Jól halad Brazília a VBTP-MR rendszeresítésével. Aktuális sajtóhírek szerint a rendszeresített példányok száma elérte a 86-ot.
A Dél-amerikai ország ambiciózus programba vágta bele a fejszéjét. 2015-re szeretné teljes egészében leváltani régebbi EE-11 URUTU páncélozott szállítójárműveit új típusokkal. A legyártott járművek teljes száma 2030-ra pedig eléri majd a 2044-et.
A VBTP-MR jármű legénysége a járművezető mellett 10 fő. Tervezésénél szempont volt, hogy beférjen a C-130-as és KC-390-es rakterébe. Ennek további követelménye, hogy a jármű tömege nem haladja meg a 20 tonnát (javasolt tömege 18-20 tonna), úszóképességét pedig 17,5 tonna fölött veszíti el. A moduláris páncélzat miatt a jármű tömege szélesebb határok közt változhat mint a régebbi páncélozott szállítójárművek esetén.
Az alapmodell fegyverzetét egy 30 milliméteres gépágyúval felszerelt ORCWS UT-30BR távirányításos torony képezi. Ezt az izraeli Elbit Systems brazíliai leányvállalata gyártja. Az ágyún kívül a toronyban megtalálható egy 7,62 milliméteres párhuzamosított géppuska, füstgránát kilövők. Ezen kívül lehetőség van további Spike páncéltörő rakéták hordozására is. A fegyvertorony érdekessége, hogy a lőszert a páncéltest fölött tartalmazza. Így találat esetén a páncéltesten belül sikerült kiküszöbölni egy potenciális veszélyforrást a személyzetre nézve. Hátránya, hogy magasabb mint egy hagyományos gépágyútorony és ez negatívan befolyásolhatja a jármű súlypontját.
Az alapváltozaton kívül tervbe van véve egy komplett járműcsalád kialakítása, mely magában foglalja majd parancsnoki, vöröskeresztes, aknavetős, javító mentő és egyéb változatok legyártását.
Szerző: Mackensen
A csehek pandurjain is az rcws 30-as torony van! Nem rossz portéka!