|

Tukánokra pályáznak a filippínók is

Hamarosan újraindulhat a közeli légitámogatásra alkalmas repülőgép beszerzésére kiírt, de elhalasztott közbeszerzési eljárás az ázsiai országban.

Alig egy hete számoltunk be a Fülöp-szigetek bevásárlási terveiről, máris konkrétabb információk kerültek napvilágra a North American Rockwell OV-10 Bronco típusú repülőgépek leváltásával kapcsolatban. A tendert eredetileg 2014-ben írták ki, 6 darab közeli légitámogatásra és felderítésre alkalmas katonai repülőgépet szereztek volna be, logisztikai támogatással együtt 101 millió dollárért. Pályázókként az amerikai Hawker Beechcraft AT-6B Texan II, a brazil EMBRAER EMB-314 Super Tucano, a dél-koreai KAI KT-1C Woongbi, a cseh Aero Vodochody L-159 ALCA és az amerikai Air Tractor AT-802U típusokat várták, de a követelmények kiírása nem sikerült túl megfelelőre (a leginkább preferált típusok nem tudtak volna indulni), így a tendert elhalasztották.

Brazil Super Tucano géppár valahol az Amazonas felett | Fotó: brazil védelmi minisztérium

Brazil Super Tucano géppár valahol az Amazonas felett | Fotó: brazil védelmi minisztérium ,

Minisztériumi forrás szerint azonban a következő hónapokban újraindítják a 2014-es tendert, így újra harcba szállhatnak a gyártók a Fülöp-szigeti Légierő kegyeiért. A hírek szerint két esélyes típus (EMBRAER EMB-314 Super Tucano és Hawker Beechcraft AT-6B Texan II) közül a brazil típust preferálják inkább.

A követelmények is a nevezett két típus mellett szólnak, ugyanis előírják, hogy egy gyártó pályázata akkor lehet érvényes, ha a típusát a fejlesztő ország rendszeresítette, vagy ha nem, akkor legalább két exportmegrendelés szerzett (különböző országoktól).

Fórum hozzászólások

  • http://www.defensenews.com/story/defense/international/mideast-africa/2015/06/21/lebanon-to-buy-super-tucanos-with-saudi-funds-us-fms/28927563/
  • "Amator erdeklodo" kerdes. Ezek a Tucanok mar inkabb ilyen jaror/CAS-ra specializalt gepek, vagy a technologia fejlodese miatt ugymond mar siman lenyomnak gepagyus dogfight-ban a II. VH-s/Koreas "top" gepeket? Ugy emlekszem valahonnan,h. anno a koreai haborukban elertek a "csucsot" (az akkori tech-el) amit ki lehetett hozni az ilyen gepekbol(Mustang?La-9?). (remelem ertitek a gep mely tulajdonsagaira celzok, nem arra hogy pl. sisakcelzos/datalinkes stb.)
  • yangwenli
    "Amator erdeklodo" kerdes. Ezek a Tucanok mar inkabb ilyen jaror/CAS-ra specializalt gepek, vagy a technologia fejlodese miatt ugymond mar siman lenyomnak gepagyus dogfight-ban a II. VH-s/Koreas "top" gepeket? Ugy emlekszem valahonnan,h. anno a koreai haborukban elertek a "csucsot" (az akkori tech-el) amit ki lehetett hozni az ilyen gepekbol(Mustang?La-9?). (remelem ertitek a gep mely tulajdonsagaira celzok, nem arra hogy pl. sisakcelzos/datalinkes stb.)
    Szerintem csak a Tucano számára nagyon szerencsés körülmények között tudná legyőzni bármelyik II. VH-s csúcs-vadászt, még a gyorsabb Super Tucano végsebessége is 600km/ó alatt van, Mustang a Corsair és a Bf-109G is 700 körül tudott, még a La-7 is 650 fölött repülte a csúcsot, az utazósebességük is nagyjából így aránylott egymáshoz. Arról nem is beszélve, hogy a dugattyús motor felgyorsulása is sokkal jobb mint a légcsavaros gázturbináé, a fegyverzetük is erősebb és milyen légiharc-gyakorlattal megáldott pilóták repültek a fenti háborús gépekkel. Szóval ne felejtsük el, hogy a Tucan azért alapvetően kiképzőgépnek lett tervezve és nem légiharcosnak.
  • emel
    Szerintem csak a Tucano számára nagyon szerencsés körülmények között tudná legyőzni bármelyik II. VH-s csúcs-vadászt, még a gyorsabb Super Tucano végsebessége is 600km/ó alatt van, Mustang a Corsair és a Bf-109G is 700 körül tudott, még a La-7 is 650 fölött repülte a csúcsot, az utazósebességük is nagyjából így aránylott egymáshoz. Arról nem is beszélve, hogy a dugattyús motor felgyorsulása is sokkal jobb mint a légcsavaros gázturbináé, a fegyverzetük is erősebb és milyen légiharc-gyakorlattal megáldott pilóták repültek a fenti háborús gépekkel. Szóval ne felejtsük el, hogy a Tucan azért alapvetően kiképzőgépnek lett tervezve és nem légiharcosnak.
    Koszi a valaszt, pont ez erdekelt.
  • A Dubai Airshow-n bemutatták Kovács József legújabb remek művét: Calidus B-250-es COIN repülőgépet.
    http://quwa.org/2017/11/13/uaes-calidus-llc-showcases-b-250-counterinsurgency-attack-aircraft/

    [​IMG]
    A Calidus cég székhelye UAE-ban (Abu Dhabi) van. A gép le sem tagadhatná a EMB-314 Super Tucano gyökereket (az is Kovács József munkája)
    A gép a Brazil Novaer céggel és az USA Rockwell Collins-szal együttműködésben készült. A Novaer tervezte a B-250-sárkányát (full carbon composit) , a RC-pedig
    az avionikát (RC Pro Line Fusion)
    [​IMG]
    A gép hajtóműve a jól bevált 1600 lóerős Pratt & Whitney Canada PT6A-68 turboprop.
    A gép ferry hatótávolsága 2 400 nm, sebessége 557 km/h, 1 796 kg hasznos terhet vihet hét külső felfüggesztési ponton. Csúcsmagasság: 30 000 ft.

    A többi Light Attack kategóriájú gép közül a B-250 állítólag az alacsony üzemeltetési költségeivel akar kitűnni...
  • rudi
    A Dubai Airshow-n bemutatták Kovács József legújabb remek művét: Calidus B-250-es COIN repülőgépet.
    http://quwa.org/2017/11/13/uaes-calidus-llc-showcases-b-250-counterinsurgency-attack-aircraft/

    [​IMG]
    A Calidus cég székhelye UAE-ban (Abu Dhabi) van. A gép le sem tagadhatná a EMB-314 Super Tucano gyökereket (az is Kovács József munkája)
    A gép a Brazil Novaer céggel és az USA Rockwell Collins-szal együttműködésben készült. A Novaer tervezte a B-250-sárkányát (full carbon composit) , a RC-pedig
    az avionikát (RC Pro Line Fusion)
    [​IMG]
    A gép hajtóműve a jól bevált 1600 lóerős Pratt & Whitney Canada PT6A-68 turboprop.
    A gép ferry hatótávolsága 2 400 nm, sebessége 557 km/h, 1 796 kg hasznos terhet vihet hét külső felfüggesztési ponton. Csúcsmagasság: 30 000 ft.

    A többi Light Attack kategóriájú gép közül a B-250 állítólag az alacsony üzemeltetési költségeivel akar kitűnni...
    Nem meglepő módon a Calidus B-250 első vevője a gyártó cég székhelye szerinti ország - UAE - légiereje.
    24 gépet rendeltek $260 millióért.
    [​IMG]
  • Super Tucano crash in Afghanistan

    "An Afghan Air Force (AAF) A-29B Super Tucano crashed after technical failures on 9 July 2020.

    It is reported that both crew ejected, with one having the US nationality while the other crew member's nationality is not made public. The US instructor pilot of the US Forces-Afghanistan (USFOR-A) was injured after ejection, while the other remained uninjured. Both crew were rescued.

    The Super Tucano came down in the Doshi District around 11:30hrs (local time). This district is located in the northeastern Baglan province of Afghanistan. It is not reported if the aircraft was on an actual combat mission, a training mission or a check flight. However, TheWarZone was informed it was a training mission. A rescue flight was set up in which at least two AAF Mi-17s and one Cessna 208 were involved.

    The A-29B, one of 25 ordered and delivered by the Afghan Government under a Foreign Military Sales contract (ten are still based with the 81st FS at Moody AFB (GA) for training), belonged to the Kabul Air Wing, based at Kabul International Airport. The airport is also known as Hamid Karzai International Airport. The wing is very dependent on contractors to keep its aircraft in the air.

    This is the first A-29B crash in Afghanistan. In the US, the AAF lost its first A-29B (serial 13-2015) during a training flight on 6 March 2017."


Ugrás a fórum topichoz