Évekkel ezelőtt írtunk róla, hogy a Török Haditengerészet fejlesztésének egy újabb lépcsőjeként Isztambul partraszállító dokkhajó / helikopter-hordozó dokkhajó fejlesztésébe kezd.
A terv megvalósításához 2010 februárjában láttak hozzá, mikor is a török parlament védelmi ipari vállalatokat felügyelő albizottsága (továbbiakban: SSM) pályázatot hirdetett a Török Haditengerészet (Türk Deniz Kuvvetleri) leendő LPD besorolású hadihajó megtervezésére és legyártására. A cél a hazai fejlesztés, de a török ipar aktuális képességeit figyelembe véve megengedett a külföldi partner bevonása. Ezzel a lehetőséggel a felhívásra jelentkezett 3 török hajógyár mindegyike élt is:
- a SEDEF a spanyol Navantia-val vette fel a kapcsolatot, mely ezen a téren is komoly tapasztalatokkal rendelkezik
- a Desan a China Shipbuilding Industry Corporation-t választotta partneréül
- az RMK Marine kicsit önállóbb fejlesztésként képzelte el a dolgot, de mögöttük is feltűnik technológiai partner a brit illetőségű BMT Defence Services képében
Az eredményhirdetésre végül 2013 decemberének végéig kellett várni – ekkorra dőlt el, hogy az SSM a SEDEF-et választja mely így megkezdhette a szerződéskötésig vezető tárgyalásokat a spanyol vállalattal a Juan Carlos I osztályú helikopter-hordozóra alapozás ügyében. Ezen folyamat a közelmúltban zárult le: a török kormány május 10-én jelentette be, hogy a törökországi IDEF 2015 kiállítás ideje alatt 1 milliárd dollár értékű szerződést között a SEDEF vállalattal Törökország első LPD/LHD hajójának megtervezésről és megépítéséről. A szerződés értelmében a szóban forgó hajónak 2021-re kell hadrendbe állnia.
A programban a spanyol Navantia technológiát ad át, illetve segíti az L61-re alapozó hajó kialakítását és a törökországi építését.