|

C-295 MPA-t ajánl az Airbus az Egyesült Királyság számára

Az Egyesült Királyság jelenleg híján van a tengerészeti járőrgépeknek, az illetékesek nem titkolják, hogy továbbra is keresik a váltótípusát a kivont, majd a Nimrod MRA4 program célegyenesben törlésével utód nélkül maradt Nimrod MR2-nek.

Ipari források szerint a szigetország egy ISTAR (Intelligence, Surveillance, Target acquisition and Reconnaissance), vagyis hírszerzés, megfigyelés, célpont követés és felderítést végző kategóriájú légi platform tanulmányát léptetik hamarosan a második fázisba, az ajánlattételek elemzését követően pedig egy kezdetleges szerződés születhet a potenciális ajánlattevők, és a szigetország védelmi minisztériuma között. Ha megvalósul, akkor később oda vezethet, hogy 2014 áprilisáig megteremtik a pénzügyi alapot, ami egy esetleges jövőbeni vásárlást eredményezhet.

A közelmúltban a portugálok segítségével az egyik szóba jöhető típus, az Airbus Military C-295 fedélzetén repülhetett a RAF néhány vezető tisztje a RIAT (Royal International Air Tattoo) ideje alatt. A portugál gép az 502. repülőszázad Montijo légibázisán szolgál és a statikus bemutató részét képezte, a már említett MPA konfigurációra felszerelve, mely tartalmazza a fedélzeti berendezések kezelőinek „munkahelyét”, egy elektro-optikai infravörös kamerát, valamint egy vízfelszínt pásztázó radart.

Az Airbus Military amúgy már tárgyalt az esetleges együttműködésről a helyi beszállítókkal egy, az Egyesült Királyság által kiírt pályázat kapcsán – közölte Gary Soul, az EADS üzleti és stratégiai fejlesztésekért felelős vezetője, aki szerint az EADS rendelkezik néhány nyerő ötlettel.

MBDA Marte MK2/S az integrálási folyamathoz használt C295 egyik szárnya alatt. A rakéta maga egyébként 3,85 méter hosszú, tömege pedig 310 kg. | Fotó: Airbus Military ,

—–
Stealthfighter