A Brit Királyi Légierő kapcsán ritkán olvasni ebben az évben bármiféle képességbővítésről, inkább az képezi újdonság tárgyát, hogy a megvágott büdzséhez igyekeznek lehetőségeiket igazítani.
A RAF szeptember 20-án immár a harmadik, légiszállításra alkalmas típust nyugalmazta, miután a megmaradt két Vickers VC-10 tankergép teljesítette utolsó küldetését.
A ZA147 és ZA150 lajstromú, K3 típusú légi benzinkutak befejező repülésük alkalmával több, mint négy órát töltöttek a levegőben a RAF Oxfordshire mellett elterülő Brize Norton bázisáról felszállva a 101. század tagjaival egyetemben, hogy az Északi-tenger fölött légiutántöltést biztosítsanak a Typhoon és a Tornado GR4 típusú gépeknek.
Míg a ZA150 utolsó útja Surrey melletti Dunsfold repülőterén ért véget szeptember 24-én, a sorsában osztozó ZA147 másnap Leicestershire Bruntingthorpe pályáján történő landolás után fejezte be pályafutását.
Az eredetileg az East African Airways színeiben repülő típus 47 éves szolgálat után került nyugdíjazásra a RAF-tól. A Rolls-Royce-Conway hajtóművel repülő típus már csak itt állt alkalmazásban a világon egyedül.
A VC-10 után október 30-tól a megmaradt négy darab Lockheed Martin C-130K Hercules nyugdíjazására is sor fog kerülni. A szintén Brize Norton bázisáról üzemelő gépek jelenleg csak az Egyesült Királyságon belüli szállításokra vannak használva, ám egy korábbi megállapodásoknak köszönhetően Afganisztánba is repülhetnek még.
A C-130K taktikai teherszállító nyugdíjazásával keletkező űrt a RAF az Airbus Military-tól megrendelt 22 darab A400M folyamatos átvételével kívánja kitölteni. A cég 2014 szeptemberétől tervezi a szállítás megkezdését, mondta David Lee, a légi mobilitási erők parancsnoka. Természetesen nem szűnik meg a teherszállítási képesség, az új gépek megérkezéséig is rendelkezésre áll 24 darab C-130J Hercules és 8 darab C-17 Globemaster III az igények kielégítésére.
Ezzel még nem értünk a kivonásra ítélt típusok sorának végére, 2014 márciusában a szintén nem túl fiatal Lockheed TriStar szállító/tanker repülőgép karrierjének végéről döntöttek, ám Lee elmondása szerint ezt fél évvel még kitolhatják, ha szükséges. Erre az intézkedésre azért is lehet szükség, mert úgy néz ki nem biztosan abban, hogy a 2014 májusától szolgálatba lépő A330 Voyager gépek és az AirTanker rögtön a teljes bevethetőség állapotában lesz majd.
Annak fényében érdekes felvetés ez, hogy hat darab fent említett gép már szolgálatban áll, egy közülük légi szállítási feladatkörben és polgári gépként bejegyezve (később is így marad). A 10. és a 101. század az AirTanker személyzetével és 9 géppel fogja támogatni az alapállományt.