|

Kormánygépet vesznek a lengyelek

Állami vezetők és magasrangú személyek szállítására alkalmas repülőgépet vásárolnának lengyel barátaink.

3 darab VIP szállításra alkalmas, közepes méretű repülőgép beszerzésére írt ki közbeszerzési eljárást a lengyel védelmi minisztérium. A Lengyel Légierő állományába kerülő sugárhajtású gépek közül kettő új gyártású, míg egy használt példány lenne, a teljes keret 231 millió euró. A tenderre a hírek szerint a Boeing, a Lufthansa és a cseh Glomex vállalat kapott meghívást. A győztest a hírek szerint 2017 első negyedévében kihirdetik, míg a használt gépet még idén le kell szállítani, az új gyártású példányokat pedig 2020-2021 körül kellene átadni.

Az április 10-én lezuhant lenegyel elnöki gép 2010 februárjában, a lengyel államfő horvátországi látogatása során

Az április 10-én lezuhant lenegyel elnöki gép 2010 februárjában, a lengyel államfő horvátországi látogatása során ,

Az állami vezetők szállítására a legtöbb országban saját VIP flotta áll rendelkezésre, emellett a nemzeti légitársaságok szoktak különgépet biztosítani a küldöttségek számára. Sajnos Magyarországon egyik sem járható út, magáncégek repülőgépeit bérlik az utaztatáshoz, bár tervben van két kisebb méretű business jet rendszeresítése.

Fórum hozzászólások

  • molni azért írtam, hogy <b>az</b> AN225-öst, azt ami van, amelyik repül. A 747-est is amikor vették, a régieket, volt kisebb Boeing a kínálatban, mégis a legnagyobbat vették meg, most is azt fogják.
  • Érdekes szitu lenne, ha az ami miniszerelnököt egy orosz gép szállítaná. :D
    Ami mellesleg ukrán...! DDD

    Jokernek: A 80-as években még "nem szorított a nadrágszíj"...!
  • A rossznyelvek szerint kellett a hely es ki is hasznaltak a 747-est.
    Ellenben amiota egy Saab2000-be is befer egy ae&w rendszer, nem biztos, hogy kell akkora monstre repulo.
    Bar annak idejen (a 747 kivalasztasakor) eloiras volt a 4 hajtomu, a nagy hibatures es az extrem meretu elektromos ellatas biztositasa.
    Az AF1-rol tudni lehet, hogy repulo vezetesi es parancsnoki kozpont is es nem hiszem, hogy ez megvaltozna.

    Most mar 2 hajtomuvel is uzembiztosak a gepek (a 777es ugye), valoszinuleg a fogyasztas es a gazdasagos uzemeltetes szempont lesz es kevesebb hely kell az elektronikanak.

    A Boeingnek presztizs es nekik nagyon jol jonne egy 787-9-es AF1.
    Mivel 2023-tol lenne ervenyes a projekt, igy szerintem majdnem befuto. Egyreszt mert a 777 fejlesztesek meg nem ertek be, az Airbus bolcsen nem palyazik.

    Mas orszag gyartmanya pedig nem jatszik. Mar csak uzemeltetes szempontjabol sem. (X kisvarosba latogat az elnok es javitani kell a gepet. Szerezz egy An-hez alkatreszt. Azonnal! ;) )
  • Igazad van ruhakupac!
    Sőt, már a 787-10-es is kész lesz 2017-ben. A 777-X meg 2020-ra várható....
    Persze AF1-nek 1 kipróbált típust fognak választani...!
  • molni azért írtam, hogy az AN225-öst, azt ami van, amelyik repül.
    Annak szinte minden perce le van kövte. Majd hülye lenne eladni a tulaj az aranytojást tojó tyújkot...

    Ezen felül <b>ÚJ</b> gép kell.
  • "Simán viccelt a joker, csak lusta volt smiley-t rajzolni. Molni te mindig minden komolyan veszel."

    Dehogyis viccelt simán állít ennél nagyobb hülyeségeket is fixen. Itt is lásd még erősködik is.

    Hamár méretek szóba kerültek take off weight
    747-8nak 448tonna.
    VC-25nek 375tonna.
    Az Orosz "AF-1"nek (IL-96) 250tonna.
  • <blockquote rel="blaze">Érdekes szitu lenne, ha az ami miniszerelnököt egy orosz gép szállítaná. :D
    Jokernek: A 80-as években még "nem szorított a nadrágszíj"...!</blockquote>
    Van akinek nem szorít annyira, főleg ha tudsz semmiből pénzt csinálni. Ez nagyon erős presztízs kérdés az USA-ban, nem fogják vissza magukat. Ha az lenne a cél, akkor a mostani két AF1-t nagyjavítanák és gányolnák, amíg már életveszélyes nem lesz.


    <blockquote>molni azért írtam, hogy az AN225-öst, azt ami van, amelyik repül.
    Annak szinte minden perce le van kövte. Majd hülye lenne eladni a tulaj az aranytojást tojó tyújkot...

    Ezen felül <b>ÚJ</b> gép kell. </blockquote>

    Az aranytojást tojó tyúknál is ki lehet számítani, hogy élete végéig hány kiló aranyat tojik. Azt beszorozva 40788 dollárral kilónként, minusz amennyibe a tyúk eltartása kerül, megkapod, hogy mennyit ér. Mindennek megvan az ára. De abban igazad van. hogy új gép kell, mert hanem 10 év mulva pakolhatják át az egész cuccot egy másik gépbe, ami 2-3 évig megint eltart.
  • Tisztelt Fade!
    Nem értem azt a felszállósúly /MTOW/ táblázatot. Most akkor a könnyebb, vagy a nehezebb jobb elnöki gépnek...?
    De 2 valószínű típust kihagytál:
    Boeing 777-300ER: 351 tonna
    Boeing 787-9: 253 tonna
  • Legismertebb az amerikai B747 / VC-25, majd az oroszok Il-96-osa, de több nemzet is tart fent ilyen célra akár hasonlóan nagy gépeket. Ezek közös gyűjtőtopicja ez.
  • Facebook posztból átemelve:

    Donald Trump elnök által elrendelt költségcsökkentés miatt orosz üzemeltetőnek szánt B747-8i gépekből alakítanák ki az új Air Force One gépeket?

    Nos, akár még ez is megtörténhet friss pletykák alapján.

    Egyébként a 2015-ben csődbe ment Transaero által megrendelt, de már át nem vett 2 gépről van szó olyan értelemben, hogy állítólag vizsgálat alatt van, hogy új építésű gépek helyett ezen letárolt gépek esetében lenne-e értelmezhető mértékű költségcsökkenés.

    Az egyre biztosabban utolsó éveit húzó B747 gyártósoron elkészülő 1-1 új gép 2017-es listaára 380 millió Dollár körüli összeg. Megegyezés alapján ez nyilván lehet olcsóbb, letárolt gép esetén akár jóval olcsóbb is. Kérdés megéri-e, hiszen a gépek költsége a jelenlegi, B747-200B alapú Air Force One gépek váltását célzó programnak csak egy kisebb szelete lenne.

    A gépek ugyan soha nem hagyták el az Egyesült Államok területét, ám ettől még az is kérdés, hogy ha ezt az utat választják, akkor mennyire repül rá a sajtó, hogy az oroszok által esetleg megpiszkált gépeket vesz az Air Force... :) A Trump kampány orosz szálainak kérdését tovább szőve jelleggel.
  • Lehet hogy végre tényleg vesznek egy kormánygépet?

    http://nepszava.hu/cikk/1136242

    Bár megjegyzem, hogy az Airbus ACJ-318/319/320 nem nagy, inkább kicsi,
    a nagy itt kezdődik :
    http://www.azureazure.com/toys/boei...t-and-most-luxurious-private-jet-in-the-world

    Egyébként miért ne lehetne egy kormánygép, amit bármely kormány használni tudna, kifejezhetné a nemzeti szuverenitást, és nem a Wizz Air lépcsőjén kellene bambán ácsorogni a brüsszeli betonon, miközben turisták tömege dühöng a gépben, hogy mikor mehetnek ki már ők is.
    Amúgy majd minden országnak van.
  • Loken
    https://m.origo.hu/gazdasag/20200811-hiperszonikus-repulogep-usa-elnok-air-force-one.html
    "Az elnöki különgép, az Air Force One, az amerikai kultúra egyik emblematikus eleme. Hamarosan azonban jelentősen átalakulhat a repülőgép. Egy 1,5 millió dolláros szerződés keretében ugyanis hiperszonikussá fejleszthetik a járművet, ami hatalmas sebességnövekedést jelentene."
    Ezen már akkor is röhögtem, amikor először olvastam.
    El bírom képzelni, amikor a 747-es elkezdi átlépni a hangsebességet....
    A szárnyai maguktól nyílazódnak.... Majd kedvesen leválnak. Ez azért jó, mert Jó!
    Olyan 3-4 Machnál Trump arcáról elkezd az önbarnító leégni. Mire földet ér - MUHAHahaha - már a republikánusok is PC-nek fogják tartani. A bőrszíne miatt minimum...:p:D
    BLM forever!
  • Loken
    https://m.origo.hu/gazdasag/20200811-hiperszonikus-repulogep-usa-elnok-air-force-one.html
    "Az elnöki különgép, az Air Force One, az amerikai kultúra egyik emblematikus eleme. Hamarosan azonban jelentősen átalakulhat a repülőgép. Egy 1,5 millió dolláros szerződés keretében ugyanis hiperszonikussá fejleszthetik a járművet, ami hatalmas sebességnövekedést jelentene."
    A cikkíró mentális állapota milyen? :)
    Vagy én vagyok hülye, vagy ő, de nem a 747-est alakítanák át, hanem egy teljesen új gép készülne.Akkor hogyan lép a 747-es a jövőbe és válik hiperszonikussá?

    Ez van, amikor az Air Force One-ról valakinek a 747 jut eszébe és nem az, hogy az elnök jelenlététől lesz AF1, nem pedig a géptípustól...

Ugrás a fórum topichoz