Az indiai vállallat a védelmi szférában történő térnyerés folytatásának részeként a DEFEXPO rendezvényen prezentálta a nagyközönségnek a 8×8 kerékképletű kétéltű harcjárművet, mely a tűzerő és a mobilitás mellett védelmet is nyújt a benne utazóknak.
A „nyuszibusz” a LAMV (Light Armoured High Mobility Vehicle – Könnyű Páncélozott Nagy Mozgékonyságú Jármű) elvei alapján készült és könnyű felderítő szerepkörében a páncélos oszlopok előtt való térképezést tűzték ki feladatának. A fejlesztésben az indiai DRDO (Defence Research and Development Organisation – Védelmi Kutató és Fejlesztő Szervezet) mellett a brit Supacat vállalat is részt vett, amely a taktikai páncélozott járművek szakértőjének is tekinthető.
A Kestrel maximum 10 katonát vehet („felderítő” módban ez négyre csökken) fedélzetére a kétfős személyzeten felül, mindamellett a belső tér kialakításánál törekedtek a harci helyzetben történő gyors reagálás lehetőségére így a személyzet üléseit egymásnak háttal helyezték el, hogy a tűzmegnyitás, avagy a járműből való gyors kijutás biztosított legyen.
A bármilyen terepen való boldogulást a független felfüggesztés biztosítja, mely műúton 105 km/h-ás maximális sebességnél is stabilitást ad a járműnek s ezzel együtt kiemelkedő teljesítmény/tömeg aránnyal rendelkezik a hegyvidéki viszonyok „legyűréséhez”.
Harcászati eszköz lévén számos kiegészítővel és fegyverfelépítménnyel látható el, továbbá gondoltak a benne utazók védelmére is, így a V-alakú fenéklemez kialakítás is beépítésre került. Ezen felül a kezelők „leválasztható” páncélkapszulából irányíthatják az eseményeket, amiben az üzemanyagtartály sem fog akadályt jelenteni, mivel a DRDO közlése alapján azt a lehető legtávolabb helyezték el pozíciójuktól.