|

Levegőben a modernizált Tupoljev bombázó

A tegnapi nap folyamán végrehajtotta szűzrepülését a modernizált Tupoljev Tu-22M3M variaszárnyú bombázó.

A kazanyi repülőtér betonjáról felszállva, 37 percet töltött a levegőben a korszerűsített Tupoljev Tu-22M3M variaszárnyú bombázó augusztusban bemutatott első példánya, melynek során 1500 méterig emelkedett. A repülés során a gép kezelhetőségét és az alaprendszerek működését tesztelték. Az egyesült orosz repülőgépgyártó vállalat, az UAC sajtóközleménye szerint a szárnyalás során minden rendben ment.

A prototípus teljesen megújult elektronikát kapott (a rendszerek 80%-át lecserélték), emellett szerkezeti megerősítésekre is sor került. A gyár vezérigazgatója szinte új gépként harangozta be a modernizált példányt, mely az átalakításokkal további 40-50 évig repülhet az Orosz Légierő kötelékében. A gép új avionikája, a navigációs és harci rendszerei standardizálva lettek a Tu-160M hasonló berendezéseivel. Az orosz védelmi minisztérium a tesztek eredménye alapján dönti el, hogy megrendelje a bombázók sorozatos átalakítását, ha minden rendben halad, legalább 30 repülőgép újulhat meg a Tu-22M3M szintnek megfelelően.

Fórum hozzászólások

  • A pótbeömlők azok az eredeti Tu-22M-en is csak utánégetéshez kellenek vagy mindig? Ha mindig, akkor miért nem nagyobb szívócsatornát csináltak? Ilyen finomságokról lehet tudni valamit? Egyszerűbb ilyen "ajtóval" szabályozni, mint kúppal? A szívócsatorna első része úgy tudom szabályozható.

    (Az egész elv kicsit az F-111-es egyes változataira emlékeztet engem.)
  • A levegőbeömlőknek is van légellenállásuk, a kialakításukat egy adott sebességtartományra optimalizálják. Ez alatt az átáramló keresztmetszetük bizonyos hajtómű üzemmódhoz már nem elégséges, így ezekhez az alkami helyzetekhez pótbeömlőket nyitnak meg. Attól, hogy hangsebesség felett még csökkentik is a belső keresztmetszetet, a külső konturral nemigen tudnak mit kezdeni, így a fő beömlő a lehető legkisebb méretűre készül, ami ugyanakkor a lehető legtöbb levegőt képes a hajtóművek számára biztosítani, üzemmódtól függően. Ez egy olyan ellentmondás, amit csak kiegészítő beömlőkkel lehet feloldani.
  • The modernized version of the Tu-22M3M long-range bomber was presented today in Kazan. The roll-out and test assignment ceremony took place at the Kazan Aviation Plant. The new aircraft has both significantly modernized hardware and combat abilities and, as the Long Range Aviation Command reported, the bomber now has artificial intelligence.

  • Ennek kellett volna, de ez a példány még a szokásos nagyjavított NK-25-ösökkel repült.
    Szerintem az NK-32-2-esek még nincsenek gépbe építhető állapotban.
  • Milyen jól kivehető, hogy az ejektros fúvócsőnél körkörösen ott nyomódik be jobban hűtőlevegő áramától a belső GSF, ahol a hajtómű fúvócsöve körül a törzshátsórészen a pótbeömlők vannak:

    [​IMG]
  • dudi
    Az ott nem az aminek látszik!Szása részegen ráejtette a kalapácsot és bedagadt!
    Miért akarsz mindig mindent kalapáccsal bántani, ami nagy és fémből van? :D :hadonaszos:
  • arbalest
    Miért akarsz mindig mindent kalapáccsal bántani, ami nagy és fémből van? :D :hadonaszos:
    Mert az eröszaknak minden enged!
  • boki
    Vojennaja Prijomka ma reggeli adása. Tu-22M3M

    Sok újdonság ismertetése mellett 18.25-től érdekes a gép belső bombaterének sziluettje. (új rakéta formája)
  • Viszont az ülések még a régiek. Nem tudom, hogy van-e ennek így értelme, hogy az ősrégi KT-1M üléseket megtartják egy modernizációs prgram során, miközben ezen a gépen kívül már jóformán minden orosz típus a K-36D ülés valamelyik alváltozatával repül.
    A KT-1 az a KM-1 (M=MiG, MiG-21/23/25 stb) és a KSz-1 (Sz=Szuhoj, Szu-7) ülések Tupoljeves változata.

Ugrás a fórum topichoz