|

Megvan az indiai Rafale-ok neve

Megkapta a hivatalos gyári jelölést a Dassault Rafale vadászbombázó India által vásárolt verziója.

A hivatalos közlemény szerint az ázsiai ország számára gyártott deltaszárnyú vadászok elnevezése Rafale EH/DH lesz. Az együlésesek kapják a Rafale EH nevet, míg a kétülésesek a Rafale DH jelölést viselik majd. Természetesen mindkét helyen a “H” a “Hindustan” szót jelöli, utalva a vásárló nemzetre, ahogy a Mirage 2000-esek esetében is történt (Mirage 2000H/HT).

Fotó: Dassault Aviation ,

Mint emlékezhetünk rá a 126 gépről szóló MMRCA tenderen győzedelmeskedő franciák nem tudták kihasználni ezt a lehetőséget, nem sikerült hosszú időn át nem sikerült megállpodni többek között a technológiai transzfer részleteiről. India végül 2015 tavaszán, kormányközi tárgyalások alapján 36 db Rafale vadászbombázó beszerzését jelentette be – a 4 milliárd dollárosra becsült beszerzést akkor még az MMRCA tendertől függetlennek minősítették, ám 2016 júniusának végén India hivatalosan is leállította az MMRCA tendert. A 2016 szeptemberben aláírt végső megállapodás 8.8 milliárd dollárra rúg, de tartalmazza a fegyverzetet, a logisztikai támogatást és 18 gépre szóló opciós jogot is. Az első Rafale EH/DH-k szállítása 2019-ben kezdődik, míg az utolsó példányt 2025-ig kell leszállítania a gall gyártónak.

Fórum hozzászólások

  • zsolti
    * Az egyik legszebb :D !!! Én sosem tudom eldönteni, hogy a Szuhoj, vagy a Rafale a legszebb, örök dilemma marad ez nekem! Viszont a maga korában a Mirage III, és szerintem a 2000 is nagyon ott volt a szeren! Hiába na, a formatervezéshez nagyon értenek a franciák, ha repülő, ha autó!
    Hát a formatervezéshez volt egypár mutatós mintájuk, pl. Brigitte Bardot, Catherine Deneuve, Sophie Marceau, és bőven lehetne folytatni a sort... :)
  • emel
    Hát a formatervezéshez volt egypár mutatós mintájuk, pl. Brigitte Bardot, Catherine Deneuve, Sophie Marceau, és bőven lehetne folytatni a sort... :)
    Nem akartam idekeverni a nőket, mint témát, mikor a formatervezésüket dícsértem, de becsszó, hogy eszembe jutott nekem is :p! Bizony, a külcsínyben jók minden fronton!
  • fapp_supervisor
    A belbecs sem utolsó. :) Mármint fegyvereknél. :D
    Hahah, és a nőknél smafu :D ?! Mindenhol úgy jó, ha erős,és összhangban van e két tulajdonság. A legnagyobb gond az ilyen modelleknél legtöbbször, hát igen : A bekerülési, és később a fenntartási költségek :p!
  • Hát azért én még emlékszem amikor a 2013-as RIAT-on a technikusoknak kellett segíteni a kifutó közepén leragadt "Szélrohamot" újra jó irányba fordítani! :D Jót derült rajta mindenki a helyszínen. Talán más is volt ott aki látta az itteni fórumtársak közül. :D :D

    [​IMG]
  • szuvorov
    Szerintem a pilóta nem így akarta:


    Szerintem a manőver alján még egy erőszakos, börtönből szabadult urológus sem tudott volna prosztatavizsgálatot kezdeni a pilótánál.:eek:
  • molnibalage
    EF is csinált egy ilyet egyszer szárazföld felett.

    A "becsapódás" előtti utolsó pillanatban milyen jól érzékelhető/látható a párnahatás!
  • torsen
    A "becsapódás" előtti utolsó pillanatban milyen jól érzékelhető/látható a párnahatás!
    Szerintem nincs semmi ilyesmi. Szimplán elég ideig dolgozott a felhajtóerő, hogy elkoptassa a függőleges sebesség komponenst.
  • "Fél lábbal" is szép bemutatót repült a Pierre, DE ... mióta többször is láttam már francia harcigépeket bemutatózni, azóta tudom, hogy a pilótáik egy részét a csendes őrülettől elválasztó vörös vonal nagyon keskeny!! Ráadásul ők nem is olyan csendes őrültek...:D
  • Allesmor Obranna
    Különös egy demo, a Rafale pilóta lerepüli a műsort, pedig csak egy hajtóművön megy az utánégetés...


    Ezt kb már egy éve csinálják. Legalábbis én akkor láttam ezt először. Szerintem ez nem hiba, hanem show-elem. Ezzel is a hajtóművek erejét akarják bemutatni.
  • Terminator
    Ezt kb már egy éve csinálják. Legalábbis én akkor láttam ezt először. Szerintem ez nem hiba, hanem show-elem. Ezzel is a hajtóművek erejét akarják bemutatni.
    Vagy ha nem showelem, akkor bizony elég sűrűn van ilyen probléma a hajtóművel.


  • Szintén a belgáknál, 2016 júniusában, Florennesben.

    A belgáknál épp most fut a tender az F-16 leváltására. Gondolom, ez is egy kis marketing trükk.
  • Az a jó öreg Rafale A technológia demonstrátor 1986-ból, mikor nálunk idehaza az Ég Katonáit forgatta az Edelényi Gábor. A Rafale A valamivel kisebb volt a szériagépeknél, sokkal könnyebb is, de a tesztekhez használt GE F404-es hajtóművekkel brutálisan energikusan repült ez a gép. Mindezt már akkor, mikor a konkurens össz-európai Typhoon még fasorba se volt, csak a félig-meddig hasonló EAP tech demó próbálgatta szárnyait.
    A Rafale A felemás hajtóművekkel, mint a Snecma M88 repülő próbapadja került nyugdíjazásra 1994-ben.

  • Allesmor Obranna
    Az a jó öreg Rafale A technológia demonstrátor 1986-ból, mikor nálunk idehaza az Ég Katonáit forgatta az Edelényi Gábor. A Rafale A valamivel kisebb volt a szériagépeknél, sokkal könnyebb is, de a tesztekhez használt GE F404-es hajtóművekkel brutálisan energikusan repült ez a gép. Mindezt már akkor, mikor a konkurens össz-európai Typhoon még fasorba se volt, csak a félig-meddig hasonló EAP tech demó próbálgatta szárnyait.
    A Rafale A felemás hajtóművekkel, mint a Snecma M88 repülő próbapadja került nyugdíjazásra 1994-ben.

    Nem nagyobb volt egy picit az A változat, mint a szériagépek?:confused:
    Most hirtelen adatokat nem találtam rá.

Ugrás a fórum topichoz