|

Átadta a 200. széria F-35-öst a Lockheed Martin

A cég sajtóközleménye szerint a Lockheed Martin átadta a 200. sorozatgyártású F-35 Lightning II repülőgépet. Az 5. generációs vadászbombázó ezen példánya egy Japán megrendelésre gyártott F-35A, azaz hagyományos módon fel- és leszálló változat. A komoly mérföldkövet kedden, január 10-én érték el, amikor is az AX-2 jelű „Villám” felszállt a Lockheed Martin Fort Worth-i gyári repülőteréről, majd két órával később sikeresek leszállt az arizonai Luke légitámaszponton. Utóbbi az F-35-ös pilóták kiképzésének helyszíne, jelenleg 46 Lightning II található ott, amelyekkel több nemzet hajózói sajátítják el a típus vezetésének csínját-bínját. Az F-35 program a Lockheed Martin közleménye szerint eddig 75 000 repült óránál jár.

AX-2, a 200. F-35-ös, egyben Japán második ilyen repülőgépe |Fotó: Lockheed Martin ,

Fórum hozzászólások

  • dudi
    De F-35 ésa hülyesége hatással van az A variánsra ami az F-16 váltótípusa.Esszük nem esszük a B-t nyögi a C és az A is!
    Igen, de ettől még nem változott meg az, hogy mit képzeltek el a vázának. Az nem változott.

    Az F-35A repteljesítménye nem szenvedte meg a későbbi változásokat. Csak kurvára nehéz "olcsó stealth F-16-ost" csinálni úgy, hogy a TGP, a HTS pod a gép része és ehhez jön még AESA radar és DAS főleg úgy, hogy ezeket integrálod és nem célhardverek egy feladatra, mint pl. a MAWS az A-10-en. A gép repteljesítményének változását annak üres tömeg változása befolyásolta. Az, hogy alapvetően közös sárkány kell méretben A, B, C-hez az nem utólagos ötlet...
  • A JSF eleve haromféle verzióval számolt a kezdetek kezdetén, csak menet közben meghízott, ami egy lavinát indított el a B-nél és ez áthatott a másik két verzióra is. Minden esetre van még némi potenciál a tolóerőben és talán a gép tömegének lefaragásában is.
  • rappali_
    Hát passz. Viszont van az UHST eljárás, amikor nagyon nagy a megmunkáló sebesség és nem keletkezik forgács (elég-elpárolog), ott egyáltalán nincs hűtés. A szerszám meg simán bírja.
    Erről az UHST eljárásról még nem hallottam. Érdekesnek tűnik.
  • wolfram
    Erről az UHST eljárásról még nem hallottam. Érdekesnek tűnik.
    Nem minden anyagot lehet vele megmunkálni. Itthon néhány autóipari beszállító csinálja, de kint nagyon erőltetik. Csökken is a vele készült alkatrészek élettartama.
  • Nem olyan nagy az a részegység, hogy a Lockheed vagy más ne tudna egy gyártósort felhúzni neki. Ettől az F-35 program és gyártás bíztosan nem állna le.
  • joker
    Nem olyan nagy az a részegység, hogy a Lockheed vagy más ne tudna egy gyártósort felhúzni neki. Ettől az F-35 program és gyártás bíztosan nem állna le.
    Fél év. Ál a sor. -100db F-35. Persze kibírnák. De sztem itt nem ez a lényeg hanem az adnak e el 5gen gépet Törököknek. Kicsit F-14 Irán érzés.
  • A
    wolfram
    Erről az UHST eljárásról még nem hallottam. Érdekesnek tűnik.
    A gond ott van, hogy brutál hűtést igényel és atomstabil vezetéket és befogást. Itt az a stratégia, hogy kis fogásmélységgel nagyon gyorsan dolgoznak, amivel az egységnyi idōre mért forgácsleválasztást növelik.

    A repülōgépes anyagoknál ez indokolt is lenne, mivel ezek az anyagok kedvezō tulajdonságait a szemcseerōsítés, szemcsenövelés (egyedül itt elōnyös a nagyméretű szemcse, minden máshol kifejezetten káros...) és diszperz kiválások adják. Forgácsolás energiamérlege mindig egy ilyen játék, ahol a hōvel kell játszani. "Szerencsére" ezek az anyagok (nikkel-ötvözetek, ausztenites-acélok, titán-ötvözetek) mind durvaszemcsés anyagok, azok meg emiatt annyira szarul forgácsolhatóak, hogy ott kénytelen vagy kis fogásmélységgel dolgozni.

    Így a bevitt energiából kevesebb megy az anyagba, a forgács így vékonyabb (a felülete kisebb mértékben nō a fogásmélységgel, szemben a helyes bevezetéssel), így a forgácsleválasztással hűteni lehet az anyagot - a beépített hűtés mellett...

    A török cuccokat pótolni meg csak pénz kérdése
  • Azért a Török beszállítással kapcsolatban jó lenne tudni, hogy a Türkish Aerospace az mennyiben magán s mennyiben állami vállalat. Amennyiben magán tulajdon, akkor nem is annyira egyszerű a szállítások letiltása, mert ha egy élő szerződésbe a Török állam belenyúl, akkor a Türkish Aerospace-nek az állam részéről kárpótlás jár, no és kevesebb lessz az export értéke és a Török állami bevételek is megsínylik. Ráadásul mivel a Törökök kinyilvánított célja (valamikorra) egy saját 5. generációs gép megépítése, abban a pillanatban hogy belenyúlnak az F 35 beszállításokba, abban a pillanatban csúsznak 20-25 évet a saját gép megépítésével, mivel egy ilyen politikai alapu szankcionálás után egyetlen nyugati, piaci alapon működő beszállítós em fog szóbaállni velük komolyan a saját gépük megépítése kapcsán.
    Persze ettől függetlenül a politikai döntés miatt simán belemászhatnak egy ilyen szituba, de a Törökök komplett programokat bukhatnak, az F 35 meg kicsit csúszik....
  • [​IMG]

    Érdekes részletfotó az F-35A törzshátsórészéről és a fúvócsőről. Nem egy klasszikus Laval-fúvócső. Érdekes az aerodinamikailag kifinomult vezérsík bekötés is.
  • [​IMG]

    "323TES F-35A F-002 on its way to the runway at Edwards AFB for another mission as Bomb truck in/or Beast mode, on a hot summer day in the desert."
  • Terminator
    [​IMG]

    "323TES F-35A F-002 on its way to the runway at Edwards AFB for another mission as Bomb truck in/or Beast mode, on a hot summer day in the desert."
    Nekem nem tölt be semmit.
  • hm... A harmadik legnagyobb rendszeresítő ország lett volna a török.
    https://foreignpolicy.com/2018/06/22/the-countries-where-f-35-sales-are-taking-off/

    Szerintem a törököket most egyszerűen kivéreztetik. Vagy elsöpri az elégedetlenség a kardigánkát és egy nyugatias vezetés jön, vagy egyértelműen bebizonyosodik, hogy bizony ezek is elvakult vallási fundamentalisákká váltak (mondjuk az elsőben bízom és a helyükben első intézkedésként elvenném a külföldön élő törökök választójogát - ahogy odahaza is. Az a szavazatra jogosult, aki oda adózik. Valahol elkeserítő, hogy az összes nyikhaj hülyegyerek gazsulál az erdokánka-féle kemény retorikának amikor a németeket kell kiosztani, de azért az Ali nem rest belerakni a seggét az M5-ös BMW-be meg felvenni a segély a 3 gyerek után amit itt kap.)
  • ozymandias
    hm... A harmadik legnagyobb rendszeresítő ország lett volna a török.
    https://foreignpolicy.com/2018/06/22/the-countries-where-f-35-sales-are-taking-off/

    Szerintem a törököket most egyszerűen kivéreztetik. Vagy elsöpri az elégedetlenség a kardigánkát és egy nyugatias vezetés jön, vagy egyértelműen bebizonyosodik, hogy bizony ezek is elvakult vallási fundamentalisákká váltak (mondjuk az elsőben bízom és a helyükben első intézkedésként elvenném a külföldön élő törökök választójogát - ahogy odahaza is. Az a szavazatra jogosult, aki oda adózik. Valahol elkeserítő, hogy az összes nyikhaj hülyegyerek gazsulál az erdokánka-féle kemény retorikának amikor a németeket kell kiosztani, de azért az Ali nem rest belerakni a seggét az M5-ös BMW-be meg felvenni a segély a 3 gyerek után amit itt kap.)
    Én az összes kardigán szavazót hazatoloncoltam volna. Élvezzék amit megszavaztak.
  • ozymandias
    hm... A harmadik legnagyobb rendszeresítő ország lett volna a török.
    https://foreignpolicy.com/2018/06/22/the-countries-where-f-35-sales-are-taking-off/

    Szerintem a törököket most egyszerűen kivéreztetik. Vagy elsöpri az elégedetlenség a kardigánkát és egy nyugatias vezetés jön, vagy egyértelműen bebizonyosodik, hogy bizony ezek is elvakult vallási fundamentalisákká váltak (mondjuk az elsőben bízom és a helyükben első intézkedésként elvenném a külföldön élő törökök választójogát - ahogy odahaza is. Az a szavazatra jogosult, aki oda adózik. Valahol elkeserítő, hogy az összes nyikhaj hülyegyerek gazsulál az erdokánka-féle kemény retorikának amikor a németeket kell kiosztani, de azért az Ali nem rest belerakni a seggét az M5-ös BMW-be meg felvenni a segély a 3 gyerek után amit itt kap.)
    Törökben totális kontrol van média felett. Majd ráfogják Sorosra. Marad az egyre inkább iszlamizálodó autokrácia. Az Atatürk féle világi/liberális Törökonak sajnos annyi.

Ugrás a fórum topichoz