Az amerikai haditengerészet további F/A-18E/F Super Horneteket rendelne 2015-ig, ugyanis a jelenlegi beszerzés a 2014-es költségvetési év végén, azaz szeptember 30-án befejeződik.
Az NASC (Naval Air Systems Command – Haditengerészeti Repülőerők Parancsnoksága) közleménye alapján egy fix árat tartalmazó szerződésről kíván tárgyalni akár 36 F/A-18E/F Super Hornet és E/A-18G Growler vásárlásáról a 2015-ös költségvetési évben. A közlemény apropója, hogy hamarosan végéhez közeledik a Super Hornetek gyártása, és a Lockheed Martin F-35C Lightning II még kétséges, hogy sorozatgyártásra érett lesz a jövő év végéig.
Egy külön beszerzési kérelem alapján a General Electrictől további 84 db F414 sugárhajtóművet szerezne be a haditengerészet, ami mind a Super Hornetek, mind a Growlerek erőforrása.
Ha valóban további gépeket rendel a Haditengerészet, azzal csökkenhet a jövőben beszerzésre kerülő Ligtning II-k mennyisége.
Sem a Boeing, sem a Lockheed Martin nem kommentálta a bejelentést, viszont mindkét mamutvállalat a haditengerészetre hivatkozott. A haditengerészet sem volt hajlandó kommentálni a bejelentést, elmondásuk alapján „sosem lehet előre tudni a következő költségvetés tartalmát”.
Október 23-án az Amerikai Fegyveres Erők Bizottsága ülésezett, melyen Allen Myers altengernagy elmondta, hogy a 2014-es költségvetés átalakítása veszélyezteti az F-35C 2018-as kezdeti hadműveleti képességének elérését. Más hivatalos források is aggodalmukat fejezték ki az F/A-18E/F illetve E/A-18G gyártósor megszűnésével kapcsolatban, és további gépek beszerzését javasolták 2015-ben.
A Super Hornetet jelenleg az Amerikai Haditengerészet és az egyetlen exportmegrendelő, Ausztrália légiereje üzemelteti. Mint arról korábban írtunk, a Boeing Lódarazsa sem az indiai MMRCA, sem a brazil FX-2 tenderen nem nyert megrendelést. Az ausztrálok viszont tavasszal további 12 gépet rendeltek, elodázva ezzel a gyártósor bezárását.