A Német Haditengerészet jelenlegi legmodernebb hadihajói a 124-es, hangzatosabb nevükön Sachsen-osztályú, 5800 tonnás vízkiszorítású fregattok. A 2004 és 2006 között szolgálatba lépett Sachsen (F129), Hamburg (F220) és Hessen (F221) feladata elsősorban más felszíni egységek légvédelmének biztosítása, amihez 32 függőleges indító cella (VLS) és a belőlük útnak ereszthető SM-2 Block IIA és ESSM rakéták állnak rendelkezésükre. A jövőben egyik fő feladatuk az új, 125-ös (Baden-Württemberg-osztályú) fregattok (de facto rombolók) megóvása lesz a légi csapásoktól – emellett azonban stratégiai szerepet is szánnak nekik a német döntéshozók.
A Reuters hírügynökség jelentése szerint Volker Wieker, a német haderő (Bundeswehr) vezérkari főnöke úgy nyilatkozott: a három Sachsen-osztályú fregatt számára új, megnövelt kapacitású légvédelmi radarrendszert terveznek vásárolni. A beszerzés célja, hogy a hadihajók részét képezhessék a NATO Európában kiépülő, integrált légvédelmi rendszerének – beleértve a ballisztikus rakéták elleni védelmet is. A fejlesztést a holland és dán haditengerészetekkel együttműködésben tervezik végrehajtani, növelve a Balti-tenger térségének biztonságát.
Wieker szerint az a döntés született, hogy egy teljesen új, de a piacon elérhető radarrendszert fognak vásárolni. A jelenlegi Thales APAR korszerűsítését, illetve egy teljesen új fejlesztési program megkezdését (amit helyi szakértők szerint az Airbus vállalt volna, és legalább 500 millió eurót emésztett volna fel) elvetették. A vezérkari főnök szerint hamarosan kiírják a közbeszerzési eljárást, amelynek lefutása és a győztes kiválasztása után az új radarrendszer a 2020-as évek közepére válhat bevethetővé a német hadihajókon.
Szakértők szerint egyébként erősen valószínű, hogy a Thales lesz a befutó, hiszen a 124-es osztály tagjainak APAR lokátorával már bizonyítottak a németek felé. A 450 millió dollár értékűre prognosztizált üzletről, és úgy általában a bejelentésről egyelőre még nem közölt semmilyen nyilatkozatot a francia cég.