|

Végszerelő sorra került az első német A400M törzsközéprésze

Az A400M Atlas teherszállítóval kapcsolatban, az utóbbi időben főként arról szóltak a hírek, hogy a gyártósorról legördült egy-egy újabb példány, illetve ezeket a gyári berepülés után már el is kezdte átvenni az első megrendelő, Franciaország. Jelen állás szerint az Armée de l´Air már két A400M-el rendelkezik, a következőt pedig Törökország kaphatja meg. Felmerülhet a kérdés, hogy mi van a többi, nagyobb mennyiségre igényt tartó európai országgal, például Nagy-Britanniával vagy Németországgal? Nos, utóbbival kapcsolatban most egy fontos mérföldkő érkezett el: az Airbus Military brémai telephelyéről átszállították az első, már a Luftwaffe számára készülő A400M törzsközéprészét a cég Spanyolországban, Sevillában található végszerelő-üzemébe.

A jeles eseményre január 30-án, csütörtökön került sor, a főszereplő pedig – a nevezett szerkezeti elem mellett – az Airbus egyik, általában Beluga néven emlegetett, kifejezetten repülőgépek részegységeinek szállítására tervezett A300-600ST-je volt. Az első német Atlas törzsközéprészét ebbe rakodták be, majd emelték – „élete” során először – a levegőbe – a tervek szerint a második alkalommal már kész állapotában kerül erre sor. A nagy napra egyébként nem kell nagyon sokat várni, ugyanis a sevillai üzem már nyárra végez az összeszereléssel és festéssel, a kiterjedt gyári berepülés után pedig novemberben a Luftwaffe át is veheti első A400M-jét. A német Atlasok első állomáshelye egyébként Wunstorf lesz, mely jelenleg a Lufttransportgeschwader 62 (LTG 62) C-160 Transall teherszállítóinak ad otthont – nem mellesleg ez a Német Légierő legnagyobb repülőegysége.

Az első német A400M Atlas törzsközéprésze, a Belugába való berakodás közben - útja Sevillába vezetett, ahonnan már saját szárnyán térhet haza | Fotó: Airbus

Az első német A400M Atlas törzsközéprésze, a Belugába való berakodás közben – útja Sevillába vezetett, ahonnan már saját szárnyán térhet haza | Fotó: Airbus ,

Az Airbus Military Brémában jelenleg 3200 embert foglalkoztat, akik közül 700-an vesznek részt az A400M fejlesztési és gyártási programjában. Elsősorban a törzsközéprészre fókuszálnak, annak teljes elektronikai és mechanikai rendszere itt került kifejlesztésre és legyártásra, de ők felelősek a tehertér rakodást segítő berendezéseinek, elektronikai hátterének beszereléséért is, így gyakorlatilag a sevillai kollégáiknak ezekkel már nem lesz dolguk. Utóbbiakat egyébként intenzív tesztelésnek is alávetik, mielőtt útjukra bocsátják őket.

Jelenleg egyébként 35 A400M áll a gyártási folyamat valamilyen szintjén, a nemzetközileg szétosztott komponens-előállításnak köszönhetően. Ezek közül 6 kerül majd a Luftwaffe állományába, mely összesen 53 példányra tart igényt az Atlasból, leváltandó a kiöregedő C-160-asokat.