A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
—
Július 29-én az Amerikai Légierő Különleges Műveleti Parancsnoksága (AFSOC) megkapta első AC-130J Ghostrider támadógépét. A repülőgép az 1. különleges műveleti csoport 2. különítményéhez kerül, akik megkezdik az üzemeltetési teszteket. Az MC-130J Commando II áttervezésével létrehozott típus oldalra néző 30 mm-es gépágyúja és 105 mm-es tarackja (az első két példány csak az előbbit kapja meg) mellett lézeres irányítású bombákat és AGM-176 Griffin rakétákat is alkalmazhat.
A leváltásra kerülő AC-130U Spooky gépek közül sem nyugdíjazzák mindet, az USAF tervei szerint néhány példányt lézerfegyver tesztágyként fognak használni. A cél egy olyan fegyver létrehozása, melyet később az AC-130J típus példányaira szerelhetnek, leváltva ezzel a csőfegyvereket és bombákat.
Ezek mellett egy kisebb fegyvercsalád kifejlesztésén is dolgoznak, mellyel a vadászbombázók eszköztárát forradalmasíthatják. Ennek kipróbálásához egy F-15E-t hívnak majd segítségül, melynek teljesítménye lehetővé teszik egy támadó lézer integrálását. A berendezést a jövőben az F-35-ösök kaphatják meg, de erre feltehetően legalább a következő évtized közepéig még várni kell.
—
Elvesztette egyik Mi-17-es helikopterét a Szlovák Hadsereg. A forgószárnyas fedélzetén hárman tartózkodtak, egyikük sajnálatos módon életét vesztette. A július 28-án bekövetkezett baleset okainak feltárásáig repülési tilalom alá vonták a Szlovák Haderő összes hasonló helikopterét.
Az Indiai Légierő leállította az HJT-36 Sitara IJT (Intermediate Jet Trainer) kiképzőgép fejlesztési programját. A Hindustan Aeronautics Limited kezei alól kikerülő típus hosszas határidőcsúszásban szenved, emellett jelenleg is licencgyártásban van a brit Hawk kiképzőgép legújabb változata, így ezek számának növelésével pótolható az új típus hiánya.
A Boeing elkészült az első ausztrál megrendelésre gyártott EA-18G Growler-rel. Az elektronikai zavarógép roll-out ceremóniáját St. Louis-ban tartották, innen a China Lake Haditengerészeti Bázisra repülik át a légi tesztek lezavarása végett.
Az Alenia Aermacchi befejezte a C-27J Spartan winglettel ellátott változatának tesztrepüléseit. Az eredmények szerint a módosítással javult a gép szárnyának felhajtóerő-ellenállás aránya, ez pedig több előnnyel is jár: javul a nagy hőmérsékletű vagy nagy tengerszint feletti magasságban található repülőterekről való üzemelés képessége, nő a teherhordó képesség, a hatótávolság, illetve csökkennek a hosszútávú üzemeltetési költségek.
Szaúd Arábia 600 Patriot PAC-3-as rakéta beszerzését tervezi. A szándékukról Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség értesítette az Amerikai Kongresszust, a fegyverekkel a dúsgazdag ország a jelenleg nagy számban felhalmozott korábbi Patriot légvédelmi rakétáit cseréli le. Az üzlet értéke a kiszolgáló berendezésekkel, pótalkatrészekkel és logisztikai támogatással 5,4 milliárd dollár.
—
Az Egyesült Államok 8 darab F-16-ost szállított le Egyiptomba július 30-án, illetve 31-én. A vadászbombázók a típus Block 52-es szériájába tartoznak, a most átadott gépeket további 4 követi még idén ősszel.
—
A Tu-160 új verzióján dolgoznak Oroszországban. A Tu-160M2 jelzésű változat teljes mértékben új gép lesz az avionikát tekintve, melynek kifejlesztéséhez felhasználják a T-50 PAK-FA-nál alkalmazott megoldásokat. A gép fejlett elektronikai zavaróberendezést is kap, mellyel megtévesztheti az ellenséges radarokat és rakétákat. Az nyilatkozatok szerint az új gyártású példányok képességei két és félszeresen haladják majd meg az eredeti Tu-160-as paramétereit.
Késik az első brazil KC-390-es átadása. A típust fejlesztő Embraer sajtótájékoztatóján derült ki, hogy a Brazil Légierő pénzügyi okokból 2 évvel elhalasztotta az első teherszállító átvételét, így az eredeti tervekben szereplő 2016 helyett csak 2018 első felében kapják kézhez az első példányt. A problémát a brazil reál értékének csökkenése okozza, mely miatt idén már 10 százalékot csökkent a vállalat bevétele az előző évhez képest. A késés miatt az Embraer részvényei 8 százalékot estek egy nap alatt a Sao Paulo-i tőzsdén, mely a legnagyobb tapasztalt csökkenés 2011 augusztusa óta.
—
Nagy számú behatolóra indították július 24-én a Brit Királyi Légierő 6. századának Eurofighter Typhoon gépeit melyek a Balti államok légvédelmét látják el. A vadászgépek 10 orosz repülőt, köztük 4 Szu-34-est, 4 MiG-31-est és 2 An-26-ost fogtak el.
Az Oroszországban évente megrendezett Aviadarts légi hadgyakorlat megnyitóján részt vett a Berkut helikopteres bemutató csoport. A Mi-28-asokkal felszerelt csapat vezérgépének problémája adódott a farokrotorral, így a helikopter irányíthatatlanná vált, és forgásba kezdett a függőleges tengelye körül. A forgószárnyas lezuhant, a balesetben a pilóta, Igor Butenko életét vesztette. Nyugodjék békében!
Augusztus 1-jén egy fontos szakasz zárult le az Amerikai Tengerészgyalogság történelmében, ekkor repült utoljára a kötelékükbe tartozó CH-46-os. A tandemrotoros típust már a Vietnami háborúban is bevetették, emellett végigharcolta mindkét Öbölháborút, és több kisebb konfliktusban is bevetették. Az utolsó repülése a Steven F. Udvar-Hazy Nemzeti Légi és Űr Múzeumban ért véget.
A világ jelenlegi legnagyobb katonai fejlesztési programjaként ismert F-35 Joint Strike Fighter mindig is a viták kereszttüzében állt, folyamatosan kapva a különböző kritikákat. Ezeket általában olyanok terjesztették, akik nem álltak kapcsolatban a fejlesztéssel illetve akik kevésbé értettek a katonai repüléshez, és csupán valamilyen érdekük fűzte az 5. generációs típus kritizálásához. Időről időre azonban olyan dolgok is előkerülnek, melyek jogosan kételkednek valamely beígért képességben. Ilyen történet került most nyilvánosságra, melyet Michael Gilmore, aki a tengerészgyalogságnál felelt a típus teszteléséért és az eredmények kiértékeléséért, július 22-i feljegyzéseiben írt a típus hátrányairól. Elmondása szerint mikor a USS Wasp-on szimulálták az üzemeltetési körülményeket, a karbantartók nehezen tudtak a 6-ból 2-3 példánynál többet folyamatosan repülőképes állapotban tartani. Ugyan a tengerészgyalogosok gyorsan kaptak pótalkatrészeket a szárazföldről, és a Lockheed Martin állandóan készen állt az asszisztálásra, ez kétségeket vetít előre egy harci küldetés teljesítése során.
—