|

Levegőben a modernizált Tupoljev bombázó

A tegnapi nap folyamán végrehajtotta szűzrepülését a modernizált Tupoljev Tu-22M3M variaszárnyú bombázó.

A kazanyi repülőtér betonjáról felszállva, 37 percet töltött a levegőben a korszerűsített Tupoljev Tu-22M3M variaszárnyú bombázó augusztusban bemutatott első példánya, melynek során 1500 méterig emelkedett. A repülés során a gép kezelhetőségét és az alaprendszerek működését tesztelték. Az egyesült orosz repülőgépgyártó vállalat, az UAC sajtóközleménye szerint a szárnyalás során minden rendben ment.

A prototípus teljesen megújult elektronikát kapott (a rendszerek 80%-át lecserélték), emellett szerkezeti megerősítésekre is sor került. A gyár vezérigazgatója szinte új gépként harangozta be a modernizált példányt, mely az átalakításokkal további 40-50 évig repülhet az Orosz Légierő kötelékében. A gép új avionikája, a navigációs és harci rendszerei standardizálva lettek a Tu-160M hasonló berendezéseivel. Az orosz védelmi minisztérium a tesztek eredménye alapján dönti el, hogy megrendelje a bombázók sorozatos átalakítását, ha minden rendben halad, legalább 30 repülőgép újulhat meg a Tu-22M3M szintnek megfelelően.

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    Ez az utánégetés elég hipnotikus:



    Oda van tekerve a megfelelő részhez.
    Egy ilyet veszek a szomszéd miatt, miután a szőlőszüretelésből megjön ...füredről, lesz meglepi. Gondolom a hangerő a gépen még állítható. :D :D

    [(azt hiszem itt volt részletezve a hanganyag :D)
    Allesmor Obranna2019.09.06. 14:37:32
    Az a rész tetszett, hogy az NK22-eshez képest az NK-25-ösnél csökkent a hangerő. Ugyanis az NK-25-ös még napjainkban is az egyik leghangosabb sugárhajtómű, különösen utánégetésen.
    Nyílván a valamivel nagyobb kétáramúság is kedvez a zajcsökkenésnek maximál üzemmódon és a jobban összehangolt utánégetés is egyenletesebb égést ad, ezáltal nincs annyi érces felharmónikus, nincs annyi recsegés és instabil gázlengés a forszázskamrában, de azért azt csak a közérthetőség kedvéért szögezzük le, hogy az NK-25 még így is szinte betonrepesztő dübörgéssel dolgozik.

    Ezek után képzelhetjük, hogy mekkora robajjal dolgozott az a két Tu-22M2-es az NK-22-es hajtóműveivel Mezőkövesden, mikor látogatóba idetelepültek egy napra a Fekete tenger melletti bázisukról 1985-ben...]
  • jani22
    Egy ilyet veszek a szomszéd miatt, miután a szőlőszüretelésből megjön ...füredről, lesz meglepi. Gondolom a hangerő a gépen még állítható. :D :D

    [(azt hiszem itt volt részletezve a hanganyag :D)
    Allesmor Obranna2019.09.06. 14:37:32
    Az a rész tetszett, hogy az NK22-eshez képest az NK-25-ösnél csökkent a hangerő. Ugyanis az NK-25-ös még napjainkban is az egyik leghangosabb sugárhajtómű, különösen utánégetésen.
    Nyílván a valamivel nagyobb kétáramúság is kedvez a zajcsökkenésnek maximál üzemmódon és a jobban összehangolt utánégetés is egyenletesebb égést ad, ezáltal nincs annyi érces felharmónikus, nincs annyi recsegés és instabil gázlengés a forszázskamrában, de azért azt csak a közérthetőség kedvéért szögezzük le, hogy az NK-25 még így is szinte betonrepesztő dübörgéssel dolgozik.

    Ezek után képzelhetjük, hogy mekkora robajjal dolgozott az a két Tu-22M2-es az NK-22-es hajtóműveivel Mezőkövesden, mikor látogatóba idetelepültek egy napra a Fekete tenger melletti bázisukról 1985-ben...]
    Én meg egy szomesz benzines permetezője ellen.
  • ghostrider
    Tu-22M3
    [​IMG]
    Ahoz, hogy érjen valamit, évente cserélni kellene az önvédelmi berendezéseit. Így csak akkor mehet, ha már úgyis meg van nyerve a háború.
  • gacsat
    Ahoz, hogy érjen valamit, évente cserélni kellene az önvédelmi berendezéseit. Így csak akkor mehet, ha már úgyis meg van nyerve a háború.
    Roni féle anyagból szívsz, nagyon ütős....
  • jani22
    Egy ilyet veszek a szomszéd miatt, miután a szőlőszüretelésből megjön ...füredről, lesz meglepi. Gondolom a hangerő a gépen még állítható. :D :D

    [(azt hiszem itt volt részletezve a hanganyag :D)
    Allesmor Obranna2019.09.06. 14:37:32
    Az a rész tetszett, hogy az NK22-eshez képest az NK-25-ösnél csökkent a hangerő. Ugyanis az NK-25-ös még napjainkban is az egyik leghangosabb sugárhajtómű, különösen utánégetésen.
    Nyílván a valamivel nagyobb kétáramúság is kedvez a zajcsökkenésnek maximál üzemmódon és a jobban összehangolt utánégetés is egyenletesebb égést ad, ezáltal nincs annyi érces felharmónikus, nincs annyi recsegés és instabil gázlengés a forszázskamrában, de azért azt csak a közérthetőség kedvéért szögezzük le, hogy az NK-25 még így is szinte betonrepesztő dübörgéssel dolgozik.

    Ezek után képzelhetjük, hogy mekkora robajjal dolgozott az a két Tu-22M2-es az NK-22-es hajtóműveivel Mezőkövesden, mikor látogatóba idetelepültek egy napra a Fekete tenger melletti bázisukról 1985-ben...]
    Régen volt M kövesden, kb. 8. o. lehettem átutazóban voltunk, és 2 hajtóműves volt nagyon kés féle manőver volt, elképesztő hangos volt, és nagyon tetszett. :D

    Ez most jött be, most azonosultam ezzel,
    és MiG-21, v. Szuhoj nem lehetett. Azóta is kerestem a hangját. Csak ez lehetett, amikor átjöttek ide. :D Majd még átgondolom, de továbbra is az a dobhártya szaggató dübörgés van bennem.

    Most kapcsoltam össze magamban ezzel, mivel itt, a HSz-ben Mezőkövesd felmerült és a hanghatás!:

    https://modernwartech.blog.hu/2019/09/06/a_tupoljev_tu-22m_bombazorepulogep_3_resz#c37603528

    Köszi, egyik lelki problémám megoldódott. :D
  • koppany
    Roni féle anyagból szívsz, nagyon ütős....
    Ezt mond meg azoknak az özvegyeinek is, akiket Grúzia fölött lelőttek. Viszont nem kell megmondanod azon B1 pilóták özvegyeinek, akiket Szerbia fölött NEM lőttek le. Mivel volt vontatható csalijuk.
  • jani22
    Régen volt M kövesden, kb. 8. o. lehettem átutazóban voltunk, és 2 hajtóműves volt nagyon kés féle manőver volt, elképesztő hangos volt, és nagyon tetszett. :D

    Ez most jött be, most azonosultam ezzel,
    és MiG-21, v. Szuhoj nem lehetett. Azóta is kerestem a hangját. Csak ez lehetett, amikor átjöttek ide. :D Majd még átgondolom, de továbbra is az a dobhártya szaggató dübörgés van bennem.

    Most kapcsoltam össze magamban ezzel, mivel itt, a HSz-ben Mezőkövesd felmerült és a hanghatás!:

    https://modernwartech.blog.hu/2019/09/06/a_tupoljev_tu-22m_bombazorepulogep_3_resz#c37603528

    Köszi, egyik lelki problémám megoldódott. :D
    SzU-24es lehetett az.
  • gacsat
    Ezt mond meg azoknak az özvegyeinek is, akiket Grúzia fölött lelőttek. Viszont nem kell megmondanod azon B1 pilóták özvegyeinek, akiket Szerbia fölött NEM lőttek le. Mivel volt vontatható csalijuk.
    Senki nem mondta még neked,hogy a modern rendszerek nyitott architektúrájak azza nem kell kibaszni mindent,elég csak szoftvert cserélni...
  • dudi
    Senki nem mondta még neked,hogy a modern rendszerek nyitott architektúrájak azza nem kell kibaszni mindent,elég csak szoftvert cserélni...
    Jó, majd a szoftvert húzzák maguk után.
  • gacsat
    Jó, majd a szoftvert húzzák maguk után.
    a hardvert ngyon ritkán cserélik mindenhol...Nézd csak meg az ilyen téren kirakat USAF-ot...
  • dudi
    a hardvert ngyon ritkán cserélik mindenhol...Nézd csak meg az ilyen téren kirakat USAF-ot...
    Gyanítom, a TU-22esekben a 70es évekből való számítógépek vannak. Meg farokgépágyú.
  • gacsat
    Gyanítom, a TU-22esekben a 70es évekből való számítógépek vannak. Meg farokgépágyú.
    A 80-as évek terméke de mind1...A farok gépágyúhoz meg van zavaró töltetű lőszer...
  • jani22
    Off:

    Apám felvitt Ferihegyre bámulni, a Tu-134-es hangja le akarta borítani az épületet! :D
    Mostanában a leghangosabb a két F-15ös volt. Mint 79ben (vagy mikor) a Tu-144es.
  • gacsat
    Mostanában a leghangosabb a két F-15ös volt. Mint 79ben (vagy mikor) a Tu-144es.
    72 tavaszán volt, elsős repszerelő-inas voltam és osztálykötelékben húztunk ki Ferihegyre, hogy láthassuk a csodát!! :):D
  • emel
    72 tavaszán volt, elsős repszerelő-inas voltam és osztálykötelékben húztunk ki Ferihegyre, hogy láthassuk a csodát!! :):D
    És? Fékernyővel szállt le?
  • gacsat
    Ahoz, hogy érjen valamit, évente cserélni kellene az önvédelmi berendezéseit. Így csak akkor mehet, ha már úgyis meg van nyerve a háború.
    Évente. Persze. Te nem vagy magadnál... Még a jenkiknél sincs csere sokszor évtizedes léptékben. Inkább inkrementális fejlesztések. A fejlesztések egy része meg simán képesség megtartás, mert mondjuk a 30+ éves ALQ-131 egyes részeit már nem gyártják, ezért újra kell tervezni egy részét. Az AIM-120-szal is történt már ilyen.

    gacsat
    Ezt mond meg azoknak az özvegyeinek is, akiket Grúzia fölött lelőttek. Viszont nem kell megmondanod azon B1 pilóták özvegyeinek, akiket Szerbia fölött NEM lőttek le. Mivel volt vontatható csalijuk.
    És az megvan, hogy az 1995-ös eszköz és mai napig gyak. ugyanazt használják. Na ennyit az "évenkénti" cseréről.

    Miért is kéne évente cserélni a hardvert, ha a fenyegetések hardveresen nem évente változnak?

    Na haragudj, de tényleg hasznos lenne, ha kommentelés előtt elszámolnál húszig és néha gondolkoznál is. Mert a legalapvetőbb logikának is ellentmondanak azok a nem is tudom mik, amikkel rendszeresen telihányod a fórumokat. Nem igazán értem, hogy ilyen téveszmék leírásával mi a célod.

    koppany
    Roni féle anyagból szívsz, nagyon ütős....
    Hát kb.

    dudi
    a hardvert ngyon ritkán cserélik mindenhol...Nézd csak meg az ilyen téren kirakat USAF-ot...
    Hát igen. Az USAF az eszközei magas szintű kihasználásáról ismert, de lassan ott tartunk, hogy nagyítóval kell keresni olyan F-15E változatot, ami nem fejlettebb, mint az USAF által használt géppark. Konkrétan senkinek nincs olyan F-15E-je, ami F100-PW-220-as hajtmóűvel repül...

    De az USAF F-16-os flottára is igaz ez. Azok pl. mai napig ALQ-131/184-re szorulnak, miközben a 2000 után eladott F-16-osokon integráltak már az eszközök.

    ui. Éljen soká a 22222-ik kommentem.:D:hadonaszos:
  • gacsat
    És, bele lehetett menni?
    Valószínűleg volt akinek igen, de mi akkor még 0-kilométeres inasok voltunk, örültünk hogy nemcsak csukott szemmel nézhettük a Tupoljev-csodát. Felszállni viszont néhányan láttuk (akik megvárták), az nem volt valami nagy mutatvány, előtte szállt fel egy visító hajtóműves B-707, na az tudott kapaszkodni, emelkedett mint a rakéta. A Tupi meg csak szép komótosan felszállt, pedig jóformán üres volt, csak pár utassal mentek talán Prágába. Szóval óvatosak voltak vele ...
  • ghostrider
    H-22 rakétával
    [​IMG]

    [​IMG]

    Nem az a kifejezett széparcú jószág,de nem is eztért szeretjük.
    Szemből olyan,mintha quasimodo-nak 2 púpja lenne.:eek:

Ugrás a fórum topichoz