India komoly Szuhoj-flottával rendelkezik, melynek nagy részét helyben szerelték össze. A több mint 200 gépes flotta első gépei viszont nem sokkal a 2000-es éveket követően álltak hadrendbe, így szeretnének fejleszteni a típuson.
Bár a Szu-30MKI a komoly potenciállal bíró Flanker-verziók egyike, a TASzSz hírügynökség információi szerint az ázsiai ország légierejének gerincét adó kéthajtóműves típus mégis jelentős modernizáció elé néz: közelebb hoznák a fedélzeti rendszereiket és fegyverzetüket az ötödik generációhoz. A szerényen csak „Szuper-Szuhoj”-nak nevezett verzió a PAK-FA számára fejlesztett eszközöket kapná meg (modern avionika, AESA radar, lézervezérlésű fegyverek), a hírek szerint modernizálnák mind a 272 példányt. A projekt tervezett költségvetése 8 milliárd dollár.
A komoly modernizációs program hírére felerősödtek a kritizáló hangok is, sokan féltik az FGFA (indiaiasított PAK-FA) programot, mondván a 25 millió dolláros ötödik generációs vadászbombázó-vásárlásra (legalábbis a darabszámra) negatív hatással lehet a Szuper-Szuhoj projekt.
Az ellenzők másik fő fegyvere a jelenlegi géppark megbízhatósága. Komoly problémák vannak ugyanis a megbízhatóság terén, főleg hajtóműhibával küzdenek (rengeteg egyhajtóműves kényszerleszállás volt), de akadt önmagát (és a pilótát) kilövő katapultülés is. Az Indiai Légierő pilótái mindenesetre biztosan jobban örülnének annak, ha a korszerűsítés mellett sikerülne a gépek bevethetőségét 50 százalék alól jelentősen feljebb tornászni.