|

Íme az új kanadai demó-Hornet festése

Múlt héten mutatták be a készítők a Kanadai Királyi Légierő 2017-es, ünnepi díszfestésű CF-18 Hornetjének tervét. A mintázatban a piros és a fehér, azaz Kanada nemzeti színei dominálnak, a fő motívumok pedig gyémántok – a készítők megfogalmazása szerint “ünnepi drágakövek”, amik juharfalevél-formában lettek elhelyezve. A négy központi gyémánt a négy alapító államot jelképezi: ezek 1867-ben írták alá az alkotmányról szóló törvényt, ami a modern Kanada történelmének kezdetét jelentette (Ontario, Québec, Új-Brunswick és Új-Skócia voltak az ominózus tartományok). A többi “gyémánt-levél” pedig az ország jelenlegi 13 tartományát és területét szimbolizálja. Annak eldöntését, hogy milyenre sikerült a minta, az Olvasókra bízzuk – az pedig már csak szerencse kérdése, hogy ha valaki élőben is találkozik majd a díszfestésű Hornettel.

A 2017-es kanadai demó-Hornet díszfestésének terve |Forrás: Kanadai Királyi Légierő ,

Fórum hozzászólások

  • Terminator
    [​IMG]
    Ilyen már 20 éve is volt, csak az Adrián történt egy F-16 zsokéval asszem.
    A csónakból mobilján hívta a feleségét, az ügyvédjét és a bázist. Ebben a sorrendben, legalábbis a legenda szerint.
  • Tavaly a finn Hornet a RIAT-on már bemutatta, hogy mire képes a C/D Hornet, mióta minden állásszög korlátozást kiiktattak a kormányvezérlő rendszeréből a Boeing szakemberei.
    Most az amerikaiakon volt a sor. Nyilván nem hagyhatták, hogy egy külföldi repülős ellopja előlük a show-t. A youtube-nak hála ugyanis számos amerikai fejezte ki nemtetszését, hogy odaghaza bezzeg ilyet nem láthatnak.
    A US Navy már kivonta a típust, de a bemutató alakulatuk, a Blue Angels még repüli és ők is bevették a repertoárjukba az extrém állásszögű manőverezést. Itt a szóló pilótájuk kis magasságon mutat be egy olyan manővert, amit idáig csak a tolóerő vektorálós orosz típusoktól láthattunk. Szemre 70 fok feletti repülés (igazából ez csak az emelkedési szög, az állásszög ennél azért kisebb), sebesség meg szinte semmi.
    Ebből utánégetővel megtolva forgatja ki a gépet a pilóta, tehát a gép még az összes tengely körül irányítható marad!



    Külön szomorú vagyok, hogy ezek után a Super Hornet-re elviekben hamarosan átnyergelő csapat egyúttal kénytelen lesz nélkülözni ezt a fantasztikus manővert, hiszen az a gép miután eléri az 55 fokos állásszöget, a vezérsíkjaival intenzíven integetve rögvest orra nyomja magát, mint aki bepánikolt.
    Kifejezetten ronda látvány.
  • Allesmor Obranna
    Tavaly a finn Hornet a RIAT-on már bemutatta, hogy mire képes a C/D Hornet, mióta minden állásszög korlátozást kiiktattak a kormányvezérlő rendszeréből a Boeing szakemberei.
    Most az amerikaiakon volt a sor. Nyilván nem hagyhatták, hogy egy külföldi repülős ellopja előlük a show-t. A youtube-nak hála ugyanis számos amerikai fejezte ki nemtetszését, hogy odaghaza bezzeg ilyet nem láthatnak.
    A US Navy már kivonta a típust, de a bemutató alakulatuk, a Blue Angels még repüli és ők is bevették a repertoárjukba az extrém állásszögű manőverezést. Itt a szóló pilótájuk kis magasságon mutat be egy olyan manővert, amit idáig csak a tolóerő vektorálós orosz típusoktól láthattunk. Szemre 70 fok feletti repülés (igazából ez csak az emelkedési szög, az állásszög ennél azért kisebb), sebesség meg szinte semmi.
    Ebből utánégetővel megtolva forgatja ki a gépet a pilóta, tehát a gép még az összes tengely körül irányítható marad!



    Külön szomorú vagyok, hogy ezek után a Super Hornet-re elviekben hamarosan átnyergelő csapat egyúttal kénytelen lesz nélkülözni ezt a fantasztikus manővert, hiszen az a gép miután eléri az 55 fokos állásszöget, a vezérsíkjaival intenzíven integetve rögvest orra nyomja magát, mint aki bepánikolt.
    Kifejezetten ronda látvány.
    0:21 táján kéne látni a nagy csodát?
    A finn Hornet demóról nincs videó esetleg összevetéshez?
    Az AoA limit kiiktatását miért kérték amúgy?
  • molnibalage
    0:21 táján kéne látni a nagy csodát?
    A finn Hornet demóról nincs videó esetleg összevetéshez?
    Az AoA limit kiiktatását miért kérték amúgy?
    Te hol aludtál tavaly? Az egész bolygó, sőt az egész naprendszer a finn Hornet műsorától volt hangos.
  • Allesmor Obranna
    Te hol aludtál tavaly? Az egész bolygó, sőt az egész naprendszer a finn Hornet műsorától volt hangos.
    Hát, én semmit sem hallottam róla, de hát nem is járok már sok fórumba.
    Köszi a vidit.
  • Allesmor Obranna
    Te hol aludtál tavaly? Az egész bolygó, sőt az egész naprendszer a finn Hornet műsorától volt hangos.
    A 2018-as spanyol, vagy a 2014-es svájci is elég erős demó volt, de szvsz rossz műsort európai hornet még nem csinált :)
  • Nos, úgy néz ki, a Blue Angles már le is tette a C/D Hornetjeit, megvolt a típussal a búcsúrepülésük is.
    Mostantól már csak a Super Hornet-tal fognak bemutatózni.

  • Allesmor Obranna
    Te hol aludtál tavaly? Az egész bolygó, sőt az egész naprendszer a finn Hornet műsorától volt hangos.
    Az legfeljebb nálad volt világhírű. ;)
  • borisz
    Az legfeljebb nálad volt világhírű. ;)
    Itt ecsetelgettem napokig, ti meg válaszolgattatok is rá lelkesen. Aztán a memória meg törlődött dec 31-el.
    Megszoktam már.
    Én itt évek óta ugyanabból a pár panel infóból élek meg.
    Én nagy okoskodva előadom őket, ti csodálkoztok, elfelejtitek, majd én leírom őket megint.
    Ezt a 2019-es finn Hornetet akkor majd elővesszük 2021-ben megint.
    :)
  • Allesmor Obranna
    Igen komoly F/A-18C demo a finnektől. Az elején rögtön egy manőver, amit idáig csak a Raptor-tól látott a közönség. Átnyomás, majd legyező.

    Allesmor Obranna
    A fantasztikusra sikeredett finn 2019-es Hornet demo belülről:

    Molnibalage még válaszolt is rá.
  • Nagyon gyakorol a Blue Angles az új Super Hornetjeivel, de újabb, látványosabb manőverek itt sem lesznek, mint amit már idáig is láttunk a Rhino Demo Team-től.
    A Legacy Hornet jobb volt...
  • Allesmor Obranna
    Nagyon gyakorol a Blue Angles az új Super Hornetjeivel, de újabb, látványosabb manőverek itt sem lesznek, mint amit már idáig is láttunk a Rhino Demo Team-től.
    A Legacy Hornet jobb volt...
    Vegyék át az orosz példát. F-35C-t a népnek! :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::D
  • A Vityazi programja a sorozatos típusváltásokkal egyre látványosabbá vált, a Blue Angels esetében viszont előny a kicsivel nagyobb méretű típus, ami ráadásul még zajosabb is. Ez utóbbi mindenképpen előnyére válik a bemutatójuknak.
  • Super Hornet hajtóműve fúvócsövének evolúciója és az egyik kísérleti jelleggel épített zajcsillapító fogazása:

    Az F414-es első változata felismerhető a sötét karbon-kerámia(?) betétekről és az azokat rögzítő szögletes titán(?) lemezelésekről:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Az újabb szériákon megjelenet a világos oxid-oxid kettős kerámiabevonat. Módosult a rögzítés is:

    [​IMG]



    Tolóerőben nem lehet különbség, hiszen nem egy Super Hornet-en és Growler-en látni vegyesen a sötétebb régebbi és a világosabb, újabb szériákat:

    [​IMG]




    Ebből fejlődött tovább ez a megoldás:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Jól látszik, hogy ezek a fogak beleérnek a gázáram kontúrjába, ezzel örvényesítik, amivel elméletileg valamelyest redukálható a zajhatás.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Kipróbálták, de nem került sorozatgyártásra.

Ugrás a fórum topichoz