|

Újabb repedések az F-35-ösökön

Ahogy arról a HTKA Hírhalomban beszámoltunk, október 9-én befejezték az Lockheed Martin F-35C hajófedélzeti tesztjeit a USS Dwight D. Eisenhower (CVN-69) repülőgép-hordozón. Az október 15-én kezdett második tesztfázis során is jól szerepelt a típus, viszont a strukturális tesztekhez használt földi tesztpéldányon végzett vizsgálatok során repedést fedeztek fel az egyik szárnyának segédtartóján, melyet október 13-án közöltek a JSF programért felelős irodával.

F-35C-k startolnak a USS Nimitz fedélzetéről | Forrás: commons.wikimedia.org

F-35C-k startolnak a USS Nimitz fedélzetéről | Forrás: commons.wikimedia.org ,

Azért kritikus problémáról nincs szó, a berepülési programban nem okoz fennakadást, de a talált repedésnek köszönhetően a típus sárkányszerkezete nem lenne képes teljesíteni az előirányzott élettartamot. A mérnökök és szakemberek egyből nekiláttak a megoldás kitörpölésének, melyet már az elöljárók elé is tártak. Az alig 25 dekás megerősítéssel az összes elkészült F-35C-t ellátják, a gyártás alatt lévő példányok pedig ezzel együtt gördülnek ki a szerelőcsarnokból.

Az F-35C strukturális tesztekhez használt földi tesztpéldány eddig összesen 13 700 órányi “repülést” teljesített, mely 6850 órányi tényleges repülésnek és 20 éves üzemeltetésnek megfelelő terhelést jelent, míg a legyártott repülőképes F-35C-k egyike sem haladta meg a 250 repült órát, így még meglehetősen messze jártak attól, hogy náluk is előjöjjön az ominózus repedés.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.