|

Kényszerleszállást hajtott végre egy indiai MiG-29K

Helyi források szerint február 28-án, kedden műszaki hiba miatt kényszerleszállást hajtott végre egy indiai MiG-29K Fulcrum vadászbombázó a Mangaluru Nemzetközi Repülőtéren. A repülőgép a goai INS Hansa támaszpontról szállt fel, ám a pilóta műszaki hibát észlelt, ezért azonnal szükségessé vált a repülés megszakítása és a leszállás a legközelebbi repülőtérre. Az Indiai Haditengerészet szóvivője szerint a MiG-29-es abroncsai felrobbantak a földet érés során, a gép pedig a futópályán állt meg, blokkolva a repülőtér forgalmát.

Indiai MiG-29KUB

Indiai MiG-29KUB |Forrás: Indiai Haditengerészet ,

Szerencsére a hajózó sértetlenül megúszta az eseményt. A haditengerészet tüstént egy helikoptert küldött a helyszínre, fedélzetén műszakiakkal és a szükséges felszereléssel. Arról egyelőre nem adtak tájékoztatást, hogy pontosan mi volt az a műszaki hiba, ami miatt sor került a kényszerleszállásra. A Mangaluru Nemzetközi Repülőtér forgalmát arra az időre, amíg a futópályát teljesen meg nem tisztították, más környékbeli repülőterekre irányították át. A rendszerbe állásuk óta egyébként ez volt az indiai MiG-29K-k második repeseménye.

Fórum hozzászólások

  • Galcom
    A MiG-29-es típust üzemeltető országokat próbálják hírbe hozni, a MiG-35-össel:

    Algéria – három század használt MiG-29 9.13-asuk volt, amik közül kettőt már az évtized elején leváltottak Szu-30MKA-ra. Egy maradék századot MiG-35-ösre cserélni nincs sok értelme, náluk inkább a Szu-24-esek lecserélése a kérdés. Persze, ha politikai az indok, az bármit elbír.

    Egyiptom - itt látok reális politikai esélyt, kérdés ki fogja fizetni? Finanszírozza egy gazdag arab ország a háttérből, vagy az oroszok fizetik ki és elkönyvelik, soha vissza nem fizetendő kölcsönként. Van erre pénze az oroszoknak?

    Irán - a MiG-29-esnél, húsz évvel régebbi gépeket is vígan repülnek. Irán tudja, hogy érdekeinek képviseletére a vallásinak álcázott háborúk, illetve az atomfegyverzet birtoklása az alkalmas, nem a MiG-35-ös vadászgép.

    Fehéroroszország - már született megrendelés a Szu-30SzM-re, a MiG-29-esek lecserélése céljából

    Észak-Korea - amennyiben az Oroszoknak van akarata és pénze a koreai gazdaság finanszírozásának átvételére Kínától, akkor majd lesz orosz vadászgép is, akár MiG-35-ös.

    India - nem értem a gondolkodásukat. Együtt ’dolgozva’ egy egyiptomi arabbal, vagy egy muzulmán malajziaival, azokban több kulturális közös pontot találok, mint az indiaiakban. Innentől bármi lehet, de ami fontos, ők nagyrészt az egyetlenek, akik fizetnének is a MiG-35-ösért, tehát nem az oroszoknak kellene finanszírozni.


    Legalábbis jelenleg így látom, de nyitott vagyok más véleményekre…
    .
    .
    Ennyi erővel a szolnoki repülőmúzeum is vehetne egy MiG-35-öt orosz pénzből, soha vissza nem fizetéssel. :)
  • boki
    Ez van az exportverziós MiG-35-ben

    Ez meglepett! o_O + Aesa radar ! Na az oroszok felnőnek!
    Akkor nem is kérdés hogy ez nagyméretű kijelző lesz az első szériás szu-57-hez is :cool:
  • episyrphus
    https://ujszo.com/kozelet/lezuhant-egy-szlovak-mig-29-es-a-pilota-katapultalt

    Lezuhant egy szlovák MiG-29. Ez már valóban egy az utolsók közül Szlovákiában

    https://ujszo.com/csak-nehany-ropkepes-mig-maradt


    "A baleset vizsgálatát nem a védelmi minisztérium, hanem ügyészi felügyelettel a rendőrség végzi. A nyomozást ugyanis általános közveszély okozásának gyanújával indították."



    "A szliácsi légibázison a MiG-ek karbantartását 15-30 fős orosz technikuscsapat végzi. Ezzel Szlovákia egyedülálló a NATO-ban, a lengyel és a bolgár légierő ugyancsak használja a géptípust, de ők maguk szervizelik azokat. Szlovákiának az orosz szerviz a következő években 177 millió eurójába fog kerülni. A védelmi minisztérium SNS által jelölt vezetőinek döntése nyomán az orosz technikusok ugyanis 2024-ig maradnak."


    "A Denník N információi alapján a Szlovákiában a hadrendben lévő MiG–29-esek piaci árát nehéz meghatározni, de hozzávetőlegesen 4-5 millió dollárba kerülhetnek. A lezuhant gép nem volt biztosítva." ???
  • Terminator
    https://ujszo.com/csak-nehany-ropkepes-mig-maradt


    "A baleset vizsgálatát nem a védelmi minisztérium, hanem ügyészi felügyelettel a rendőrség végzi. A nyomozást ugyanis általános közveszély okozásának gyanújával indították."



    "A szliácsi légibázison a MiG-ek karbantartását 15-30 fős orosz technikuscsapat végzi. Ezzel Szlovákia egyedülálló a NATO-ban, a lengyel és a bolgár légierő ugyancsak használja a géptípust, de ők maguk szervizelik azokat. Szlovákiának az orosz szerviz a következő években 177 millió eurójába fog kerülni. A védelmi minisztérium SNS által jelölt vezetőinek döntése nyomán az orosz technikusok ugyanis 2024-ig maradnak."


    "A Denník N információi alapján a Szlovákiában a hadrendben lévő MiG–29-esek piaci árát nehéz meghatározni, de hozzávetőlegesen 4-5 millió dollárba kerülhetnek. A lezuhant gép nem volt biztosítva." ???
    nyomtatott sajtóban még nem jelent meg, de a TV-s nyilatkozatok szerint a lezuhanás oka az volt, hogy elfogyott a keró..... Ezen a mig 29-es példányon vacakolt az üzemanyagmérő a technikusok szerint. Egyszer rendesen mutatott, máskor pedig megkergült. A pilóta azt hitte, kihúzza a reptérig.
  • episyrphus
    nyomtatott sajtóban még nem jelent meg, de a TV-s nyilatkozatok szerint a lezuhanás oka az volt, hogy elfogyott a keró..... Ezen a mig 29-es példányon vacakolt az üzemanyagmérő a technikusok szerint. Egyszer rendesen mutatott, máskor pedig megkergült. A pilóta azt hitte, kihúzza a reptérig.
    Markíza TV-ben elhangzottak szerint.;) Nem hivatalos-nem a VM álláspontja.
  • episyrphus
    nyomtatott sajtóban még nem jelent meg, de a TV-s nyilatkozatok szerint a lezuhanás oka az volt, hogy elfogyott a keró..... Ezen a mig 29-es példányon vacakolt az üzemanyagmérő a technikusok szerint. Egyszer rendesen mutatott, máskor pedig megkergült. A pilóta azt hitte, kihúzza a reptérig.

    Már az első hírekben is benne volt
    . Az a kérdés, hogy mi volt a kevés üzemanyag kiváltó oka...


    Magyar MiG-29-esekről is voltak ilyen történtetek, hogy rosszul jelzette az üzemanyagmennyiséget és majdnem baj lett belőle.
  • Vajon, miért repülnek angolai pilóták az orosz asztraháni kiképzőközpont MiG-29-esein? Csak az új Szu-30-asaikhoz harcászati képzés, vagy valami több?! :)

    [​IMG]
  • Galcom
    Vajon, miért repülnek angolai pilóták az orosz asztraháni kiképzőközpont MiG-29-esein? Csak az új Szu-30-asaikhoz harcászati képzés, vagy valami több?! :)

    [​IMG]
    Szerintem vesznek majd MiG-29/35 gépeket is idővel.
  • Galcom
    Vajon, miért repülnek angolai pilóták az orosz asztraháni kiképzőközpont MiG-29-esein? Csak az új Szu-30-asaikhoz harcászati képzés, vagy valami több?! :)

    [​IMG]
    [​IMG]
  • MiG-29 9.13-as szóló műrepülés. Korábban, nálunk is volt egy közkeletű félreértés, hogy a púpos 29-es rosszabbul repült, mint a mi 9-12-eseink.
    Földközelben, sűrű levegőben, hangsebesség alatt ez biztos nem volt igaz:

  • Terminator
    Mire gondolsz kombinált hatású alatt?
    Ami rejt az IR szenzorok elöl a radarok elöl és optikailag is álcáz mert rohadt nagy a füstje.
  • molnibalage
    Ez kombinált hatású töltet lenne? Létezik olyan? Az sok apró barna pötty... Hm...
    Szerintem egyszerűen a töltet külső burkolata (műanyag vagy papír?), ami nem ég el tökéletesen. Vagy csak a lejárt szavatosságú, rosszul égő és széteső töltet darabjai. Gondolom a szlovákok se az új, hanem a vénebbnél vénebb régi tölteteket lövöldözik el bemutatókon ...

Ugrás a fórum topichoz