A napokban levegőbe emelkedett az Iljusin Il-76 Candid típusú orosz teherszállító repülőgép legújabb verziója.
Február 28-án végrehajtotta repülését az első Il-76MD-M, mely az Il-76MD élettartam-hosszabbított, modernizált változata. Az RF-76746 oldalszámú első példányt a Moszkva melletti Zsukovszkij támaszponton korszerűsítették, valamint itt folytatják le vele a repülési tesztek egy részét is. A repülőgép várhatóan idén teljesíti a berepülési programot és visszakerülhet az Orosz Légierő állományába, ahol a társai már várják a megújulást.
A modernizációs program során a gépek új, korszerű avionikát, kommunikációs berendezéseket, valamint önvédelmi rendszert kapnak (azokat a rendszereket, melyeket az Il-76MD-90A esetében is beépítenek), a hajtóművek viszont maradnak a régi Szolovjev D-30KP2 típusúak. A munkálatokat követően a gépek élettartama 10 évről 40 évre tolódik ki.
A programra az Il-76M/MD flottából 40 darab példányt választották ki, melyek sárkányszerkezetében a legtöbb repült óra maradt, így a lehető legtovább maradhatnak hadrendben. A korszerűsítési munkálatokat a következő 12 év alatt, alacsony ütemben hajtják végre. A programban részt vevő 40 darab Il-76M/MD mellett az Il-78M tankerek is részt vesznek majd, egyelőre ismeretlen darabszámmal.
Az egyesült orosz repülőgépgyártó konzorcium (UAC) állítása szerint jelenleg 10 különböző verziójú „Il” fejlesztésén dolgozik. A hírünkben szereplő Il-76MD-M mellett az új hajtóműveket is kapó Il-476 (Il-76MD-90A) berepülési programja folyamatban van, de a tanker verzió, az Il-78MD-90A első példányának építése is befejeződik idén. Emellett megkezdték a modernizált Il-38H tengerészeti járőrgép tesztelését is. Emellett fejlesztés alatt van az Il-112 és Il-214 típusú teherszállító gépek fejlesztése, hogy csak a fontosabbakat említsük.