Nem bízza a véletlenre a Lockheed Martin titkos fejlesztőrészlege, a Skunk Works, a T-50 Golden Eagle indítása mellett új koncepción is dolgoznak.
Heteken belül közzéteszik a T-38 Talon sugárhajtású kiképzőgépek leváltására kiírt tender követelményrendszerét. Az indulók egyre türelmetlenebbül várják a pillanatot, de van, aki nem bízza a véletlenre: a Lockheed Martin két típussal is készül.
Bár a vállalat vezetése elkötelezett a Korea Aerospace Industries (KAI) közreműködésével fejlesztett típus iránt, a hírhedt Skunk Works fejlesztőrészleg egy másik koncepción is dolgozik. Az okokat a divízió igazgatója, Rob Weiss részletezte:
„Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a T-50 iránt. Viszont megesik, amikor egy vevő igényeivel nem egyeznek a kínált képességek. Ilyen esetekre tartogatunk egy másik megoldást is” – árulta el Weiss. „Évek óta figyeljük a T-X tender előkészítését. 2010-től kezdve kezdtük vizsgálni a lehetséges alternatívákat. Azóta, ha alacsony intenzitással is, de dolgozunk egy koncepción.”
Nem a Lockheed Martin lenne az egyetlen, ha bejelentené, hogy az eddig hangoztatott típussal ellentétben újonnan fejlesztett repülőgéppel indul csatába a T-X tender elnyeréséért: a Northrop Grumman alig egy hónapja közölte a sokkoló hírt, dobják a jól bevált BAe Hawkon alapuló koncepciót és egy teljesen új kiképzőgéppel neveznek, hovatovább már készül is a repülőképes demonstrátor.
A T-X program keretében a szuperszonikus T-38C Talon típusú sugárhajtású kiképzőgépek leváltására keresnek olyan típust, mely megfelelő módon képes elvégezni a pilóták képzését az elkövetkezendő 40 évben. Az előzetes darabszámok szerint 350 gép megrendelése biztos, de valószínű, hogy ez a szám tovább fog növekedni. Már csak azért is, mert a legfrissebb hírek szerint az F-16C agresszorok váltótípusaként is emlegetik a típust.
Az óriási üzletről a Northrop Grumman csapata mellett nem akar lemaradni az új típussal előrukkoló Boeing/Saab, valamint a Korea Aerospace Industries és Lockheed Martin alkotta páros sem, mely (egyelőre) a T-50 Golden Eagle felpiszkált változatával pályázik. Emellett bejelentkezett még a megmérettetésre az Alenia Aermacchi és a General Dynamics a T-100-assal (mely az M-346 Master “amerikanizált” változata) és gondolkodik az induláson a Textron AirLand is. Továbbá korábban az is felmerült, hogy a kínaiak is versenybe szállnának a US Aerospace segítségével.