|

Gigászi brazil beszerzés

Brazíliában ismét alaposan belecsaptak a lecsóba. Ezúttal nem az F-X2-ről lesz szó, a téma sokkal földhöz ragadtabb.

Ugyanis december 18-án a Brazil Hadsereg aláírta a szerződést az IVECO céggel nem kevesebb, 2044 darab VBTP-MR páncélozott szállító járműről. Ez „mindössze” 6 milliárd reálba (2,5 milliárd euró) került. A megállapodásba belefoglaltatik egy 20 éves logisztikai támogatás is.

Az új járművekkel az EE-11 Urutu flottát váltják majd le. A gyártás 2012-ben kezdődik, és várhatóan 2030-ban fejeződik be. A VBTP-MR-ek egyébként Brazíliában készülnek majd az IVECO gyárában, több mint 100 hazai beszállító közreműködésével.

A 18 tonnás tömegű pszh 6×6-os kerékképletű. A VBTP-MR 6,9 méter hosszú, 2,7 méter széles, és 2,34 méter magas. A kétfős személyzeten felül még további 10 lövész elhelyezésére nyílik lehetőség a jármű belső terében. Fegyverzetét az izraeli Elbit által gyártott távvezérlésű toronyba szerelt 7,62-es, 12,7-es géppuskák, vagy 30 milliméteres gépágyúk alkothatják. Hatótávolsága 600 kilométer, legnagyobb sebessége 100 kilométer per óra. A VBTP-MR tömege, és mérete lehetővé teszi a C-130 Hercules, és a jövőben megvalósuló Embraer C-390-es szállítógépek bel terében történő szállítást.

9 hozzászólás “Gigászi brazil beszerzés”

  1. Hát, nézegetve ezt a vasat, nem a legjobbat vették, ami kapható a piacon (persze a gazdasági érdek nagy úr, meg gondolom nem akarták, hogy esetleg az legyen mint 48-ban Pákozdnál, hogy (mindenki a Monarchia egyenruhájában volt mindkét oldalon) olyat vegyenek mint Venezuela.

    Bár elég kevés infót találtam, de néhány dolog szemet szúrt:

    Az az egy szem desszantajtó van a hátulján? Elég kicsi (1 emberes), így sokáig tart a kiürítés.

    Picit olaszosan magas és alul fegyverzettnek tűnik.

    Van valakinek bővebb infója róla? Nem hiszem, hogy egy modern nyuszibuszt így elbénáznának (még az olaszok sem).

  2. A rámpára ajtó?

    A rámpa ok (M113-szerintem rohadt jó ötlet, csak azon lassú volt) az ajtó ok, de a kettő együtt? Hülye egy megoldás…

    Tényleg lehet rámpa _és_ ajtó, de annyira hihetetlen…

    A boxer is lájtos egy kicsit a Bradley-k, Stryker-ek és a BMP-k mellett…

  3. “A boxer is lájtos egy kicsit a Bradley-k, Stryker-ek és a BMP-k mellett”

    azért a kategóriákat nem kellene keverni, elég csak a pumára (a németre, nem a 4/6 kerekes olaszra) gondolni, meg a cv-90-re, warrior verziókra, – olaszoknál is ott a dardo – ha már bmp-kröl és bradley-król beszélsz. egyébként meg a bmp-ket eléggé túlmisztifikálják sokan (kicsi, papíron erős fegyverzet, erőt sugárzó megjelenés…), a bmp-1-től is fostak a nato-ban anno, aztán jött az első öböl-háború és megmutatkozott a bmp-k erősen nulla felé tendáló harcértéke a minőségi túlerővel szemben.

    ennek a cuccnak van valami köze a freccia-hoz meg a centauro-hoz (utóbbit a fade által beszúrt felderítő verzió képe után kérdezem)?

  4. ennek a cuccnak van valami köze a freccia-hoz meg a centauro-hoz (utóbbit a fade által beszúrt felderítő verzió képe után kérdezem)?

    Hát ez egy elég jó kérdés:) Úgy tűnik, hogy inkább az Iveco SuperAV-re üt, amit több mint valószínű a Ferraciaból kiindúlva terveztek.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.