|

Ragadozók a kenguruk földjén

Az Amerikai Egyesült Államok Haderejének Csendes-óceáni Parancsnoksága bejelentette, hogy február közepéig áttelepítenek Ausztráliába 12 darab Lockheed Martin F-22 Raptor ötödik generációs harci repülőgépet. Az egy tucatnyi vadászbombázóval együtt 190 főnyi kontingens érkezik, akik a RAAF Tindal légitámaszpont vendégei lesznek. Február 10-én meg is történt az első három gép átrepülése, a többi példány pedig a következő napokban folyamatosan érkezik Ausztráliába.

Két F-22A taxizik a RAAF Tindal bázis betonján, miután sikeresen megérkeztek Ausztráliába |Fotó: Amerikai Egyesült Államok Légiereje ,

A RAAF Tindal bázis az Ausztrál Királyi Légierő 75. századának ad otthont, amely McDonnell Douglas F/A-18A/B Hornetekkel repül. A következő napok-hetek során ezekkel a „classic” Lódarazsakkal vívhatnak majd ádáz légi harcokat az amerikai F-22-esek. Utóbbiak az alaszkai Elmendorf-Richardson AFB-ről érkeztek, ahol a USAF 90. százada, valamint a Tartalékos Légierő 302. százada üzemelteti őket. Érdekesség, hogy a vendéglátó egység a 2020-as évek elejétől F-35A-val fog repülni, így ez egy kiváló lehetőség a számukra, hogy gyakorolják az ötödik generációs gépek elleni küzdelmet, és tapasztalatokat szerezzenek az üzemeltetésüket illetően.

Az első három F-22-est nem fogadta túl jó idő… |Fotó: Amerikai Egyesült Államok Légiereje ,

Mondhatnánk, hogy a Ragadozók alaposan eláztak |Fotó: Amerikai Egyesült Államok Légiereje ,

Bár, a repülőgépeknél kicsit rosszabbul jártak azok a katonák, akiknek a szakadó esőben kellett koordinálniuk az F-22-esek érkezését |Fotó: Amerikai Egyesült Államok Légiereje ,

A 90. század parancsnoka, Dave Stralicky alezredes biztosan nagy megkönnyebbüléssel lépett Ausztrália földjére a hosszú utat követően |Fotó: Amerikai Egyesült Államok Légiereje ,

Fórum hozzászólások

  • Nagyon fell kell készülni a su57-es ellen:hadonaszos:2030ra lesz 76 db( lehet sokat is írtam) ilyen olyan változat. Ami náluk megy az meg az f35 vasarlo szemében is vicces nem hogy jenki vagy kinai szempontból
  • Roni
    Nagyon fell kell készülni a su57-es ellen:hadonaszos:2030ra lesz 76 db( lehet sokat is írtam) ilyen olyan változat. Ami náluk megy az meg az f35 vasarlo szemében is vicces nem hogy jenki vagy kinai szempontból
    Van eleg 4 gen gepjuk, meg ott az atom is.

    Nagyhatalom. Ha elkesnek kicsit kibirjak.

    Nagy haboru meg nem lesz a nagy jatekosok kozott (nagyon kicsi az esely hogy ennyire hulyek lennenek).

    A kicsik pofozasara meg eleg ez ami van.

    Szoval, kicsit vedd vissza az almodozast.
  • Roni
    Nagyon fell kell készülni a su57-es ellen:hadonaszos:2030ra lesz 76 db( lehet sokat is írtam) ilyen olyan változat. Ami náluk megy az meg az f35 vasarlo szemében is vicces nem hogy jenki vagy kinai szempontból
    Sosem lehet elég a reklámból. :cool:
  • Szóval anno eljátszottam a gondolattal, hogy le-e siklóbombát szuperszonikus sebesség mellett oldani-e, hogy egy ideig szuperszonikusan repül akár emelkedés közben elhajítva és csak lassulás után nyit szárnyat a bomba.

    Nos...
    Ez 130 km körüli HMZ...

    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Jönnek a korlátozások az F-22-esekre. A szupercirkálás megette az üzemidőt, a hajtóművet meg már nem gyártják.
    Nem vásároltak be belőle?Meg ez kb megkérdőjelezi az egész gépet meg úgy a programot is.
  • dudi
    Nem vásároltak be belőle?Meg ez kb megkérdőjelezi az egész gépet meg úgy a programot is.
    Békeidőben.. meg aztán a szupercírkálás nem jelenti a szuperszónikus repülés végét, csak az utánégető nélküli hangsebesség nélküli repülést. "békeidőben, gyakorlaton".. Attól még a Raptor, Raptor...
  • kelepisti
    Békeidőben.. meg aztán a szupercírkálás nem jelenti a szuperszónikus repülés végét, csak az utánégető nélküli hangsebesség nélküli repülést. "békeidőben, gyakorlaton".. Attól még a Raptor, Raptor...
    Mennyire hat negatívan a gyakorlás hiánya?
  • kelepisti
    Békeidőben.. meg aztán a szupercírkálás nem jelenti a szuperszónikus repülés végét, csak az utánégető nélküli hangsebesség nélküli repülést. "békeidőben, gyakorlaton".. Attól még a Raptor, Raptor...
    Így ok,hogy csak békeidőben.
  • Allesmor Obranna
    A 180+ darab Raptorhoz kb 750 darab hajtóművet gyártottak csak le.
    Ezek ezerint kevés lett.Mennyire lehet opció a szögletes keresztmetszetű GSF-et lecserelni?
    Amennyire tudom azzal van a baj,hogy ahol a kör keresztmetszet szögletesre vált ott nagyon nagy az igénybevétel és ott "adja mev magát a vas".
  • Allesmor Obranna
    A 180+ darab Raptorhoz kb 750 darab hajtóművet gyártottak csak le.
    Miert nem birnak gyartani ujakat?

    Vagy ott is "elveszett" par dolog, mint a rapi lekonzervalt gyartosoran?
  • altx
    Miert nem birnak gyartani ujakat?

    Vagy ott is "elveszett" par dolog, mint a rapi lekonzervalt gyartosoran?

    Látom a komplex gyártási technológiákról és üzemekről nem sok elképzelésed van ! Az nem úgy működik , hogy ha vége egy szériának akkor lekapcs és ha megint kel belőle akkor felkapcs és minden ott folytatódik ahol befejeződött . Ha nagy szükség lesz rá már akkor se valószínű , hogy pont azt a hajtóművet fogják gyártani hanem már egy a kornak jobban megfelelő fejlesztett változatot ami csere szavatos lesz ! Mondjuk az árképzésnél nem lesznek szégyenlősek az tuti !
  • altx
    Miert nem birnak gyartani ujakat?

    Vagy ott is "elveszett" par dolog, mint a rapi lekonzervalt gyartosoran?
    Mert úgy döntöttek ennyit gyártanak. Ezzel kell most már együtt élni...
    Emiatt olyan vad dolgok is felmerültek, hogy a gépek szupercirkáló üzemmódját korlátozzák vagy tiltják, ami nettó faszság lenne, mert a gép egyik igazi aduász képessége menne le vele a lefolyón.
  • ogretankHU
    Látom a komplex gyártási technológiákról és üzemekről nem sok elképzelésed van ! Az nem úgy működik , hogy ha vége egy szériának akkor lekapcs és ha megint kel belőle akkor felkapcs és minden ott folytatódik ahol befejeződött . Ha nagy szükség lesz rá már akkor se valószínű , hogy pont azt a hajtóművet fogják gyártani hanem már egy a kornak jobban megfelelő fejlesztett változatot ami csere szavatos lesz ! Mondjuk az árképzésnél nem lesznek szégyenlősek az tuti !
    Szerintem ez a probléma megoldható egy sima nagyjavítás alkalmával fődarabok cseréjével. Azok legyártása azért nem akkora érvégás.
    Vol szó az újraindításról, de egyrészt drága lett volna (bár az F-15EXet elnézve nem is annyira), másrészt ez a gép a 80'-as, 90'-es éveket képviseli, akkoriban rakták össze - az egész bélését ki kéne szedni és újraalkotni.
    Szóval úgy döntöttek azt a pénzt, amit ebbe ölnének inkább berakják a PCA programba. Az ugyanis vadi új gép és szintén tisztán amerikai, az ipar és az R&D tapsikol is. Asszem 22-ben indul a tender.

    molnibalage
    Mert úgy döntöttek ennyit gyártanak. Ezzel kell most már együtt élni...
    Emiatt olyan vad dolgok is felmerültek, hogy a gépek szupercirkáló üzemmódját korlátozzák vagy tiltják, ami nettó faszság lenne, mert a gép egyik igazi aduász képessége menne le vele a lefolyón.
    Kizárt ezt engednék, egyszerűen csak pénzt kell ölni a dologba.
    Mivel sem DAS, sem JHMCS, a gép teljesen BVR-re van gyúrva, annak meg elvenni az élét - a gép harcértéke harmadolódna.
  • angelsoul
    Kizárt ezt engednék, egyszerűen csak pénzt kell ölni a dologba.
    Mivel sem DAS, sem JHMCS, a gép teljesen BVR-re van gyúrva, annak meg elvenni az élét - a gép harcértéke harmadolódna.
    Annak az országról a védelmi iparáról beszélsz, ahol komplett szarra sem jó hajóosztályokba öltek dollármilliárdokat...
    Zumwalt, és a két szutyok fregatt...
  • Az F-119 10+éve ismert, hogy a szupercirkálás ami = 1.6mach+ kb felezi az élettartalmát. F-22nél 30évre terveztek ehez megfelelő mennyiségű F-119et rendeltek majd leállt a gyártása. USAF viszont már 40évig szeretné az F-22 reptetni. Innen vagy kevesebbet szupercirkál vagy kap új hajtóművet. USAF első körben így döntött.
    Ettől még bármi éles szituban uúgy fog szupercirkálni.
  • molnibalage
    Annak az országról a védelmi iparáról beszélsz, ahol komplett szarra sem jó hajóosztályokba öltek dollármilliárdokat...
    Zumwalt, és a két szutyok fregatt...
    Na ja...
    Bár ha úgy nézzük, azok a programok az abszolút katonai dominancia idején futottak (egyszerűen nem volt komolyan vehető hagyományos ellenfél, ez ölte meg az F-22-est is), ma meg hááát... hogy úgy mondjam annyira nem lehet hanyatt dőlniük. Mindenesetre kíváncsi vagyok, de az F-22 már csak életben tartásról szól - meg míg a B-21 nem repül, a vadásztender nincs napirenden...
  • angelsoul
    Asszem 22-ben indul a tender.
    Hát abból 2035-40 előtt nem lesz repülő. Ami viszont a hadseregre költött pénzt és egyéb erőforrásokat illeti: az USA máshogy működik, mint bármely más ország. Ha tényleg élesbe fordulna a helyzet - OK fordulóban van... - akkor lesz rá minden. Viszont ezt előbb valakinek el kell tudnia adni a két háznak, ami gyakorlatilag automatikusan azt is jelenti, hogy el kell tudni adnia az egyes államok polgárainak is. OK, nem ilyen egyszerű, de nagyon sarkítva ez a helyzet. Ehhez adódnak hozzá a hivatalos és nem hivatalos lobbi csoportok. Na ezeknek az eredője szokott lenni valamilyen Irak, Al Kaida, vagy egyéb jól kommunikálható fenyegetés... nagyjából függetlenül attól, hogy valódi e?

    Az F-22 ilyen értelemben tényleg nagyon rosszkor született meg. Mire meglett, addigra a fenyegetést nem érezték. Így viszont nehéz volt "eladni" a megfelelő köröknek. Nem csak őt, gyakorlatilag a teljes védelmi költségvetést megkérdőjelezték, csak pici szeletekben. Egy szenátornak fontosabb a saját állama, illetve az oda jól eladható projektek, mint a szövetségi szintű problémák.
  • Flexus
    Hát abból 2035-40 előtt nem lesz repülő. Ami viszont a hadseregre költött pénzt és egyéb erőforrásokat illeti: az USA máshogy működik, mint bármely más ország. Ha tényleg élesbe fordulna a helyzet - OK fordulóban van... - akkor lesz rá minden. Viszont ezt előbb valakinek el kell tudnia adni a két háznak, ami gyakorlatilag automatikusan azt is jelenti, hogy el kell tudni adnia az egyes államok polgárainak is. OK, nem ilyen egyszerű, de nagyon sarkítva ez a helyzet. Ehhez adódnak hozzá a hivatalos és nem hivatalos lobbi csoportok. Na ezeknek az eredője szokott lenni valamilyen Irak, Al Kaida, vagy egyéb jól kommunikálható fenyegetés... nagyjából függetlenül attól, hogy valódi e?

    Az F-22 ilyen értelemben tényleg nagyon rosszkor született meg. Mire meglett, addigra a fenyegetést nem érezték. Így viszont nehéz volt "eladni" a megfelelő köröknek. Nem csak őt, gyakorlatilag a teljes védelmi költségvetést megkérdőjelezték, csak pici szeletekben. Egy szenátornak fontosabb a saját állama, illetve az oda jól eladható projektek, mint a szövetségi szintű problémák.
    Teljesen igazad van.

Ugrás a fórum topichoz