HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Megkezdheti 1968 óta üzemelő Nuri (SH-3 Sea King) helikoptereinek leváltását a Maláj Királyi Légierő. Ehhez átvették a váltó típus első 4 példányát, az Eurocopter június 3-án adta át az EC725-ösöket. Az európai gyártótól 12 forgószárnyast vásároltak 1,6 milliárd maláj ringit értékben, ez megközelítőleg 48 millió amerikai dollárnak felel meg. Összesen 28 Nurit váltanak le, kettős feladatkörben: kutató-mentő és szállítási feladatokra vethetők be.
—
A BAE Systems megkezdte az első ománi Hawk gyártását. Az arab ország 2012 decemberében rendelt 8 példányt a gyakorlógépből 12 Eurofighter Typhoonal egyetemben. Utóbbiak gyártása már folyik a gyártó Samlesbury-i üzemében, és már a Hawk-ok gyátrásának is nekifogtak Wartonban. Párhuzamosan 22 szaúd-arábiai példány is készül, így az első ománi Hawk szűzfelszállására 2016-ig kell várni.
Balesetet szenvedett a Török Légierő egy F-16-osa. A hírek szerint a kemény landolás után a repülőgép felborult. A katapultülésben Muhammed Keskin foglalt helyet, őt sérülésekkel kórházba szállították.
—
Hosszú évek halogatása után 2012 januárjában Indiában végre bejelentették az MMRCA tender végeredményét, melynek hallatán a francia Dassault gyártó emberei koccinthattak örömükben. A „szappanopera” azonban mind a mai napig nem ért véget, hisz a szerződéskötésre még mindig várnak. Januárban már úgy tűnt, hogy közelebb érnek a végcélhoz, ám a híresztelésekkel ellentétben nem került sor az aláírásra a tavasz folyamán, most azonban minden eddiginél közelebb lehet a megegyezés. Indiai védelmi minisztériumi források szerint 3 hónapon belül pont kerülhet a történet végére, hisz fenn kell tartaniuk a mennyiségi és minőségi egyensúlyt legnagyobb ellenfeleikkel, Kínával és Pakisztánnal. Az említett források elmondták, hogy már megegyeztek a logisztikai támogatásról, az 50%-os ellentételezésről, valamint a technológiai transzfer átadásáról, utóbbi kiemelten fontos a hazai gyártás megvalósításához. A tervek szerint csupán az első 18 példány készül majd Franciaországban, a fennmaradó 108 Rafale-t a Hindustan Aeronautics Limited csarnokaiban szerelik majd össze.
Teljessé vált az első F-35A század az Eglin légibázison. Az 58. vadász század lett az első az Amerikai Légierő kötelékében, mely teljes létszámban üzemeltetheti 5. generációs gépeit, a 33. vadász ezred berkein belül. A század 26. F-35-ösét, mely az AF-45 jelzést viseli, Scott Charlton őrnagy repülte át a Lockheed Fort Worth-i üzeméből Floridába.
Oroszország embargót vezet be a pakisztáni fegyvereladásokra, jelentette be az állami tulajdonú Rostec vállalat feje, Sergei Chemezov. A két ország között már előrehaladott állapotban voltak a tárgyalások ismeretlen számú Mi-35 harci helikopter eladásáról, ám ezeket most megszakítják. Mindennek az oka az Indiával ápolt jó kapcsolat, hisz a világ második legnagyobb lakosságú országa ellenséges viszont táplál Pakisztánnal, és Oroszország nem akarja egy kisebb üzlet miatt elveszíteni legnagyobb fegyvermegrendelőjét. Ugyan Moszkva már Pakisztánnak is szállított katonai eszközöket, ám az 1996 és 2010 között átadott 70 Mi-17-es mennyiségben össze sem hasonlítható az Indiának évtizedek óta szállított haditechnikai eszközökkel.
Az Orosz Légierő bemutatta ez évi beszerzési terveit. Igor Klimov ezredes beszámolója szerint év végéig több Szu-34, Szu-30SzM és Szu-35S vadászbombázót, Yak-130 gyakorlógépet, Il-96MD-90 teherszállítót, An-148-100 és Tu-214 utasszállítót kapnak a merev szárnyas ágon, míg a forgószárnyasok megújulását Ka-52, Mi-35 és Mi-28N harci helikopterek, Mi-8AMTSh teher és Ka-226 utasszállító helikopterek segítik. Föld eszközeiket is frissítik, több új radartípus is beszerzésre kerül, emellett a légvédelmet olyan komplexumok beszerzésével javítják mint az Sz-400 nagy hatótávolság és Panthir-S kis hatótávolságú légvédelmi rendszerek.
—
Új pilóta nélküli felderítőgéppel erősít az Amerikai Haditengerészet Afganisztánban, az RQ-21A Blackjack első alkalommal bizonyíthat hadszíntéren. A Boeing/Insitu páros által fejlesztett gép a ScanEagle leváltására kiírt tenderen győzedelmeskedett, ezzel megrendeléshez jutva. A típus 61,2 kg-os tömege jelentősen nagyobb az előd 22 kg-jánál, ebből 11,3 kg lehet a hordozott elektro-optikai és infravörös kamerák tömege. A tengerészgyalogság 32 példány rendszeresítését tervezi, míg a tengerészek 25 RQ-21A-t szereznének be.