Az olasz Finmeccanica csoporthoz tartozó Alenia Aermacchi repülőgépgyártó-vállalat közleménye szerint Franciaország élénken érdeklődik egyik régi-új termékük, az M-345 kiképzőgép iránt. A SIAI-Marchetti S.211 alapjain létrejött M-311 némileg újratervezett, modernizált változatát 2012-óta hirdeti ilyen néven a cég, ám eddig nem sikerült exportmegrendelést bezsebelni. Azonban lehet, hogy hamarosan megtörik a jég, a gyártó ugyanis erőteljesen reklámozza a típust több európai országban is, melyek közül a franciáknál lehetnek először befutók.
Párizs illetékesei a jelenlegi elsőszámú, haladó szintű, sugárhajtóműves kiképző repülőgépük, a Dassault-Breguet/Dornier Alpha Jet leváltásának apropóján szemeznek az M-345-tel. A Pratt & Whitney JT15D-5C hajtóműves trénerből az Alenia szerint körülbelül 35 példány megrendelésére látszik reális esély, ami ugyan nem elég ugyan a teljes, 86 darabos francia Alpha Jet-flotta leváltására, de egyelőre még nem is ez a cél. A dolog komolyságát jelzi egyébként, hogy a francia DGA beszerzési ügynökség és a légierő szakértői még ebben a hónapban ellátogatnak az Alenia Aermacchi Venegonoban lévő telephelyére, hogy első kézből szerezzenek tapasztalatokat az M-345-tel.
Az Alenia másik, egyel potensebb kiképzőgépe, az M-346 szintén szóba került, mint lehetséges váltótípus. Sőt, felmerült, hogy fele-fele arányban kerülne rendszeresítésre a két repülőgép, ami illeszkedne az olaszok az tervébe, miszerint átfogó, európai szintű pilótaképzési szolgáltatást nyújtanának, amibe könnyen bekapcsolódhatna bármely olyan ország, aki megveszi valamelyik terméküket. Az M-346 egyébként már bezsebelte első európai megrendelését: Lengyelország szavazott bizalmat nekik, mégpedig első körben 8 példány rendszeresítése mellett.
Az Alenia egyébként megnevezett további potenciális partnereket is, úgymint Belgium, Ausztria és Spanyolország.