|

Kényszerleszállást hajtott végre egy indiai MiG-29K

Helyi források szerint február 28-án, kedden műszaki hiba miatt kényszerleszállást hajtott végre egy indiai MiG-29K Fulcrum vadászbombázó a Mangaluru Nemzetközi Repülőtéren. A repülőgép a goai INS Hansa támaszpontról szállt fel, ám a pilóta műszaki hibát észlelt, ezért azonnal szükségessé vált a repülés megszakítása és a leszállás a legközelebbi repülőtérre. Az Indiai Haditengerészet szóvivője szerint a MiG-29-es abroncsai felrobbantak a földet érés során, a gép pedig a futópályán állt meg, blokkolva a repülőtér forgalmát.

Indiai MiG-29KUB

Indiai MiG-29KUB |Forrás: Indiai Haditengerészet ,

Szerencsére a hajózó sértetlenül megúszta az eseményt. A haditengerészet tüstént egy helikoptert küldött a helyszínre, fedélzetén műszakiakkal és a szükséges felszereléssel. Arról egyelőre nem adtak tájékoztatást, hogy pontosan mi volt az a műszaki hiba, ami miatt sor került a kényszerleszállásra. A Mangaluru Nemzetközi Repülőtér forgalmát arra az időre, amíg a futópályát teljesen meg nem tisztították, más környékbeli repülőterekre irányították át. A rendszerbe állásuk óta egyébként ez volt az indiai MiG-29K-k második repeseménye.

Fórum hozzászólások

  • borisz
    Pár éve, amikor úgy volt, hogy Szerbia megvesz egy adaggal a Szíriának gyártott M2-ből, akkor azt ott is lopakodónak írták.
    Ja persze, a teve mamuszban, az is lopakodik.
  • Allesmor Obranna
    Ez a vektorálós fúvócső a MiG-29-es/MiG-35-ösökkel kapcsolatban miért tartja még magát ilyen makacsul az aerotech.hu oldalán???
    A Klivt program már vagy 7-8 éve leállt...
    Esetleg arról tudsz valamit,hogy a leállásnak milyen okai voltak? Csak pénzügyi vagy más jellegűek is?
  • Utoljára az indiai MMRCA tenderen ajánlották fel a MiG-35-ös akkori inkarnációjához, de az indiai fél érdeklődését nem keltette fel, árdrágító hatása mellett a tender akkori sarokpontjaihoz nem sok köze volt. Hozzáteszem a fél világ lement hídba mikor meglátták, hogy az indiaiak látszólag milyen alaposan és mellébeszélést nem tűrve állították fel a tenderük szempontrendszerét, na ja, nem kevés gépről lévén szó, de azóta már tudjuk, hogy a nagy adag valóban szakmai szempont mellé hasonló mennyiségű időhúzó és árengedmény kisajtoló öteletés is volt, ami végül pont az indiai felet tette komolytalanná, a tender akkor még nem ismert végkimeneteléről nem is beszélve.
    Nos szummázva, az egyetlen olyan helyen, ahol értelmes mennyiségű MiG-35-öst lehetett volna eladni, a Klivt fúvócső és az álatala adott előny szóba sem jöhetett.
    A Klivt egyébként csak egy eléggé prototípus kivitelben volt jelen a 156-os MiG-29M-en, azért további csiszolásra még bőven lett volna szükség. Mindezt úgy, hogy ez a bizonyos gép a Klivt leges legelső kivitelével még csak nem is repült, hanem a 2001-es beépítést követően még az első repülés előtt módosították a konstrukciót.
    A 2005-ös első felszállás idejére azonban a Klivt egy átirata megjelent az MMPP Szaljut AL-31F-én is, azaz a Klimov és Szaljut a körkörösen torzítható profilú 3D vektorálásra képes megoldás mellett tette le a voksát, ami sokkal hatékonyabb, de sokkal komplexebb, mint az NPO Szaturn egészben, de csak két síkbban, ugyanakkor egymással kooperálva, egy közös tengelyhez viszonyítva három tengely mentén dolgozó fúvócsöve. Ez utóbbi terjedt el végül, a Szaljuté csak párszor repült, majd ment a süllyesztőbe.
    A Klivt (Klimov Vektor Tjag - Klimov Tolóerő Vektor) legalább érdemben be tudott mutatkozni, de szintén ment az érdekes, de soha nem rendszeresített technikai megoldások tárába.
    Azóta, a kétségbeesetten vevőkör után koslató, egykori fényét már rég elhagyó, manufakturális körülmények közt tengődő MiG mindent elkövet, hogy egyetlen, évek óta toldozgatott-foltozgatott portékáját, a MiG-35-öst valahogy értékesítse. Nyilván ebbe belefér a ma már csak néhainak nevezhető Klivt fúvócső, mint opció, de ennek implementálásához először is kell egy új gép és egy új berepülési program... a semmiért. Ugyanis az egyetlen MiG-29 leszármazott, amin a Klivt-et kipróbálták nem egészen az a sárány, mint amit most MiG-35-ként mutogatnak.
  • Roni

    Én orosz forrásban azt találtam, hogy 3200 km/h körül volt a maximális sebessége. De valószínűleg ez számolt adat, nem hiszem, hogy tesztelték rá a gépet.
  • A MiG-35 AESA lokátoráról már mi is írtunk, itt a HTKA-ban. Egy teljesen új technológia, ami fordulópont lehet az orosz lokátorok esetében is. Ha tényleg egy nagyon jó és megbízható platformot akarnak, akkor biztos, hogy érdemes pár évet még beáldozni érte. Sz&r és megbízhatatlan eszközöket ne gyártsanak, arra nincsen szüksége a hadseregnek. Szerintem a MiG nincs a priorítási lista elején, ezért várniuk kell a lokátorra is.
  • ghostrider
    A T220 targeting pod
    Ezek a képek 2014-sek.

    Szomorú hogy így össze mossák a t-220 és a mig-35 fejlesztését holott semmi közük egymáshoz .mivel két külön szerkezet .:confused:
  • A T220 esetében csak az a kérdés, hogy rendszeresíthető-e, vagy sem és a többi repülőgépnél miért nem említik, mert a MiG-35 a jelenlegi állapotában még láthatóan nem teljesen kész.
  • A MiG-35 AESA lokátoráról már mi is írtunk, itt a HTKA-ban. Egy teljesen új technológia, ami fordulópont lehet az orosz lokátorok esetében is. ---
    Ezzel annyiban vitatkoznék,hogy a 2017-ben nehéz reladni olyan taktikai repülőgépet, amelyben nincs, vagy nem néhány éven belül rendszeresítik a AESA lokátort. A 35-ös AESA lokátorának az indiai MMRCA tenderre sorozatgyártású állapotban kellett volna lennie, ha tender akartak nyerni, ehelyett egy félig-meddig kész (kezdetleges) AESA-t csaptak bele az orrába. Az egyiptomi rendelés inkább politikai döntés, mint katonai racionalitás szerintem. Egyébként kicsit ellentmondok magamnak, hiszen a JAS-39C/D+ be is mechanikus doppler-impulzus lokátor változatot ajánlanak 2018-ban a PS-05Amk5-ös, aminek egyébként tényleg a jelenlegi mk4-hez komoly teljesítménynövekedése van. Kérdés, hogy a jelenleg a M2-be, KR-be építettek lokátorok elérik-e svéd radar teljesítményét, minőségét, karbantartási paramétereit.. Mert akár még jelenidőben, és a közeljövőben is korszerűnek számíthat(na). A PS05Amk5 felderítő és célkövető távolsága 150%-os növekedett a marketing szerint teljes mértékben kihasználhatóvá téve a METEOR-t. Azonos felderítési távolságon a mk4 2-3m2 helyett 0,1m2 RCS keresztmetszetű repülőeszközöket felderiti stb.

    A T220-as célmegjelölőt és a 35-s fejlesztését azért mossák egybe, mert gyakorlatilag nincs orosz célmegjelölő sorozatgyártásban.. Én egyébként azt sem értem, hogy a SAPSAN amely a Damocls "licencén alapul), miért nem került sorozatgyártásra. Igaz, hogy a DAMOCLES nem élvonalbeli, de jól teljesitett a Mirage2000, az Etendard és a Rafale gépekkel, akár az amerikai Pawevay akár a AASM bomnákkal. Van a SAPSAN-ról valakinek információja??
  • Mint írtam, mindenhol van priorítási lista, még az USA-ban is. Láthatóan az oroszoknál a MiG-35 és tartozékai nem nagyon vannak a lista elején.
  • Ez az SzMT...
    Hogy is mondta egykori kollégám az autóból kikiabálva nem fehér fehérnépeknek?
    Jááááj, de szípik vágytuk!;)
  • ghostrider
    A MiG-35 AESA lokátoráról már mi is írtunk, itt a HTKA-ban. Egy teljesen új technológia, ami fordulópont lehet az orosz lokátorok esetében is. Ha tényleg egy nagyon jó és megbízható platformot akarnak, akkor biztos, hogy érdemes pár évet még beáldozni érte. Sz&r és megbízhatatlan eszközöket ne gyártsanak, arra nincsen szüksége a hadseregnek. Szerintem a MiG nincs a priorítási lista elején, ezért várniuk kell a lokátorra is.
    25 éve csinálják. Ha ezalatt se sikerült, csukják be a bótot.
  • gacsat
    25 éve csinálják. Ha ezalatt se sikerült, csukják be a bótot.
    Azért ez nem olyan egyszerű. Az orosz hadsereg cirka 15 évig szinte nem vett semmit. Ráadásul megmondták a MiG-nek, hogy csak a legkorszerűbb felszerelésekkel ellátott gépeket vesznek tőlük. Azt meg nem igazán kockáztathatják, hogy a végén "mellé repüljenek", mert akkor tényleg bezárhatják a boltot. Ez már nem a Szovjetunió, kőkemény kapitalizmus és harc van a megélhetésért.
  • gacsat
    25 éve csinálják. Ha ezalatt se sikerült, csukják be a bótot.
    Nem kaptak rá állami megrendelést. Pénz nélkul meg semmi nem megy.

Ugrás a fórum topichoz