|

Túl az első teszteken az L-39NG

Teljesítette a tesztprogram első fázisát a modernizált cseh kiképző repülőgép, az AERO Vodochody L-39NG.

Kétéves fejlesztési és előkészítési munkát követően alig egy éve emelkedett a levegőbe a világ legsikeresebb sugárhajtású kiképzőgépének, az L-39 Albatrosznak modernizált változata, az L-39NG. A Williams FJ44-4M hajtóművekkel ellátott prototípus ráadásul az elmúlt napokban befejezték a berepülési program első fázisát. Az egy éves szakasz ráadásul tartalmazott egy közel kéthónapos kényszerpihenőt is, mivel júliusban kiépítették és visszaküldték a gyártónak az amerikai erőforrást, hogy néhány módosítást hajtson végre rajta és csak két hete érkezett vissza. Azóta „kirepülték” a hajtóműből, amit lehetett, minden tartományban nyüstölték, még 8,5 g-s terhelés mellett is.

L-39NG | Fotó: AREO Vodochody

L-39NG | Fotó: AREO Vodochody ,

Az AERO Vodochody AEROSPACE a.s. 2014 júliusában jelentette be, hogy piacra dobja az L-39 Albatrosz legújabb, L-39NG típusjelű változatát, de korszerűsítési csomagként is meg lehet majd vásárolni az eddig legyártott 2957 példányhoz. A 60 országban repülő típusban látnak még potenciált, a következő 5 évben 120 gépet korszerűsítenének.

A cseh gyártó kényszerhelyzetben is van, ugyanis az orosz-ukrán konfliktus miatt a két nemzet által fejlesztett Ivcsenkó-Progressz AI-25 típusú hajtómű alkatrész-utánpótlása nem épp megfelelő, emiatt kapóra jön az amerikai alternatíva, mely kisebb méretű, könnyebb és gazdaságosabb is elődjénél, ezzel nő a típus utazósebessége és a hatótávolsága is.