|

Kényszerleszállást hajtott végre egy indiai MiG-29K

Helyi források szerint február 28-án, kedden műszaki hiba miatt kényszerleszállást hajtott végre egy indiai MiG-29K Fulcrum vadászbombázó a Mangaluru Nemzetközi Repülőtéren. A repülőgép a goai INS Hansa támaszpontról szállt fel, ám a pilóta műszaki hibát észlelt, ezért azonnal szükségessé vált a repülés megszakítása és a leszállás a legközelebbi repülőtérre. Az Indiai Haditengerészet szóvivője szerint a MiG-29-es abroncsai felrobbantak a földet érés során, a gép pedig a futópályán állt meg, blokkolva a repülőtér forgalmát.

Indiai MiG-29KUB

Indiai MiG-29KUB |Forrás: Indiai Haditengerészet ,

Szerencsére a hajózó sértetlenül megúszta az eseményt. A haditengerészet tüstént egy helikoptert küldött a helyszínre, fedélzetén műszakiakkal és a szükséges felszereléssel. Arról egyelőre nem adtak tájékoztatást, hogy pontosan mi volt az a műszaki hiba, ami miatt sor került a kényszerleszállásra. A Mangaluru Nemzetközi Repülőtér forgalmát arra az időre, amíg a futópályát teljesen meg nem tisztították, más környékbeli repülőterekre irányították át. A rendszerbe állásuk óta egyébként ez volt az indiai MiG-29K-k második repeseménye.

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Ok. Akkor szerinted is marhaság a folyamatos R-73-mal adott keszi?
    Amikor így ment, persze volt bennem egy "egészséges" fotelszakértői felsőbbrendűségi érzés, hogy lám, a mieink nem sz*rral gurigáznak, megadják a módját, ha már lúd, legyen kövér, cipőt a cipőboltból, MiG-29-est R-73-assal kell keszibe rakni, mert ez a minimum. Az R-60-assal meg égessék magukat a szlovákok meg a románonok, meg a többi lúzer.
    Most meg azt mondom, hogy orbitális pazarlás volt, hogy ilyen hatalmas R-60-as készlet mellett elherdáltuk az R-73-asok és R-27-esek üzemidejét. Bár ez utóbbiaknak sajna papír szerint akkor is kipörgött volna az ideje, ha nem függesztik őket.
    De erre is lehetett volna tervet készíteni. Koncepciót.

    Lerágott csont, hogy nem volt koncepció.
    Most van? Gripen és a Sidewinderek esete... nincs.
  • Allesmor Obranna
    Amikor így ment, persze volt bennem egy "egészséges" fotelszakértői felsőbbrendűségi érzés, hogy lám, a mieink nem sz*rral gurigáznak, megadják a módját, ha már lúd, legyen kövér, cipőt a cipőboltból, MiG-29-est R-73-assal kell keszibe rakni, mert ez a minimum. Az R-60-assal meg égessék magukat a szlovákok meg a románonok, meg a többi lúzer.
    Most meg azt mondom, hogy orbitális pazarlás volt, hogy ilyen hatalmas R-60-as készlet mellett elherdáltuk az R-73-asok és R-27-esek üzemidejét. Bár ez utóbbiaknak sajna papír szerint akkor is kipörgött volna az ideje, ha nem függesztik őket.
    De erre is lehetett volna tervet készíteni. Koncepciót.

    Lerágott csont, hogy nem volt koncepció.
    Most van? Gripen és a Sidewinderek esete... nincs.
    Tavaly a SIAF-on asszem R-73 volt a keszi gépeken a szlovákoknál, legalábbis és csak olyan fotókat találtam az eseményről. A nyitóképhez a keszi gépet is emelték...
  • ott vannak alatta a kommnetek, nem akarják elhinni
    Egyik érv, hogy ilyen tökös csak orosz pilóta lehet, meg nem is lehet kiengedett futóval repülni!!!
  • molnibalage
    Tavaly a SIAF-on asszem R-73 volt a keszi gépeken a szlovákoknál, legalábbis és csak olyan fotókat találtam az eseményről. A nyitóképhez a keszi gépet is emelték...
    Ez már régi nóta náluk. Mármint a keszivel nyitni a műsort.
  • Sharid
    ott vannak alatta a kommnetek, nem akarják elhinni
    Egyik érv, hogy ilyen tökös csak orosz pilóta lehet, meg nem is lehet kiengedett futóval repülni!!!
    Elég ostoba kommentek lehetnek.
  • aquarell
    Èrdekes, hogy ritmikusan fekete a hajtómű sugara. Mégis montàzs lehet az a video.....
    Mert a pilótának "játszani" kell a gázkarral hogy ilyen lassú géppel együtt tudjon kötelékezni.
  • Sharid
    és ahogy karikákat ereget?
    A gép csak füstöt ereget, karikákat a szárnyvégekről meg a géptestről leváló örvénylés csinál a füstből.
  • aquarell
    Èrdekes, hogy ritmikusan fekete a hajtómű sugara. Mégis montàzs lehet az a video.....
    Pont amiatt, mert a gázkarral fűrészel és a hajtümű tranzienseket a vezérlés nehezebben követi le. Pont ez bizonyítja azt, hogy nem montázs a videó. Nem is értem hogy hogyan lehet ekkora bugyutaságot leírni. Meg olyat, hogy ezt csak az orosz csinálja. Csinálta magyar is 29-essel, meg más is.

  • Ezt úgy kb mindenki csinálja. Teherszállító nyitott rámpája után, vagy épp "hivatalból" a tankergép után.
    Amúgy az eleve nem túl gyors Spartan után nyitott futóval laffogva elég instabil lesz a gép. Felsőszárnyas, légcsavaros gép mögött elég komoly örvénysorok vannak. Nem beszélve a légcsavarok mögötti légáram perdületéről. A nyitott rámpa hatását már meg se említem. És ez a 29-es nem egy FbW gép, itt ha korrigálni kell, azt a pilóta teszi majd meg, nem lesz más, aki (ami) kivasalja a gép repülését. A pilóta meg úgy kormányoz, ahogy tud. Ha beoszcillál, hát beoszcillál, hátrébb engedi, majd lehet megint közelíteni.
  • molnibalage
    Tavaly a SIAF-on asszem R-73 volt a keszi gépeken a szlovákoknál, legalábbis és csak olyan fotókat találtam az eseményről. A nyitóképhez a keszi gépet is emelték...
    [​IMG]
  • T.Tom
    [​IMG]
    Akkor lehet, hogy a képkeresők őrültek meg. Én R-60-ra emlékeztem, de a keresővel talált képek meggyőztek arról, hogy rosszul emlékszem. Akkor tévedtem és a memóriám még jobb, mint a Google képkeresője. Lám, itt is R-60 van... Köszi a képet.
  • molnibalage
    Akkor lehet, hogy a képkeresők őrültek meg. Én R-60-ra emlékeztem, de a keresővel talált képek meggyőztek arról, hogy rosszul emlékszem. Akkor tévedtem és a memóriám még jobb, mint a Google képkeresője. Lám, itt is R-60 van... Köszi a képet.
    Nincs mit, a korábbi években is így volt a szlovákoknál.

Ugrás a fórum topichoz