A Northrop Grumman és a Saab is potenciális vásárlóként tekint Malajziára, ahol mindkét vállalat légtér-ellenőrző repülőgépeket kíván értékesíteni.
A március 26. és 30. között megrendezésre kerülő LIMA (Langkawi International Maritime & Aerospace) rendezvényen számos cég és konzorcium képviselteti magát, melyek közül az említett svéd és amerikai vállalat azért érkezett, hogy Malajzia személyében újabb vásárlót találjon portékájára.
A Northrop Grumman a tányérantennával ellátott, E-2D Advanced Hawkeye típusú masinát próbálja eladni az ázsiai országnak. A LIMA 2013 rendezvényre elhozta a típus fedélzetén üzemelő munkaállomások egyikének életnagyságú makettjét.
A típus ezen verziójából eddig csupán a US Navy rendelt, mely 75 darabra tart igényt, azonban élék érdeklődést mutat az E-2D iránt India is. Malajzia számára 4 darabot kínálnak az Advanced Hawkeye-ból.
A Saab nem egy repülőgépet, hanem az Erieye radarrendszerét népszerűsíti, és a vevő választhatja meg, hogy milyen típus fedélzetére kívánja integrálni a rendszert, mely már bizonyított Saab 340, Saab 2000 és EMB-145 típusú utasszállító repülőgépekre szerelve, de a svéd konstruktőr bármilyen arra alkalmas légijárműre integrálja az Erieye rendszert.
Malajzia szomszédja, Thaiföld is alkalmazza a svéd eszközt, a 6+6 Gripen mellé vásároltak 1-1 Saab 340-est Erieye rendszerrel. Malajzia számára is hasonló csomagban szeretnék értékesíteni, mivel az ázsiai ország 18 darab többfeladatú vadászbombázót is kíván vásárolni a MiG-29N-ek leváltására.
Az biztos, hogy 100 százalékos ellentétezést (és némi technológiai transzfert is) várnak a vásárlásért cserébe, mivel a maláj törvények értelmében minden 50 millió maláj dollárt (16.1 millió USD) meghaladó közbeszerzés esetében a külföldi cégeknek 100 százalékos ellentétezést kell biztosítania a maláj gazdaság és ipar megerősítése érdekében.