A Los Angeles-osztályú USS Miami-val a tűzesete óta nem igen foglalkoztunk, így talán nem ismert tény, hogy a 2012 márciusában egy 20 hónapos felújítási és modernizálási program kapcsán a Portshmouth Naval Shipyard területére érkezett atom-tengeralattjáró május 23-án nem emberi mulasztás miatt kapott lángra. A vadász tengeralattjáró elülső szekcióiban 100 tűzoltó megfeszített munkája ellenére is mintegy 12 órán át tomboló tüzet egy pánikbeteg(?) hajógyári munkás okozta.
A festőként ténykedő bizonyos Casey James Fury május 23-án egy rongyokkal teli zsákot gyújtott meg és hagyott ott a tengeralattjáró legénységének elszállásolására kialakított részleg egyik ágyán. Tette mindezt, mert ideges lett és idő előtt végezni akart a munkával. A begyújtott zsákból a tűz végül igazi fenevaddá nőtte ki magát, amit csak mintegy fél napi megfeszített munkával sikerült a tűzoltóknak megfékezniük.
Fury tettére ekkor még nem derült fény, a 26 éves fiatalemberig csak 2 hónappal a tűzesetet követően jutottak el az illetékesek. Aki addigra, a májusi tettét követően egyébként egy újabb tüzet is gyújtott – ugyanazon indokból, mint 3 héttel korábban. Ezen második esetben a tengeralattjáró külső felszínén gyújtott tüzet, amivel szerencsére már nem okozott semmilyen kárt – szemben az első gyújtogatási akciójával, ami az adófizetők 450 millió dollárjába került. Fury eleinte tagadta tettét, ám novemberben beismerte, hogy mindkét alkalommal ő gyújtogatott.
A bírósági ügy nemrégiben zárult le, melyben a 2. gyújtogatást értelemszerűen igencsak súlyosbító körülményként kezelő bíró a védelem által javasolt 18 hónap, illetve a vád által kért 235 hónap között szabta ki a büntetési tételt: 205 hónapnyi börtönbüntetés, illetve 400 millió dollárnyi kártérítés megfizetése.
Ám ha már a USS Miami így előkerült, akkor térjünk vissza picit a tűzesetre magára. A hosszasan és igen intenzíven tomboló lángok eloltása után természetesen még nem lehetett tudni, hogy mennyire sérült a tengeralattjáró szerkezete, gazdaságosan javítható lesz-e. Erre az esetre felmerült, hogy esetleg kikötői gyakorlóhajóként folytatta volna karrierjét az anno Hyman G. Rickover admirális által alapított iskolában.
Erre azonban nem kerül sor, mert menetközben kiderült, hogy a USS Miami-t érdemes lesz kijavítani, lévén a tűzesetben a tengeralattjáró elülső szelvényei nem károsultak, nem következtek be káros metallurgiai változások, a törzs szerkezete erős maradt. Ez pedig nagyon nagy mértékben lefaragott a javítás árcédulájából – amit oly módon is igyekeztek nyirbálni, hogy az érintett szelvények belső tereinek újjáépítéséhez a 2011 áprilisában kivont USS Memphis-ből emelnek majd át elemeket.
A javítási munkálatok az idei év tavaszán kezdődtek volna meg, ám most ugye közbeszóltak az anyagiak, így egyelőre kérdéses, hogy a korábban 2015 közepére kitűzött céldátum mennyire lesz tartható.
„… szabta ki a büntetési tételt: 205 hónapnyi börtönbüntetés, illetve 400 millió dollárnyi kártérítés megfizetése” :D na persze és azt ki is fogja fizetni mi?! Kb neki is csak hitelei vannak, mint az amerikaiak nagytöbbségének, nem pedig saját vagyona és megtakarításai és főleg nem 400 millió dollár.
Más a jognyakorlat. pl 120-150évniy börtönöket is kiszabnak kint nincs maximalizálva 20-25évben.
Vajon mi lehet az orosz bálna gyújtogatójával?
A lejárt szavatosságú lőszerek megsemmisítésén dolgozik.
Remélem a hajóban lessz az első merülésnél, aki aláírta a javíthatóságot.