Az indiai vezetés közepes teherszállító repülőgépek beszerzése mellett döntött. Az 56 darab közepes kapacitású szállítógép beszerzésének célja a HAL által gyártott HS748M Avro típusú gépek leváltására. A ’60-as években rendszeresített típusból mára körülbelül 32 darab van hadrendben és főként kiképzési repülésre használják őket.
Az első szakaszban 16 darab gépet vásárolnának 210 millió dollárért, majd a következp 40 példányt hazai cégek bevonásával gyártanák le és szerelnék össze, melyek közül az első 16 gép komponenseinek 30 százaléka készülne Indiában, míg a maradék 24 példány legyártásához ezt az értéket szeretnék feltornászni 60 százalékra. Az első gépek szállítását a szerződéskötéstől számított 2 éven belül kell megkezdeni, míg a következő 14 példányt az első leszállítástól számított 24 hónapon belül el kell végezni. A hazai gyártás ütemét évi 8 darabra tervezik.
A tájékoztaáts szerint az EMBRAER, a Lockheed Martin, az Airbus Military, az Iljusin, az EADS CASA, a Saab és az Alenia Aeronautica kapott meghívást a tenderre. A lista elég érdekes, mivel a nevezett cégek termékei nem képviselnek azonos kategóriát: a legkisebb a Saab 340/2000 (mely a leginkább közelebb áll méretben a leváltandó típushoz), míg a legnagyobb a közepesnek csak kis túlzással nevezhető Il-76-os.
A Saab 340-es és 2000-es már csak azért is érdekes, hogy ha esetleg ez nyerné el a megrendelést, akkor újraindulhatna a svéd típus gyártása, mivel jelenleg csak használt példányok érhetőek el a piacon.
Ez 1 érdekes hír, és érdekes a tenderre meghívottak listája is:
Az Antonov-ot például meg sem hívták! És a Kawasaki-t sem, pedig épp most fejlesztenek közepes méretű szállítógépet! /Igaz, még nem készültek el, de az Embraer sem!/
A tender első körében biztosan kiesik az Iljusin és a Saab /- a cikkben szereplő okok miatt/, valamint az Airbus /A-400M/ – „horrorisztikus” ára miatt!
A győztes kiválasztásánál pedig fontos szempont lesz, hogy az adott cég mennyire tud /vagy akar/ megfelelni az indiai beszállítói illetve gyártói elvárásoknak.
És ez a hír – ha igaz – pontot tesz a régebben sok hírben szereplő /közös fejlsztésű és közepes méretű/ orosz-indiai szállítógép sorsára is! – Mely így soha nem készül el!
Pontosabban már repül is!
Hápogva…!!!
„Az első szakaszban 16 darab gépet vásárolnának 210 millió dollárért!” ????????WTF? :) Menjenek akkor Kínába!
Oda nem mennek, mert az indiaiak és a kínaiak nem csípik egymást…!