HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Lockheed Martin büszkén jelentette be, hogy a C-130J Super Hercules flotta összesítve elérte az 1 millió repült órát. A Hercules ráncfelvarrott változata még 1996 áprilisában végezte el első repülését, azóta 13 ország vásárolt belőle.
—
A Lockheed Martin az MDA-val (Missile Defense Agency) együttműködve sikeresen végrehajtotta a légi indítású eMRBM (extended medium-range ballistic missile) légi cél első tesztjét, melynek során 25000 láb (7620 méter) magasságról egy C-17 Globemaster III rakteréből indították útjára egy fékezőernyő és egy raklapra szerelt szerkezet segítségével. Az eMRBM sikeresen elvált a raklaptól.
Végrehajtotta első humanitárius bevetését az Airbus Military által gyártott C-295-ös. A Kolumbiai Légierő által biztosított példány 8 tonna segélyszállítmányt vitt a perui INDECI (Instituto Nacional de Defensa Civil) számára.
—
A KnAAPO két darab Szuhoj Szu-30MK2 típusú vadászbombázót szállított le az indonéz Légierő számára. Az új gépek honi bázisa a Sultan Hasanuddin támaszpont lesz. A 2001-ben megrendelt 6 gépből még kettő vár leszállításra, mellyel összesen 16 darab Szuhojjal rendelkeznének, ebből két-két Szu-30MK és Szu-27Szk, három Szu-27SzKM, valamint 9 darab Szu-30MK2.
Május 16-án a Jordán Királyi Légierő elvesztette egyik Slingsby T.67M-200 Firefly típusú kiképzőgépét. Az egymotoros kisgép technikai hiba miatt zuhant le a Mafraq-King Hussein támaszpont közelében a reggeli órákban, helyi idő szerint 6 óra 55 perckor. A balesetben mindkét pilóta életét vesztette.
—
Az Airbus Military vezetősége nagy reményeket fűz a július 17. és 23. között megrendezésre kerülő Paris Air Show-hoz. Bíznak benne, hogy növekedni fog az A400M ‘Atlas’ megrendeléseinek száma. A típust az 5 európai országon kívül eddig egyedül Malajzia rendelte meg.
Az EMBRAER várakozásai szerint még 2014 elején megszerezhetik az első fix megrendeléseket a KC-390-esre. Eddig 6 ország (Argentína, Brazília, Chile, Kolumbia, Csehország és Portugália) összesen 60 gépre nyújtott be igényt, ám mindezt csak szándéknyilatkozatban fektették le. A gyártó összesen több mint 700 példány eladásában reménykedik, a típus listaára verziótól függően 50-70 millió dollár között mozog majd.
A US Army kutatásért felelős irodája a hajtóműgyártók körében új programot hirdetett az FVL (Future Vertical Lift) program termékének meghajtására szolgáló erőforrás kifejlesztésére. A projekt első szakaszában a felhasználható technológiák meghatározása folyik. A hírek szerint a gázturbinának képesnek kell lennie 10 000 lóerős tengelyteljesítmény leadására, de emellett jóval alacsonyabb teljesítményszinten (~40 lóerő) is üzemelnie kell. Ezt például változtatható sebességű turbinával oldanák meg. A demonstrációs fázis 2017-ben kezdődne, a projektet legalább egy (maximum 4) gyártó nyerné meg, pályázatonként 1.2 millió dollárt osztanának szét és 18 hónapon belül kéne elkészülni a demonstrátorokkal.