A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
—
Néhány hónapja még úgy nézett ki, hogy végleg nyugdíjba küldik az X-47B két megépült példányát, ám most fordul a kocka: a haditengerészetnél úgy határoztak, hogy a gépeket még legalább 5 hónapig repülésre kész állapotban tartják. Az így fennálló lehetőség, hogy bármikor felszállhatnak, még jól jöhet, ha a korábbi tesztek kiértékelése során valami váratlan kérdés merülne fel.
—
Augusztusban kiválaszthatja új bombázójának beszállítóját az USAF. Az LRSB (Long range strike bomber) tender 80-100 gép legyártását határozza meg, a pályázók a szokásos 3 nagy amerikai haditechnikai vállalat. a Northrop Grumman mellett a Boeing és a Lockheed Martin kooperációban indulnak a megmérettetésen, mely 50-80 milliárd zölhasújába kerül majd az amerikai adófizetőknek. A gépek darabára 550 millió dollár körül fog mozogni, és augusztusra ígért eredményhirdetés szeptemberbe is átcsúszhat.
—
Az Indiai Haditengerészetnél annyira elégedettek a P-8I típussal, hogy még az eredeti megrendelés teljesítésének befejezése előtt érvényesíteni akarják a 4 gépre kötött opciót, már meg is kezdték a tárgyalásokat a Boeingal.
Mivel Irakban jelenleg is dúlnak a harcok az Iszlám Állam fegyvereseivel, a légierő a lehető leghamarabb szeretné bevonni a küzdelembe a már megrendelt harci eszközöket. Ennek részeként hamarosan bevethetik a legnagyobb harcértéket képviselő F-16IQ vadászbombázókat. Korábban hírek érkeztek arról, hogy az első 3 példány Jordániából repülné a bevetéseket, ám ezt később cáfolták, mondva hogy a gépeknek megvan az iraki állomáshelye Bagdadban, a Ballad légibázison.
—
Szintén Irakhoz tartozik egy sajnálatos baleset, melyben legalább 8 ember veszítette életét. A légierő egyik Szu-25-öse július 6-án bevetés közben a 6 rárepülés és próbálkozás ellenére sem tudta leoldani bombáit, így hazafordult. A fegyverek ezek után Bagdad egyik külvárosa felett váltak le a támadógép szárnyairól, így okozva jelentős károkat.
—
Az Indonéz Légierő megkezdi a C-130-asok leváltásának tervezését. A vezérkari főnök, Agus Supriatna altábornagy beszélt tartott sajtótájékoztató, melyből kiderült, hogy némiképp megnövelik a szállító flotta gépeinek méretét, így váltótípusként az A400M vagy a C-17 beszerzésén vacillálnak. A következő 4 év stratégiai fontosságú a légierő szempontjából, ugyanis az F-5-ösök és a C-130-asok leváltása mellett új nagyméretű szállítóhelikopterek beszerzése is várható, így pedig a teljes flotta jelentős része újul meg a következő évtizedben.
—
Tunézia 4 példánnyal bővítette UH-60M vásárlási listáját. Az Észak-Afrikai ország még tavaly júliusban rendelt 8 példányt a Black Hawk legújabb változatából, ezt most fejelték meg további 4 forgószárnyassal, melyek némileg különböznek majd az első szériától. A megrendelés bővítése 79 millió dollárba kerül, a teljes beszerzésért 700 milliót fizetnek. A csomagban a 12 helikopter mellett benne van 24 M134 Minigun, 24 12,7 mm-es GAU-19-es, 24 70 mm-es Hydra rakéta indító, MX-15Di elektro-optikai/infravörös érzékelő, éjjellátók és további eszközök.
—
Fegyveresek támadtak a Mexikói Haditengerészet egyik UH-60 helikopterére. Az esetre július 5-én került sor, a helikoptert 7 lövedék találta el, de szerencsére senki nem sérült meg a fedélzeten. Ugyanez nem mondható el a támadókról, a helikopter géppuskásainak ugyanis 6-an estek áldozatul.
Újabb AW-139-est kapnak a Máltai Fegyveres Erők, ezzel már 3 példányra bővül a szigetország állománya ebből a típusból.
—
Megerősítésre került a múlt heti feltételezés, miszerint a június 30-án lakóövezetre zuhant indonéz C-130B balesetét hajtóműhiba okozta. A szerencsétlenségben a legfrissebb hírek szerint 142-en vesztették életüket, ebből 8-an tartózkodtak a házakban ahol a gép földet ért.
—
A Szingapúri Védelmi Minisztérium június 30-án jelentett be, hogy 2016-tól kezdve felújítják a légierő F-16C/D vadászbombázóit.
—
Az Orosz Légierő leállította mind a 200 MiG-29-esének repüléseit, miután július 3-án elvesztették a típus egy példányát a déli Krasznodár régióban. Az elmúlt hónapban el volt az Orosz Légierő második vesztesége, míg ha a 2015-ös évet nézzük, már 4 gépnél tart a számláló. A MiG-ek repülései aztuán kezdődhetnek újra, ha kiderültek a baleset okai. A pilóta sikeresen katapultált.
Egy másik gépük is veszteséglistára került: egy Szu-24-es zuhant le július 6-án. A bombázó az ország keleti részében, Habarovszk városában felszállás után balra csűrt, majd a földnek ütközött. A személyzet két tagja a gépben ülve lelte halálát.
Az algériai Secret Difa3 blog egy fotót közölt, melyen az ország első Mi-26T2 helikoptere látható miközben a Biskra légibázistól nem messze repül július 9-én. Algéria a nehéz szállítóhelikopter modernizált változatának első export vásárlója, a 6 megrendelt forgószárnyasból idáig kettőt adott át a Rosoboronexport.