“Film-front” című sorozatunk segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé egy-egy hosszabb, rövidebb videóanyag segítségével.
Ki ne ismerné a világ talán legikonikusabb repülőgépét és egyben első igazi lopakodóját, az F-117 Nighthawkot. Erről a misztikus madárról jöjjön egy kis válogatás.
Az első repülés 1981. június 18-án
Egy kis bevetés: az F-117-et aktívan használták az Sivatagi Vihar alatt, ahol többek között ún. „high-value” és légvédelmi célokat támadott. Jelen videón két Tupoljev Tu-16 bombázót és egy Iljusin Il-76 szállítógépet támad
Az első és (eddig) utolsó harci veszteség, amely a délszláv háborúban, az Allied Force alatt történt. A gép (száma: 82-0806) vesztét egy Sz-125 Nyeva-M és Dani Zoltán ezredes okozta
A lelőtt F-117 közvetlenül a lezuhanás után
KC-135 és F-117 közös áthúzás…
…és egy kis itatás
Az „Imbolygó Manó” története sajnos nem volt balesetektől mentes: a Jugoszlávia felett lelőtt példányon kívül összesen hat darab Nighthawk zuhant le, a videón szereplő gép 1997-ben egy légi bemutatón
Egyike az utolsó bemutatóknak
2008. április 22-én kivonták a típust, de 2010-ben néhány szemfüles spotter a Nellis támaszpontnál lencsevégre kapott egy „elkóborolt” Nighthawkot
Végül pedig egy válogatás
—
A Film-front sorozatunk többi részét ide kattintva nézhetitek meg!
Természetesen szívesen fogadunk hasonló, bemutatni kívánt videókat a szerkesztoseg@htka.hu email-címre. :)
Én is találtam 2 összefoglaló videót: RQ-170 elfogásának története: http://youtu.be/hd1Hl6mjqMM http://youtu.be/mHZZXR7Av_k
Az elfogott és visszafejtett videó külön: http://youtu.be/T-62kM0BHZ0
Sajnos van egy érdekes kép állítólag amin nagy távolságból videózzák a gépet és azon valósággal fehéren világít a szürke háttér előtt. Videó is volt a képhez de azt törölték közben valamiért. Mivel a képen a gép szárnytávolsága 1 cm körüli így elég magasan lehetett.
A weboldal sütiket alkalmaz a jobb használhatóság és a nagyobb felhasználói élmény érdekében a részletes adatkezelési tájékoztatónkban rögzítettek szerint. EngedélyezemNem engedélyezemAdatkezelési tájékoztató
Cookie beállítások
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Kapcsolódó oldal, hogy miért és hogyan is repülnek.
http://aviationintel.com/2012/06/10/why-is-the-stealthy-f-117-nighthawk-still-flying/
Én is találtam 2 összefoglaló videót: RQ-170 elfogásának története:
http://youtu.be/hd1Hl6mjqMM
http://youtu.be/mHZZXR7Av_k
Az elfogott és visszafejtett videó külön:
http://youtu.be/T-62kM0BHZ0
Sajnos van egy érdekes kép állítólag amin nagy távolságból videózzák a gépet és azon valósággal fehéren világít a szürke háttér előtt. Videó is volt a képhez de azt törölték közben valamiért. Mivel a képen a gép szárnytávolsága 1 cm körüli így elég magasan lehetett.