|

Növelt hatótávú E-2D érkezik

A Northrop Grumman bejelentette, hogy új szárnyat fejleszt az E-2D Advanced Hawkeye számára, melynek köszönhetően a típus őrjáratozási ideje 8-9 órára növekszik.

Közel 3 milliárd dollár elköltése és 12 év fejlesztés után a USS Theodore Roosevelt (CVN-71) repülőgép-hordozó fedélzetén megkezdte első éles bevetését az E-2D Advanced Hawkeye típusú légtér-ellenőrző repülőgép. A VAW-125 század kötelékében repülő 5 példány jelenleg már a közel-keleti régió irányába hajózik. Az E-2 Hawkeye következő generációs változatából egyébként a héten adja át a 17. példányt a gyártó, míg összesen 2018-ig 26 példány áll szolgálatba a US Navy színeiben.

E-2D Advanced Hawkeye

Az E-2C leváltására rendszeresített típus azonban még nem alkalmas légi utántöltésre, a Northrop Grumman szakembereinek 2020-ra kell ellátnia a legyártott példányokat a kosaras utántöltő fogadására alkalmas, fix beépítésű töltőcsonkkal és a hozzá kapcsolódó rendszerekkel. Ezzel megsokszorozható lesz a jelenleg 4-5 órás őrjáratozási idő.

Azon vásárlók számára, melyek nem rendelkeznek légiutántöltő repülőgépekkel, a gyártó egy új szárnyat fejleszt, melynek megnövelt üzemanyag-kapacitásának köszönhetően 8-9 órára növekedne az őrjáratozási idő.

A típus első külföldi üzemeltetője Japán lesz (ezt még novemberben jelentették be hivatalosan), de potenciális vásárlóként tekintenek Malajziára, Indiára és az Egyesült Arab Emírségekre is.