|

HTKA Hírhalom 2015. 20. hét

HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

Balesetet szenvedett az Airbus Industries egyik A400M teherszállítója május 9-én. A típusnak ez volt az első vesztesége, melyre nem sokkal a Sevilla-i San Pablo reptérről való felszállás után került sor. A gép egy ipari övezet közelében zuhant le délután 1 óra körül, nem sokkal a felszállás után. A fedélzetén hatan tartózkodtak, ebből 4-en életüket vesztették, a két túlélőt kórházba került, állapotuk súlyos. Az MSN23-as gyári számú gép a Török Légierő megrendelésére készült, és ez volt az első repülése.
A Brit Királyi Légierő és a Német Légierő egyből leállította A400M-einek repülését, amíg bővebb információk nem derülnek ki a baleset okairól. A Francia, a Török és a Maláj Légierők, melyek szintén üzemeltetik a típust, egyelőre nem vonták repülési tilalom alá saját gépeiket.

Forrás: Airbus

Forrás: Airbus ,

Civil áldozattal járó katonai balesetre került sor Indiában. A légierő egyik MiG-27-ese május 8-én 20:20-kor szállt fel éjszakai kiképzőrepülésre, de 10 perccel később ismeretlen okokból a földnek ütközött. A pilóta katapultált, kisebb sérülésekkel megúszta, ám a földön két civil életét vesztette a becsapódás következtében.

Ami megmaradt egy MiG-27-esből egy 2012-es baleset után | Forrás: Delta BBS

Ami megmaradt egy MiG-27-esből egy 2012-es baleset után | Forrás: Delta BBS ,

Az Amerikai Légierő 340. fegyvertesztelő századának 2 B-52-ese az áprilist a Dyass légibázison töltötte, hogy együtt gyakoroljanak a 77. tesztelő század B-1B bombázóival. A két típus a stand-off, azaz a nagy hatótávolságú fegyverek bevetését imitálta, a cél az volt, hogy a különböző típusú avionikai rendszereik kellőképpen működjenek együtt.

Áprilisi híresztelések szerint a U.S. Navy úgy tervezi, hgy az év késői szakaszában a Csendes óceán térségében állomásozó repülőszázadai megkapják a legújabb AIM-120D légiharc rakétákat. Május 5-én aztán képek kerültek nyilvánosságra, melyen a VFA-195 század egyik F/A-18E Super Hornetje Japánban a fegyver gyakorló változatával, egy CATM-120D-vel a szárnya alatt szállt fel gyakorló repülésre, ez pedig valószínűsíti, hogy már az éles rakéták is a századnál vannak.

CATM-120D a VFA-195 egyik Super Hornetjének szárnya alatt | Fotó: alert5.com

CATM-120D a VFA-195 egyik Super Hornetjének szárnya alatt | Fotó: alert5.com ,

Forrás: alert5.com

Forrás: alert5.com ,

A moszkvai Győzelmi Napi parádén lángra kapott az egyik felvonuló BUK légvédelmi rakétaindító. Az esetről videó is készült:

Az USAF megkezdte az AIM-9X integrációs tesztjeit az F-22-esen. Az első irányított lövészetre még február 26-án került sor a China Lake lőtéren. A közeli-légiharcra szolgáló rakétát Christopher Guarente őrnagy indította a gép belső teréből egy BQM-34 célgépre. Másodjára április 29-én lőtt el egy példányt Patrick Killingsworth őrnagy, ezúttal egy BQM-34-es célra. Mindkét rakéta „randizott” a célponttal, így sikeresen lezártnak tekinthető az integráció első szakasza. Az AIM-9X nagy manőverező képességű rakéta és a hozzá szorosan kötődő JHMCS sisakkijelző nagyon hiányzik a jelenlegi csúcsragadozó fegyverpalettájáról, hisz hiába a kiváló manőverezőképesség, ha az ellenség jóval nagyobb szögtartományban indíthatja a rakétáját.

Az áprilisi indítás | Fotó: David Henry/Lockheed Martin

Az áprilisi indítás | Fotó: David Henry/Lockheed Martin ,