Újabb megrendelést zsebelt be az Airbus Defence & Space, azaz a korábbi Airbus Military – a sikert hozó típus ezúttal a C-295 lett. Pontosabban, a méltán híres és elterjedt taktikai teherszállító SAR (Search and Reschue – kutató-mentő) feladatokra optimalizált modifikációjából sikerült eladniuk három darabot Brazília számára. A dél-amerikai ország C-295 SAR flottája így 5 darabosra hízik. A helyi terminológiában C-105A Amazonas, illetve SC-105A néven ismert típusból eddig 12 darabot üzemeltetett Brazília, melyek közül 10 szállító konfigurációjú volt, kettő pedig a már említett SAR. A DHC-5/C-115 Buffalo helyébe lépő C/SC-105A kiválóan teljesít Brazíliában, ami hozzájárult a további megrendeléshez.
Brazília hatalmas, esőerdővel borított területei, különösképpen az Amazonas folyó vonalának térsége felett igen nehéz biztosítani a kutató-mentő szolgáltatást. A kiterjedt helikopteres és repülőgépes (hagyományos és pilóta nélküli típusok egyaránt) állományt folyamatosan a legmodernebb szinten kell tartani, így biztosítható, hogy mindig legyen mivel és hogyan kimenteni a bajba jutottakat. Erre a C-295 SAR tökéletesen megfelel, hiszen azon túl, hogy hatótávolsága és a konstrukció kiforrottsága alkalmassá teszi hosszú távú bevetésekre, szenzorparkja is a legmodernebb igények alapján került kialakításra.
A három SC-105A tehát tökéletesen illeszkedik majd a flottába. Érkezésükre 2015-től számíthatnak a brazilok, állomáshelyük pedig kezdetben minden bizonnyal valamelyik C/SC-105A-üzemeltető bázis lesz (Campo Grande vagy Manaus). Utóbbi egyébként a kiképző létesítménynek is helyet ad, mely rendelkezik szimulátor-kapacitással is.