A friss hírek alapján úgy tűnik, hogy az első Kalina osztályú, 5. generációsnak nevezett, AIP-es diesel/elektromos tengeralattjáró gerincfektetésére előbb kerül sor a korábban emlegetett 2020 utáni dátumhoz képest: a 2014-ben belengetett, nagyobbrészt a Lada osztály AIP-esített változatának tekinthető Kalina osztály első egységének építése a közeljövőben megkezdődik az Orosz Haditengerészet helyettes vezérkari főnökének, vezérkari főnök helyettesének, Alexander Fedotenkov altengernagy nyilatkozata alapján.
Ami egyben azt is jelentheti, hogy az oroszok az ütemtervnél jobban állnak az üzemanyagcellás megoldást alkalmazó AIP rendszerük tökéletesítésével, hiszen korábbi nyilatkozatok alapján 2017-18 közti dátumokat lehetett olvasni ez ügyben.
Az altengernagy nyilatkozata alapján a Rubin tervezőiroda jól áll a Kalina véglegesítésével, az első egység építése a tervezettnél korábban, a nagyon közeli jövőben meg is kezdődik.
Kapcsolódóan megemlítendő, hogy az eredetileg a Kilo osztály utódjául szánt Lada osztály utolsó 2 egysége is elkészül 2-3 éven belül: az első Lada, a Szentpétervár kapcsán jelentkezett problémák miatt leállított építésű 2. és 3. egység 2018-2019 közöttkerülhet átadásra az Egyesített Hajóépítő Vállalat közelmúltbeli bejelentése alapján. A 677-es tervszámú / Lada tengeralattjárókból azonban csak 3 lesz, a Lada osztályból nem építenek többet, helyette a továbbfejlesztett, a kor követelményeinek megfelelően AIP rendszerrel szerelt Kalina épülhet majd.