|

Levegőben a King Stallion

https://www.youtube.com/watch?v=rlwUtUeL0TI

CH-53K repülés közben

A Sikorsky CH-53K King Stallion típusú helikopterből jelenleg két prototípus létezik, melyek eddig összesen 35 repült órát teljesítettek, a repülési korlátozásokat folyamatosan oldják fel, legutóbb már meghaladták a 120 csomós sebességet is. A típus iránt megugrott az érdeklődés, potenciális vevőként tekintenek Németországra, Japánra és Izraelre is.

A CH-53K átdolgozott, kompozitanyagokból készülő törzse és korszerű pilótafülkéje mellett a legjelentősebb újítás a hajtásláncot éri. A T408 jelzésű erőforrás (gyári jele GE38) a CH-53E Super Stallion-okban már hosszú évtizedek óta szolgáló T64-esnél 57 százalékkal nagyobb tengelyteljesítményt szolgáltat (összesen 7500 lóerőt) az üzemanyag-fogyasztás 20 százalékos csökkenése mellett. Ezeken túl az erőforrás 63 százalékkal kevesebb alkatrészből épül fel mint elődje, és amellett, hogy tömege is kisebb, az üzemeltetésének költségei is alacsonyabbak. A kompozit építésű, 4. generációs aerodinamikai tervezésű lapátok tömege kisebb, míg felületük 12 százalékkal nagyobb a CH-53E lapátjainál. A kompozit törzsnek, az erősebb hajtóműnek és az új rotorlapátoknak köszönhetően a típus maximális felszállótömegét 39 916 kilogrammra növelik az előd 33 300 kilogrammjához képest.