A múlt hónapban, a Forrestal-osztályú USS Saratoga (CV 60) ócskavasként történő értékesítési folyamatának lezárultakor említettük, hogy az 1-1 centért értékesített két szuperhordozó mellett egy ifjabb, de a névadója 2009-es nyugdíjazása óta szintén inaktív hajóosztály tagja is hamarosan texasi hajóbontók kezébe kerül.
Nos, a U.S. Navy közelmúltbeli bejelentése szerint az egykori USS Constellation (CV 64), avagy a Kitty Hawk-osztály 2. tagjának esetében is lezárultak az egyeztető tárgyalások és a Forrestalhoz és Saratogához hasonlóan 1 centért került egy texasi bontó, konkrétabban az International Shipbreakinghez a szolgálatból 2003-ban kivont repülőgép-hordozó.
A Saratogát és Forrestalt megszerző ESCO Marine és All Star Metals cégekkel ellentétben azonban az International Shipbreaking azon felül, hogy 1 centért jutott jelentős mennyiségű fémhez még plusz támogatást is kap a haditengerészettől: a haderőnem 3 millió dollárral támogatja meg a hordozó Texasba vontatását. Enne a magyarázata az, hogy a két Forrestallal ellentétben a „Connie” becenevű repülőgép-hordozó jelenleg az Egyesült Államok északnyugati nyugati partján lelhető, ahonnét csak a dél-amerikai kontinens megkerülésével juthat el a Mexikói-öbölbe. Ami persze jóval hosszabb és költségesebb utat jelent, mint a Saratoga és a Forrestal esetében szükséges keleti part menti vontatás. Amit a Navy relatíve rövidnek minősített.
Az 1956 nyarán megrendelt, 1961-ben hadrendbe állított, majd cirka 42 évnyi szolgálat után 2003-ban deaktivált Constellation utolsó tengeri útjára, azaz a Washington államban található Bremerton kikötőjéből a texasi Brownsville-be tartó vontatásra az idei nyár folyamán kerül majd sor.
Végül egy kis érdekesség: pályafutása alatt összesen 395 710 fékezőhorgos leszállást hajtottak végre a Constellation fedélzetére.