

Kényszerleszállást hajtott végre egy indiai MiG-29K

Helyi források szerint február 28-án, kedden műszaki hiba miatt kényszerleszállást hajtott végre egy indiai MiG-29K Fulcrum vadászbombázó a Mangaluru Nemzetközi Repülőtéren. A repülőgép a goai INS Hansa támaszpontról szállt fel, ám a pilóta műszaki hibát észlelt, ezért azonnal szükségessé vált a repülés megszakítása és a leszállás a legközelebbi repülőtérre. Az Indiai Haditengerészet szóvivője szerint a MiG-29-es abroncsai felrobbantak a földet érés során, a gép pedig a futópályán állt meg, blokkolva a repülőtér forgalmát.

Indiai MiG-29KUB

Indiai MiG-29KUB |Forrás: Indiai Haditengerészet ,

Szerencsére a hajózó sértetlenül megúszta az eseményt. A haditengerészet tüstént egy helikoptert küldött a helyszínre, fedélzetén műszakiakkal és a szükséges felszereléssel. Arról egyelőre nem adtak tájékoztatást, hogy pontosan mi volt az a műszaki hiba, ami miatt sor került a kényszerleszállásra. A Mangaluru Nemzetközi Repülőtér forgalmát arra az időre, amíg a futópályát teljesen meg nem tisztították, más környékbeli repülőterekre irányították át. A rendszerbe állásuk óta egyébként ez volt az indiai MiG-29K-k második repeseménye.

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    Mert ilyen sablonjuk volt. De érdekes a Tornado oldalán a R-23-as és H-23-as sziluettek is :)
    A legalsó sorban baloldalt 3 db ALARAM van, de felette levő 8 db R-23 (???) tényleg érdekes.
  • molnibalage
    Ez egy nagyon jó videó volt, és valóban van még sok nagyon jó ezen a csatornán.

    Érdekes azért a volt Nyugat-Német top pilótától hallani, hogy mennyire nagy tisztelettel beszélt a Mig-29-ről, ahogy kikéri magának hogy a típus primitív lett volna, elmondta hogy egyáltalán nem volt gyenge az elektronika, talán egy picit gyengébb mint a nyugati, de ott sem az abszolút paraméterek miatt mondta hogy gyengébb volt, hanem azért mert nem annyira felhasználó-barát módon tárta eléd az infótömeget, illetve a sisakcélzót+R-73-at, és a flare kivetésének megoldását zseniálisnak tartotta abban az időben.

    Azt gondolom, magáért beszélt ez az interjú, sehol nem volt olyan vélemény itt hogy szuperszónikus sportrepülő, a fegyverzet meg áramlásrontó tényező...
  • zsolti
    Ez egy nagyon jó videó volt, és valóban van még sok nagyon jó ezen a csatornán.

    Érdekes azért a volt Nyugat-Német top pilótától hallani, hogy mennyire nagy tisztelettel beszélt a Mig-29-ről, ahogy kikéri magának hogy a típus primitív lett volna, elmondta hogy egyáltalán nem volt gyenge az elektronika, talán egy picit gyengébb mint a nyugati, de ott sem az abszolút paraméterek miatt mondta hogy gyengébb volt, hanem azért mert nem annyira felhasználó-barát módon tárta eléd az infótömeget, illetve a sisakcélzót+R-73-at, és a flare kivetésének megoldását zseniálisnak tartotta abban az időben.

    Azt gondolom, magáért beszélt ez az interjú, sehol nem volt olyan vélemény itt hogy szuperszónikus sportrepülő, a fegyverzet meg áramlásrontó tényező...
    Azért a videót óvatosan megfelelően értelmezve szükséges hallgatni.
    • F-4F-fel repült, ami akárhogyan nézem egy '60-as évek végi F-4E modifikáció. Na ahhoz méri a 29-es kicsit lesztisztultabb kabinját, így kell nézni a dolgot. A kettő között 15 év van a szovjet gép javára. Egy '80-as évek közepi F-16 Block 25-höz képest a 9.12 kabinja azért picit megmosolyogtató pedig echte kortárs a két gép.
    • A radar teljesítményét jónak értékeli, de a kijelzést - azt hogy a HUD-ra rakja fel - kb, igen gyengének tartja ő is, általánosan a ember-gép kapcsolatot.
    • A gép repteljesítmény és sisakcélzó + R-73 az, ami miatt respektje volt.
    • A gépek a KWS/ICE előtti állapotban veti össze emlékeim szerint, ahol nem volt még BVR fegyverzet sem.
    • A gép hatótávolsága olyan kicsi, ez többször is visszatérő téma volt. Harcásztailag és a Red Flag áttelepüléshez a gépeket át kellett alakítani, hogy a két belső pont nedves függesztési pnot legyen.
    • Az is igen beszédes, hogy a VSz felfogás szerint kb. "robotok" ültek a pilótafülkében - szó szerint ezt mondta - amikr az AVR nem automatizálható funkcióit hajtottág végre a gépben, nevezetesen vezették azt és kezelték a rendszereket, de a gép képességei ellenére nagyon sokszor csak úgy használták, mint egy őskori 21-est. A lejobb keletnémet pilóták is évi 80 órát ha repültek.
    • A videó egyik legérdekesebb pontja a vége, hogy 57 évesen ő legöregebb EF pilóta.
  • molnibalage
    Az is igen beszédes, hogy a VSz felfogás szerint kb. "robotok" ültek a pilótafülkében - szó szerint ezt mondta - amikr az AVR nem automatizálható funkcióit hajtottág végre a gépben, nevezetesen vezették azt és kezelték a rendszereket, de a gép képességei ellenére nagyon sokszor csak úgy használták, mint egy őskori 21-est. A lejobb keletnémet pilóták is évi 80 órát ha repültek.
    Arra lennék kíváncsi, hogy mennyire terjedt el és később hogyan evolválódott a szovjet- orosz Front Légierőnél az az 1988-89 körül megindult trend, miszerint elkezdték elhagyni a földi rávezetést és különféle géppár-raj-század kötelékekben az önálló célleküzdésre álltak rá. Idehaza a lacházi 9.13-asokkal ekkor már csak ez ment. Nem is véletlen, hogy 89-ben kétszer is jött az A-50-es.
  • molnibalage
    Azért a videót óvatosan megfelelően értelmezve szükséges hallgatni.
    • F-4F-fel repült, ami akárhogyan nézem egy '60-as évek végi F-4E modifikáció. Na ahhoz méri a 29-es kicsit lesztisztultabb kabinját, így kell nézni a dolgot. A kettő között 15 év van a szovjet gép javára. Egy '80-as évek közepi F-16 Block 25-höz képest a 9.12 kabinja azért picit megmosolyogtató pedig echte kortárs a két gép.
    • A radar teljesítményét jónak értékeli, de a kijelzést - azt hogy a HUD-ra rakja fel - kb, igen gyengének tartja ő is, általánosan a ember-gép kapcsolatot.
    • A gép repteljesítmény és sisakcélzó + R-73 az, ami miatt respektje volt.
    • A gépek a KWS/ICE előtti állapotban veti össze emlékeim szerint, ahol nem volt még BVR fegyverzet sem.
    • A gép hatótávolsága olyan kicsi, ez többször is visszatérő téma volt. Harcásztailag és a Red Flag áttelepüléshez a gépeket át kellett alakítani, hogy a két belső pont nedves függesztési pnot legyen.
    • Az is igen beszédes, hogy a VSz felfogás szerint kb. "robotok" ültek a pilótafülkében - szó szerint ezt mondta - amikr az AVR nem automatizálható funkcióit hajtottág végre a gépben, nevezetesen vezették azt és kezelték a rendszereket, de a gép képességei ellenére nagyon sokszor csak úgy használták, mint egy őskori 21-est. A lejobb keletnémet pilóták is évi 80 órát ha repültek.
    • A videó egyik legérdekesebb pontja a vége, hogy 57 évesen ő legöregebb EF pilóta.
    Nyilván így néztem a videót én is, és el is mondta hogy ahogy Ő fogalmaz, a 3. gen gépekhez képest a Mig-29 egy más dimenzió, volt olyan rész ahol leírta hogy Tornado/F-4 ellen olyan volt lőhelyzetbe kerülni mint kb. egy rutin csatlakozás a saját kötelékedhez. Azért én arra is emlékszem, hogy hasonlította F-16/18/15 el is, és azokra mondta hogy már komoly ellenfelek voltak, de ÍGY nézd amikor dícséri az egekbe a Miget, hogy ilyenek ellen is repült, nem keveset, ez volt kb. a dolguk fő állásban, és a világ legjobb légierejei a legjobb tesztpilótáikat küldték ellenük.

    Irak előtt az amik is rengeteget tanultak tőlük, ezt konkrétan így elmondta, többször is.

    Az ember repült EF-el is, és mikor megkérdezték a legvégén, hogy mindent egybe véve mi nőtt a legjobban a szívéhez, elmondta hogy az F-4 azért mert az volt az első gépe, amit repült és megcsókolta a fekete orrkúpot, meg a Mig-29 azért ahogy repült. A többivel persze egyet értek, a Flare-re mondta hogy nagyon okos volt hogy felfelé dobálta a csalit, a SZU csali ellen nem igen volt védett az ami sidewinder, és állítólag vica - versa. Az elektronikára meg azt mondta, hogy korrekt volt, csak a szituációs figyelem szintjén valóban ahogy írod, ember-gép viszony/ergonómia elmaradt a nyugati normáktól, de főleg a más ideológia miatt volt ez, valóban a földi rávezetés dominált még.

    Összeségében akkor nekem más a kicsengése még ennek a videónak is, mint neked.
    Na ilyenekből vannak aztán a félreértések közöttunk többek közt...
  • zsolti
    Nyilván így néztem a videót én is, és el is mondta hogy ahogy Ő fogalmaz, a 3. gen gépekhez képest a Mig-29 egy más dimenzió, volt olyan rész ahol leírta hogy Tornado/F-4 ellen olyan volt lőhelyzetbe kerülni mint kb. egy rutin csatlakozás a saját kötelékedhez. Azért én arra is emlékszem, hogy hasonlította F-16/18/15 el is, és azokra mondta hogy már komoly ellenfelek voltak, de ÍGY nézd amikor dícséri az egekbe a Miget, hogy ilyenek ellen is repült, nem keveset, ez volt kb. a dolguk fő állásban, és a világ legjobb légierejei a legjobb tesztpilótáikat küldték ellenük.

    Irak előtt az amik is rengeteget tanultak tőlük, ezt konkrétan így elmondta, többször is.

    Az ember repült EF-el is, és mikor megkérdezték a legvégén, hogy mindent egybe véve mi nőtt a legjobban a szívéhez, elmondta hogy az F-4 azért mert az volt az első gépe, amit repült és megcsókolta a fekete orrkúpot, meg a Mig-29 azért ahogy repült. A többivel persze egyet értek, a Flare-re mondta hogy nagyon okos volt hogy felfelé dobálta a csalit, a SZU csali ellen nem igen volt védett az ami sidewinder, és állítólag vica - versa. Az elektronikára meg azt mondta, hogy korrekt volt, csak a szituációs figyelem szintjén valóban ahogy írod, ember-gép viszony/ergonómia elmaradt a nyugati normáktól, de főleg a más ideológia miatt volt ez, valóban a földi rávezetés dominált még.

    Összeségében akkor nekem más a kicsengése még ennek a videónak is, mint neked.
    Na ilyenekből vannak aztán a félreértések közöttunk többek közt...
    Az Irak előtt tanulást nem vágtam. 1990 októberéig meg sem történt az áttelepülés. Érdemi idő semmit nem volt tenni a Sivatagi Viharig.
  • beta
    Infracsali felfele dobása az miért jó?
    HT összefoglalóban ott a válasz az IR részletesebb kifejtésénél és generáls résznél. Tovább van a rakéta látózmezejében a csali és a szűrést is nehezíti, hogy kétféle sebességvektora is lehet a csalink úgy, hogy a gép egyenesen repülve szórja ki.

    Palástorsóval persze lehet minden irányba szórni...
  • weasel007
    [​IMG]
    A háttér és heat blur tetszik, de a szétHDR-ezett képeket sose értettem, teljesen természetellenes. Meg pont a legrandább 29-es változat van rajta, ennél még az UB is szebb pedig az sem szerettem. :)
  • molnibalage
    A háttér és heat blur tetszik, de a szétHDR-ezett képeket sose értettem, teljesen természetellenes. Meg pont a legrandább 29-es változat van rajta, ennél még az UB is szebb pedig az sem szerettem. :)
    Nana, van/volt még ennél is rondább, még púposabb, még nagyobb gerinctartállyal!!
  • emel
    Nana, van/volt még ennél is rondább, még púposabb, még nagyobb gerinctartállyal!!
    A képen nem SzMT van? Nekem annak tűnik.
  • molnibalage
    A képen nem SzMT van? Nekem annak tűnik.
    De nem az "ős" SzMT hanem az új,ennek kisebb a gerinctartálya.

Ugrás a fórum topichoz