A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Lockheed Martin január 25-én bemutatta az első tunéziai megrendelésre készülő C-130J-30 Super Hercules típusú teherszállító repülőgépet, melyekből két darab kerül az afrikai országba, várhatóan még 2013 folyamán. A Tunéziai Légierő C-130H és C-130B típusú gépeket üzemeltet, melyeket még a ’80-as évektől kezdve állítottak szolgálatba.
A Lockheed Martin Fort Worth-ben található üzemében január 30-án megkezdték a 100. F-35-ös összeszerelését a gép szárnyainak végszerelésével. Az AF-41 jelzésű, hagyományos fel- és leszállásra képes (CTOL) masina az egyike azon 88 darab F-35-ösnek, melyek a különböző gyártási fázisokban készülnek az amerikai gyártó és beszállítóinak üzemeiben. Amint elkészül, a berepülési programot követően az arizonai Luke támaszpontra repülik majd át, ahol a pilóták átképzésében kell segédkeznie.
Norvégia 62 darab Iveco LMV-t vásárol már meglévő olasz járművei mellé – jelentette be az Iveco Defence Vehicles. A skandináv ország 2006-ban vásárolt először LMV-t meglévő Mercedes terepjáróinak leváltására. A mostani megrendeléssel közel 170 darabosra hízik Norvégia LMV flottája.
—
Sikeres próbalövészetet hajtottak végre a Boeing új földi telepítésű elfogó rakétájával (ground-based interceptor – GBI). A három fokozatú hajtóművel felszerelt fegyver a Raytheon Exoatmospheric Kill Vehicle elnevezésű űrbeli elfogóját juttatta fel az űrbe, majd a leválasztás után az végrehajtott néhány előre tervezett manővert, ám valódi elfogásra nem került sor.
A tesztre január 26-án került sor a Vandenberg légibázisról, helyi idő szerint délután 2-kor. A Boeing szakemberein kívül a legfontosabb szerepet a Rakéta Védelmi Ügynökség (Missile Defense Agency – MDA) kapta, az adatokat felhasználják a további fejlesztésnél és próbalövészeteknél.
A RIA Novosti hírügynökség megerősítette, hogy Moszkva olasz helikopterek beszerzését tervezi. Konkrétan az AgustaWestland gyár AW139 típusáról lenne szó, melyből 7 példányt szereznének be, 630 millió rubeles, azaz 20 millió dolláros darabáron.
Az oroszok valószínűleg azért döntöttek a típus mellett, mert annak gyártása tavaly kezdődött meg Oroszországban. Az AgustaWestland és a Russian Helicopters erről még 2008-ban kötött szerződést, az az évi Farnborough Nemzetközi Repülőnapon. A vállalat évi 14-20 helikoptert gyárt, ezzel kielégíthetik a hazai igényt is.
—-
35 millió dolláros szerződésmódosítást írt alá a Izraeli Védelmi Minisztérium és az Elbit Systems, ennek keretén belül utóbbi cég továbbfejleszti pilóta nélküli masináinak felderítő képességét. A modernizálás célpontja elsősorban a Hermess 900 UAV, a legfontosabb követelmény hogy két küldetés között minél gyorsabban lehessen kicserélni a gép által hordozott hasznos terhet, avagy a felderítő berendezéseket. A munkára három évet kapott az Elbit Systems.
Új csónakokba szánt motorkoncepció kifejlesztését rendelte el a Brit Védelmi Minisztérium. A gyors felfújható csónakok új erőforrása dízelmeghajtásúnak készül, ám sok új szabadalmat tartalmaz – ezeknek köszönhetően a Cox Powertrain elnevezésű dízelmotor hasonló teljesítmény/tömeg aránnyal rendelkezik mint a benzinmotorok, ám fogyasztása jelentősebb kisebb, ugyanez vonatkozik a méretére is.
—-
Az Angolai Nemzeti Légierő átvehette első három A-29 Super Tucano kiképző és könnyű támadógépét. Az Embraer a Sao Paolo-i üzeménél rendezett ceremónián adta át a második afrikai megrendelőnek az új gépeit. Angola tavaly év elején rendelt 6 példányt a típusból határvédelmi feladatokra, kiképzéssel, pótalkatrészekkel és logisztikai támogatással.
Az Ausztrál Királyi Haditengerészet eladja kivont Sea King helikoptereit, jelentette be az ausztrál védelmi miniszter, Jason Clare. A forgószárnyasokat az Aerospace Logistics (ASL) vállalat vásárolja meg, mely már több mint 30 év tapasztalattal rendelkezik a repülőgépek javítása, karbantartása és átalakítása terén. Az ASL a helikoptereket alkatrészbázisként használja majd, hogy ezzel biztosítsa a nemzetközi Sea King flotta üzemeltetését.
—-
Elvégezte szűzrepülését az Amerikai Partiőrség első Rockwell Collins által modernizált HC-130H repülőgépe. Az átalakítás során 4 színes képernyőt kapott a pilótafülkébe, új digitális robotpilótát, kommunikációs és navigációs rendszereket és további új avionikai berendezéseket, leszámítva az időjárásradart, mert mert azt már korábban lecserélték a MultiScan Hazard Detection Weather Radar típusúra. A sikeres tesztek után a Rockwell Collins megkezdi a Parti Őrség HC-130H flottájának további gépeinek átalakítását is.
—-
Átvette 100. Eurofighter Typhoon vadászbombázóját a Brit Királyi Légierő. A masina a mindössze 4 hónapja újraalakított 1. vadászszázad állományába kerül, Skóciába, azon belül Leuchars-ba.
—-
Az indiai autóiparban érdekelt Mahindra informatikai vállalat új üzleti modellt valósítana meg a repülőgép-iparban, ezzel az indiai szegmenst a világ vezető repülőgép-gyártójává tenné egy évtizeden belül.