|

MiG-29-eseket venne Argentína?

A legújabb hírek szerint Argentína legalább 15 db MiG-29-es vadászgépről kért ajánlatot Moszkvától – avagy újabb bejegyzés az egykor szebb napokat is látott, jelenleg évek nagyobbrészt leépülőben lévő Argentin Légierő történetében. A Kommerszant által leközölt híranyagban lényegében semmi további információ nem áll rendelkezésre az ajánlatkérés tárgyán felül.

Perui MiG-29SzE ,

Mint ismert lehet Argentína asló hangon 6-7 éve próbál valamit tenni légierejének fejlesztése ügyében. Ez nagyobbrészt használt típusok beszerzésére irányult, ám eddig egyetlen féllel folytatott tárgyalások sem eredményeztek kézzelfogható eredményt. Nem beszélve azon eleve halva született ötletről, miszerint a brazil gyártósorról vásárolnának Gripen E/F vadászbombázókat és amit a Gripenben erősen benne lévő angolok persze azonnal meg is akadályoztak.

Használt gép vonalon spanyol, majd jordán, végül ismét spanyol Mirage-ok jöttek képbe, de felmerült kínai vadászgépek beszerzésének lehetősége is. Legtovább végül az Izraeli Légierő által már nem használt, de modern elektronikával, benne AESA radarral kínált Kfir Block60 vadászgépek ügyében jutottak. Ezen tárgyalások végül szintén megszakadtak, ahogy időközben újra is indultak, ám a tárgyalások aktuális helyzetéről nem sokat tudni. Ha az orosz megkeresés igaz, akkor nem kizárt, hogy ismét elakadtak a 12-14 gépről szóló  egyeztetések az izraeliekkel.

Buenos Aires-ben ugyanakkor igen kellemetlen helyzetben vannak, hiszen napjainkra az Argentin Légierőben sugárhajtású gép kategóriában már csak a 90-es évek végén a Lockheed Martintól beszerzett A-4AR Fightinghawk gépek állnak hadrendben. A Flight International 2017-es kiadványa alapján papíron 22 gép, ám több argentin forrás szerint egy kézen megszámlálható a ténylegesen bevethető mennyiség.

Az Argentin Légierő egyik A-4AR Fightinghawk gépe egy 2005-ben készült fotón. A típus természetesen a Douglas A-4 Skyhawk egyik modernizált változata, melynek létrehozásakor az F-16 avionikájából szemezgetett a Lockheed Martin – innen is az F-16-os hivatalos becenevére emlékeztető elnevezés. Chris Lofting,

Fórum hozzászólások

  • boki
    Ahogy a linkben is benne a könyv a szovjet légierő 9.12-es gépeiről ír 1983-1993 . Készül már a 2. és a 3. kötet is. A második rész a 9.13-as tárgyalja, Alcíme: Szovjet és a független államok légiereje 1994-1999, a 3. rész a 9.51-el foglalkozik, alcíme: Új évszázad 2000-2008
    Sajnos, csak ígérgetik - lassan már tizenegy éve - a második, harmadik kötetett.
  • A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
  • Capslock27
    A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
    Az ~33 felszállás/nap. Ezt most hogy csinálták? Váltógépekkel 1/2 órás bevetés 16.5 óra alatt majd 7.5 óra pihenés? Vagy 33 iskolakör?
  • Capslock27
    A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
    Topi külföldi tevékenységéről nem hallottam (gondolom az adóhivatal miatt se reklámozta), de ennyi felszállás szerintem csak oktatóként jöhet össze havonta. Ha kezdőkkel foglalkozott, akkor ugye felszállás-iskolakör leszállás majd még egyszer, még egyszer stb., váltás nélkül ugyanazzal a tanonccal óránként akár 10-15 is összejöhet. Unalmas és fárasztó lehet, a sokadiknál - főleg már fáradtan - egy izguló, figyelmetlen és fakezű újonccal akár veszélyes is, de valamit valamiért (gondolom nem kabátgombokért vállalta). Egyébként volt több magyar pilóta is (vadászok és helikopteresek is), akik a légierő 90-es években történt leépítése után külföldön sokfelé vállaltak pilótamunkát, akár forróbb/harciasabb környezetben is ... elég kalandos évek és életek voltak azok.
  • gafzhu
    Az ~33 felszállás/nap. Ezt most hogy csinálták? Váltógépekkel 1/2 órás bevetés 16.5 óra alatt majd 7.5 óra pihenés? Vagy 33 iskolakör?
    Teljesen hihetetlen és lehetetlen érték. Vagy, ha minden toch/go-t annak vesz...
  • molnibalage
    Teljesen hihetetlen és lehetetlen érték. Vagy, ha minden toch/go-t annak vesz...
    .
    .
    .


    a konkrét epizódot kb 41:50-től figyeld, az a rész ott indul.


  • Ez pedig az új gép:

    [​IMG]

    Mennyivel jobb lenne, ha az együléses példányok visszakapnák a régi, együléses kabintetőt, mondjuk egy alacsonyabb öv vonallal a jobb kilátás végett. De ez a kétüléses dekk csak extra légellenállás, semmi több.
    Annyi előnye van csupán, hogy egyfélát kell gyártani az egy- és a kétüléses gépekhez.
  • boki
    Egyiptomi MiG-29M/M2 vadászgépek először láthatók RVV-SD(R-77-1) rakétákkal. Korábban RVV-AE volt hozzájuk.
    [​IMG]
    [​IMG]


    Hát nem kicsi ez a rakéta.:eek:

Ugrás a fórum topichoz