A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Saab AB megkezdte a felkészülést a Gripen E sorozatgyártására. Ugyan még csak a prototípusok építése zajlik, a skandináv vállalat megkezdte a tárgyalásokat a lehetséges beszállítókkal. A program elején már 30 céggel megállapodtak, ezek többé-kevésbé részt is vettek a fejlesztésben, valamint a prototípusok gyártásában.
—
A kaliforniai központú Arcturus függőleges fel- és leszállásra képes UAV-ket mutatott be. Az alapkonstrukció nem új, csupán szárny alatti pilonokba integrált elektromotorokkal és emelőlégcsavarokkal „dobták fel” a korábbi típusaikat. A kialakítás előnye az alacsony súly és légellenállás.
A Brazil Légierő AGM-84L Harpoon rakétákkal szereli fel a Lockheed Martin P-3AM Orion típusú tengerészeti járőrgépeit. A DSCA május 6-án bejelentette, hogy a kongresszus rábólintott 16 darab Block II verziójú éles és 4 darab CATM-84L gyakorló rakéta, valamint a hozzájuk tartozó konténerek, kiszolgálóeszközök és tesztberendezések eladására. A szerződés értéke 169 millió dollár.
—
A török kormány némi késedelmet követően döntött az F-35-ös beszerzéséről. Egyelőre két példány beszerzését hagyták jóvá, de a távlati célokban egy 100 gépes flotta szerepel. Az F-35-ösök gyártásában a török ipar is jelentős részt vállal, mivel Törökország 3. szintű partner a JSF programban, emellett osztoztak a fejlesztési költségekben is.
A Lockheed Martin sikeres tesztet hajtott végre az ADAM (Area Defense Anti-Munitions) szárazföldi telepítésű lézerfegyverrel. A nagyenergiájú (10 kW-os) lézerrel körülbelül 1 mérföldre (1.6 kilométerre) lévő motorcsónakokat semmisítettek meg sikerrel. Az eszköz 5 kilométerre lévő célokat már képes követni, és 2 kilométerről már meg is képes semmisíteni azokat.
—
Nevadában április 25-én érdekes látvány fogadhatta az arra járókat, mivel a nemzeti gárda CH-47 Chinook típusú helikoptereivel a nagytestű állatok mentését gyakorolta, melynek keretében külső függesztéssel megreptettek egy lovat is.
Az ATK leszállította Jordánia számára az első csatarepülőgéppé alakított C-235-öst, mely az AC-235 jelölést kapta. A 30 mm-es gépágyúval ellátott masina bevetheti a Hellfire rakétákat is, emellett 70 mm-es, nem irányított Hydra rakéták indítására is alkalmas. A közel-keleti ország két gép átalakítását rendelte meg.
—
Jordánia a BAE Systems által gyártott APKWS-sel (Advanced Precision Kill Weapon System) szerelné fel AC-235-ös csatarepülőgépeit. A szándéknyilatkozatot már aláírták a 70 milliméteres, nem irányított Hydra rakétákból precíziós vezérlésű fegyvert „varázsoló” készlet eladásáról, amennyiben megvalósul az üzlet, a közel-keleti ország lesz a rendszer első külföldi üzemeltetője az Egyesült Államok után.
A Raytheon és a US Army végrehajtotta a TALON LGR tesztprogramját, melynek végén az APKWS „ellenfele” is bevethetővé vált az Apache harci helikopter D és E verzióin.
—
Május első napjaiban a lengyel és lett szervezésű NATO-hadgyakorlat keretében először hajtottak végre teherledobást a NATO Pápán állomásozó C-17-esei. A gyakorlat keretében május 2-án a 02-es gép az olaszországi Avianoból szállított Lettországba hadianyagot, melyet automata ejtőernyő-rendszerrel juttattak célba. Másnap lengyel és amerikai ejtőernyősök ledobása volt napirenden.
—
Az USAF bejelentette, hogy a JSTARS-flotta egy afganisztáni bevetés alkalmával elérte a 100 000. repült órát.
Izrael vezetése kormánygép beszerzése mellett döntött. Idáig a politikusok szállítását a helyi légitársaságok végezték, ám a nagyobb rugalmasság érdekében saját géppel oldanák meg a feladatot. Az izraeli „Air Force One” beszerzését 60 napon belül kell lezongorázni és várhatóan egy Boeing 767 kategóriájú gép lesz a befutó.
—
A HAL (Hindustan Aeronautics Limited) leszállította a Dornier Do-228-asból kialakított repülő próbapadot a DRDO kísérleti intézet számára. A repülőgépet radarok és egyéb elektronikai eszközök légi tesztelésére használják majd. Korábban ilyen feladatkörre a haditengerészet vagy parti őrség flottájából bérbe vett gépeket alkalmaztak.
—
A Green Flag hadgyakorlat alatt egy ritka eset történt, ugyanis 190. Vadász Század pilótái A-10 típusú, csapásmérésre optimalizált repülőgépekkel légiharcot gyakoroltak. A varacskos disznók a „Kék Erők” csapatot erősítették, azaz a „jófiúkkal” voltak.