Az Új-Zélandi Királyi haditengerészet 2005-2010 közti, számos új hajóval történő ellátása után nem sokkal felmerült, hogy többek között tanker/ellátóhajó vonalon is kéne kezdeni valamit a kis flottával – az 1988-ban szolgálatba állított HMNZS Endeavour ellátóhajó kivonását eredetileg 2013-ra tervezték, ám végül egy 18 hónapos felújítási folyamat részeként lényegében a dupla falú tartályhajók szintjére javították fel a tanker törzsét, melynek jelenlegi tervezett kivonási dátuma kapcsán 2018 áprilisa olvasható.
Mely kivonási dátumot ha ezúttal be is tartanak, akkor az azt jelentené, hogy az Új Zélandi Királyi Haditengerészet akár 2 évre is tanker nélkül maradhat, hiszen a 2015-ben kiírt és a napokban a Hyundai Heavy Industries-nek ítélt tender részeként a dél-koreai hajóépítőnek 2020-ban kell átadnia a megrendelt ellátóhajót.
A 493 millió Új-Zélandi Dollárosra taksált szerződést a Hyundai Heavy Industries hazai riválisa, a Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering elől vitte el. Ezzel elmondható, hogy tanker vonalon a kiwik ismét Dél-Koreára szavaztak, lévén a most leváltandó Endeavour is Dél-Korában épült meg.
A HMNZS Endeavour utódjaként potensebb konfiguráció érkezik majd a kiwikhez: a méreteiben is jelentősen nagyobbnak megnevezett hajó immáron 2 hadihajó párhuzamos kiszolgálására lesz képes, rendelkezni fog egy legalább 12 szabvány méretű konténer szállítására alkalmas fedélzettel és hangárt biztosít a új-zélandi haderő bármely típusú helikopterének – melyek között az NH90-es a legnagyobb méretű egyébként.
Mindezen felül az új ellátóhajó fel lesz készítve a hideg klímájú területeken való tevékenységre és törzse kellően megerősített lesz annak érdekében, hogy hatékonyan tudjon a nyári hónapokban ellátmányt szállítani Új-Zéland antarktiszi Scott kutatóbázisához, illetve az ahhoz nagyon közeli, amerikai McMurdo bázishoz – persze csak jégtörő által megtisztított csatornán haladva.
A tavaly kiírt tender alapján a leszállítandó hajó élettartama évi 160 napnyi tengeren töltött idő mellett legalább 25 év kell legyen.