A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A további késést szenvedő brazil FX-2 program egyik döntőse, a Saab újabb helyi céget vont be a fejlesztésbe, így próbálva javítani a győzelmi esélyeiken. Az AEL Sistemas nevű vállalattal még 2009-ben kötöttek szándéknyilatkozatot a JAS-39E/F Gripen brazil verziójának esetleges fejlesztéséről, feltéve ha győznek a tenderen. Most ezt a szándéknyilatkozatot erősítették meg, a szerződés alapján a Porto Alegre-i székhelyű vállalat szállíthatja a vadászbombázókba az avionikai rendszereket, köztük a kijelzőket, processzorokat, fedélzeti számítógépeket, szoftvereket valamint az ezekhez tartozó logisztikai támogatást az elkövetkezendő évek során.
Az AEL Sistemas nem nevezhető újocnak a repülőgép elekotrinika téren, korábban ők szállították a modernizált F-5M, AMX, Super Tucano valamint az izraeli Hermes 450 UAV hasonló rendszereit.
—
A Pratt & Whitney elkészült az utolsó USAF C-17-esre kerülő hajtóművel. Az F117-est már át is szállították Texasba, ahol a Triumph Aerostructures vállalat beleépíti a gondolájába, ezt követően átszállítják Long Beach-be, ahol felszerelik az USAF utolsó, 223. C-17-esének szárnya alá.
A Pratt & Whitney természetesen még nem áll le a PW2000 családból kifejlesztett F117-PW-100 gyártásával, további cserepéldányokat adnak át az Amerikai Légierő részére, valamint a külföldi megrendelésű C-17-esek gyártása sem áll még le.
Sikeres tesztsorozattal vizsgázott a Lockheed Martin új precíziós fegyvere, a Nemesis. A rakétát a napsütötte Floridában, egészen pontosan Orlandoban tesztelték április folyamán, kiváló eredménnyel – 3 tesztindításból mind a háromszor eltalálta a célt a különböző körülmények ellenére. A földről függőleges helyzetből indított rakéták az első két próbalövés során 8, illetve 12 km-t tettek meg GPS irányítással a célpontjukig, majd félaktív lézerrel találták meg azt. A harmadik teszten nehezebb körülmények vártak a fegyverre, az indítási pozíciótól mindössze 100 méterre található célt csak a GPS segítségével kellett eltalálni, ám ezt is sikeresen teljesítették.
A Nemesis egy emberi erővel hordozott, könnyű csapásmérő fegyver, mely függőleges indítás után 360 fokban képes ráállni a célpont irányára. Az irányítása kettős, található benne GPS vevő és félaktív lézeres kereső. Minimálisan 100 méterre lévő célpontok ellen indítható, maximális hatótávolsága 12 km. A kezelő időzítheti a fegyver robbanását, hogy az még a célpont fölött, az ütközéskor, vagy késleltetve következzen be.
Az L-3 Communications elkészült a Brit Királyi Légierő első RC-135 Rivet Joint elektronikai felderítőgépével. A KC-135 tankerből átalakított repülőgép jelentős felújításon esett át, és ellátták a feladatának elvégzéséhez szükséges összes berendezéssel. Az USAF hírszerzési részlegének vezetője, Larry James altábornagy elárulta, hogy a repülőgép berepülését még a tavasszal megkezdik, a RAF pedig várhatóan októberben veheti át az első példányt. A fennmaradó kettő idén decemberben, és 2014 októberében érkezhet meg a szigetországba a Brit Védelmi Minisztérium korábbi közleménye szerint.
Átvette első Tiger HAD harci helikopterét a Francia Hadsereg. Az új típus kibővített képességekkel rendelkezik az eddig átvett HAP verziókhoz képest: átalakított MTR390 hajtóművei egyenként 1341 lóerő teljesítményt biztosítanak, ez 14 százalékos növekedés a korábbi verzióhoz képest, integrálták a fedélzetére az AGM-114 Hellfire rakétákat, és további páncélzattal is ellátták a túlélőképesség javítása céljából. A típus idén januárban kapta meg a DGA (Directorate General of Armaments) katonai hatósági típusengedélyét, majd április elős felében elfogadták a beszerzési terveket is, így 19-én az Eurocopter átadta az első példányt a megrendelt 40-ből a Francia Hadsereg részére.
A Tiger HAD verziójából Franciaországon kívül még a spanyolok rendeltek, náluk 24 példányra kerül majd fel az ország felségjelzése.
Az Egyesült Államok Szövetségi Bírósága visszautasította a Beechraft kérelmét, melyben megtámadták az USAF azon döntését, hogy az Embraer-től rendelték meg a könnyű támadógépeket az Afgán Légierő számára. A Beechraft március 21-én adta be kérelmét a Szövetségi Bíróságra, miután az Amerikai Légierő az Embraert nevezte ki a LAS (Light Air Support) program győzteseként. Ugyan a légierő tényleg nem követte a szokásos procedúrát, és kihagyta a beszerzésből a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalt (Government Accountability Office – GAO), ám ezt az idő és pénz szűke miatt tették, és ezt elfogadható oknak ítélte a bíróság.
30 éve végezte el szűzrepülését a világ legnagyobb sorozatgyártásra került teherszállító repülőgépe, az An-124-100 Ruslan. Az évforduló tiszteletére a gyártó Antonov ünnepéllyel egybekötött fogadást tartott a németországi kihelyezettségénél a Leipzig-Halle reptéren. Az ünnepélyen az Antonov delegációja mellett részt vettek az ukrán német követtség emberei, német politikusok, a reptér tisztviselői és több német híresség is.
A BAE Systems idő és költségkereten belül szállította le a Brit Királyi Légierő két BAe 146 C Mk3 szállítógépét. A repülőgépek nem újak, korábban civil használatban álltak. A BAE 15,5 millió fontért (21,2 millió amerikai dollár) tette alkalmassá a két példányt katonai használatra, majd a szükséges tesztprogram lefolytatása után a Brit Védelmi Minisztérium alkalmasnak találta a gépeket az átvételre.
—
8,627 millió dolláros szerződésmódosítást kapott a Raytheon az Amerikai Haditengerészettől, Légierőtől, valamint a szaúdi kormánytól, az AIM-9X továbbfejlesztésének második fázisára. A munkával 2014-ig kell elkészülnie a Tucson-i vállalatnak, a költségvetés a következőképpen oszlik meg a megrendelők között: az USAF 69 százalékkal száll be, ez 5 522 000 zöldhasút jelent, a haditengerészet 19,77%-ot biztosít, ez 1 705 879 dollár míg Szaúd-Arábia 1 400 000 dollárt fizet a vállalatnak, ez teszi ki a fennmaradó 16,23%-ot.
—