Az utóbbi évek híreiből bőven kiderülhetett az érdeklődő közönség számára, hogy Kanadában a katonai helikopterek leváltása – főleg, ami a kutató-mentőket illeti – nem volt túlságosan egyszerű és zökkenőmentes procedúra. Ennél lényegesen kevesebb visszhangot kapott viszont, hogy a helyi parti őrség forgószárnyas flottája igen elhanyagolt állapotban van, és jócskán ráférne már a vérfrissítés. Ennek érdekében a szerv illetékesei meg is tennék a megfelelő lépéseket, utat nyitva egy tender felé, ám a körülmények ellenük dolgoznak. Pedig a kívánt megrendelésszám nem lenne csekély, főleg a mai gazdasági helyzetet tekintve: a Kanadai Parti Őrség 24 helikoptert szeretne beszerezni.
Jelenlegi flottájukat tekintve egyébként nem állnak rosszul, hiszen több kategóriából és típusból válogathatnak. A probléma abban áll, hogy ezek többségét – kivéve a Bell 206 típust, melyből 6 darabbal rendelkeznek – 2017-18-ban ki kell vonni a szolgálatból, így a leváltásukra érkező típus kiválasztási procedúráját már most el kellene kezdeni. A kormányzat azonban mindeddig nem mutatott túl sok hajlandóságot erre, melynek két oka van: egyrészt a klasszikus költségvonzat, melyet nehezen vállalnak be, még egy ilyen fontos szervezet esetében is, a másik pedig egy tavaly szeptemberi baleset. Utóbbi során egy, a Parti Őrség állományába tartozó helikopter a tengerbe zuhant, a kivizsgálás pedig még mindig nem ért véget.
A Calgary Herald információi szerint, melyeket bennfentes forrásokra hivatkozva adott közre, a Parti Őrség 21 darabos helikopter-flottájának átlagos életkora 30 év, 95%-uk pedig már most meghaladta a tervezett élettartamát, a szükséges modernizálások nélkül. Tudomásuk szerint, bár a kormány tudtában van a lépések szükségességének, és kilátásba is helyeztek egy tendert 18-20 közepes helikopter beszerzésére, ám ennek kiírására nincs határozott időpont kijelölve, így 18 hónapon belül nem is várható lényeges előrelépés ez ügyben. Megjegyzendő egyébként, hogy tavaly júniusra lefolyt egy beszerzési eljárás, mely 20 könnyű forgószárnyasról szólt egy éven belüli szállítással, ám ezt az Eurocopter (jelenleg: Airbus Helicopters) megtámadott, mivel szerintük a győztes Bell Helicopert jogtalanul szerezte meg az első helyet, az eljárás pedig jelenleg is folyik, ellehetetlenítve bárminemű gyakorlati eredmény elérését.