|

HTKA Hírhalom 2013. 20. hét

HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

HTKA Hírhalom

A Lockheed Martin büszkén jelentette be, hogy a C-130J Super Hercules flotta összesítve elérte az 1 millió repült órát. A Hercules ráncfelvarrott változata még 1996 áprilisában végezte el első repülését, azóta 13 ország vásárolt belőle.

A Lockheed Martin az MDA-val (Missile Defense Agency) együttműködve sikeresen végrehajtotta a légi indítású eMRBM (extended medium-range ballistic missile) légi cél első tesztjét, melynek során 25000 láb (7620 méter) magasságról egy C-17 Globemaster III rakteréből indították útjára egy fékezőernyő és egy raklapra szerelt szerkezet segítségével. Az eMRBM sikeresen elvált a raklaptól.

eMRBM target

Végrehajtotta első humanitárius bevetését az Airbus Military által gyártott C-295-ös. A Kolumbiai Légierő által biztosított példány 8 tonna segélyszállítmányt vitt a perui INDECI (Instituto Nacional de Defensa Civil) számára.

A KnAAPO két darab Szuhoj Szu-30MK2 típusú vadászbombázót szállított le az indonéz Légierő számára. Az új gépek honi bázisa a Sultan Hasanuddin támaszpont lesz. A 2001-ben megrendelt 6 gépből még kettő vár leszállításra, mellyel összesen 16 darab Szuhojjal rendelkeznének, ebből két-két Szu-30MK és Szu-27Szk, három Szu-27SzKM, valamint 9 darab Szu-30MK2.

Ausztrál Lódarazsak köszöntik Darwinnál az Indonéz Légierő  Pitch Black hadgyakorlatra érkező Szu-27 és Szu-30-as gépeit

Ausztrál Lódarazsak köszöntik Darwinnál az Indonéz Légierő Pitch Black hadgyakorlatra érkező Szu-27 és Szu-30-as gépeit ,

Május 16-án a Jordán Királyi Légierő elvesztette egyik Slingsby T.67M-200 Firefly típusú kiképzőgépét. Az egymotoros kisgép technikai hiba miatt zuhant le a Mafraq-King Hussein támaszpont közelében a reggeli órákban, helyi idő szerint 6 óra 55 perckor. A balesetben mindkét pilóta életét vesztette.

Az Airbus Military vezetősége nagy reményeket fűz a július 17. és 23. között megrendezésre kerülő Paris Air Show-hoz. Bíznak benne, hogy növekedni fog az A400M ‘Atlas’ megrendeléseinek száma. A típust az 5 európai országon kívül eddig egyedül Malajzia rendelte meg.

Fotó: Airbus Military

Az első francia Atlas | Fotó: Airbus Military ,

Az EMBRAER várakozásai szerint még 2014 elején megszerezhetik az első fix megrendeléseket a KC-390-esre. Eddig 6 ország (Argentína, Brazília, Chile, Kolumbia, Csehország és Portugália) összesen 60 gépre nyújtott be igényt, ám mindezt csak szándéknyilatkozatban fektették le. A gyártó összesen több mint 700 példány eladásában reménykedik, a típus listaára verziótól függően 50-70 millió dollár között mozog majd.

Fényes jövő áll a KC-390 előtt

Fényes jövő áll a KC-390 előtt ,

A US Army kutatásért felelős irodája a hajtóműgyártók körében új programot hirdetett az FVL (Future Vertical Lift) program termékének meghajtására szolgáló erőforrás kifejlesztésére. A projekt első szakaszában a felhasználható technológiák meghatározása folyik. A hírek szerint a gázturbinának képesnek kell lennie 10 000 lóerős tengelyteljesítmény leadására, de emellett jóval alacsonyabb teljesítményszinten (~40 lóerő) is üzemelnie kell. Ezt például változtatható sebességű turbinával oldanák meg. A demonstrációs fázis 2017-ben kezdődne, a projektet legalább egy (maximum 4) gyártó nyerné meg, pályázatonként 1.2 millió dollárt osztanának szét és 18 hónapon belül kéne elkészülni a demonstrátorokkal.