Az Antonov bejelentése szerint még az év vége előtt elkészülhet és a jövő év elején a levegőbe emelkedhet az An-32 továbbfejlesztett verziójának első példánya.
Az Antonov február 21-én hivatalosan bejelentette, hogy megegyezett a szaúdi megrendelésre fejlesztett An-132 típusú teherszállító gép helyi összeszereléséről a Taqnia Aeronautics vállalat képviselőivel. (Ugyanez a cég végzi majd egyébként az An-178-asok végszerelését is.) A megállapodás részeként a Taqnia végzi majd a régióban lévő Antonov repülőgépek logisztikai támogatását.
Az Antonov 18 hónapos fejlesztő munkát követően kezdte meg az első prototípus építését, mely már előrehaladott állapotban van. Az ukrán vállalat üzemében február 14-én elkészült a prototípus törzse, így megkezdődhetett az első An-132-es végszerelése, mellyel várhatóan az év vége előtt elkészülnek. A szükséges rendszertesztek és gurulópróbákat követően jövő év elején kerülhet sor a szűzrepülésre, de az év folyamán az első sorozatgyártású példányokat is át szeretnék adni.
Az An-132-es egy továbbfejlesztett An-32-es Pratt&Whitney Canada PW150A típusú gázturbinákkal, hatágú Hamilton Sundstrand légcsavarokkal, Honeywell avionikával, Liebherr létfenntartó rendszerekkel, emellett a segédhajtóművet is a Hamilton Sundstrad szállítja. A típus hasznos terhelése 9,2 tonnára növekedett, javultak a repülési jellemzői, míg teljes terheléssel immáron 1270 kilométert tud megtenni. Terhelés nélkül hatótávolsága 4400 kilométer.
Szaúd-Arábia legalább 6 példányt rendel a típusból, ebből négyet kutató-mentő feladatkörben, kettőt elektronikai felderítő- és zavaró feladatkörben terveznek alkalmazni. A gyártó tájékoztatása alapján Ázsiából és Dél-Amerikából jelentős érdeklődés mutatkozik a típus iránt. Számításaik szerint legalább 80 példány értékesíthetnek belőle világszerte.