Átadta az első modernizált CN-235 MPA-t a Török Parti Őrségnek a Thales

A Thales átadta az elsőt a Török Parti Őrség által megrendelt három, CASA CN-235 MPA tengerészeti járőrgépből, amiket felszereltek az AMASCOS (Airborne Maritime Situation & Control System) rendszercsomaggal, ami komoly képességbővítést jelent a repülőgépek és üzemeltetőjük számára. Törökország a MELTEM II projekt keretében rendelte meg az AMASCOS integrálását 10 ATR 72-500 ASW/ASuW MPA, kilenc CN-235 ASW/ASuW MPA (felszíni és felszín alatti célpontok elleni tevékenységre is képes MPA-változatok) és három CN-235 MPA repülőgépére – előbbiek a Haditengerészet, utóbbiak a Parti Őrség állományában üzemelnek, némileg különböző feladatkörben. A többféle felderítő, kommunikációs és adatátviteli rendszert tömörítő csomag révén a két haderőnem a világ egyik legmodernebb tengerészeti járőrgép-flottáját tudhatja magáénak.

A CN-235 MPA-t, melyet innentől az Izmir légitámaszponton üzemeltetnek majd, a Turkish Aerospace Industry (TAI) Ankarában található telephelyén adta át a megrendelőnek Pierre Eric Pommellet, a Thales Group alelnöke. Az átvető szerepében a török belügyminiszter, İdris Naim Şahin mondott köszönetet a projektben résztvevő összes cégnek, kiemelve a Thales, mint fővállalkozó szerepét. „Olyan repülőgép birtokába jutottunk általuk, mellyel katonáink akár a partjainktól 190 kilométerre lévő vizeket is ellenőrizhetik.” – mondta beszédében Şahin.

A Török Parti Őrség egyik CN-235 MPA-ja

A Török Parti Őrség egyik CN-235 MPA-ja ,

A dolog érdekessége abban rejlik, hogy Törökország az AMASCOS első megrendelője, így a mindennapi gyakorlatban először náluk derül ki, mire is képes igazán. A rendszercsomag főbb összetevői:
• kommunikációs alrendszer (UHF/VHF/HF rádió, Link 11, 16 és 22 adatátviteli csatornák)
• 360 fokban elforgatható, X-sávban (2,5–3,75 cm hullámhossz, 8–12 GHz frekvencia) működő radar légi és vízi célok felderítésére és azonosítására
• barát-idegen azonosító
• automatikus önazonosító rendszer
• COMINT és ELINT szenzorok
• 16-64 szonárbója, egyidejű adatbegyűjtési lehetőséggel
• FLIR és televíziós felderítő rendszer,
• fejlett önvédelmi eszközök (infracsapda és dipólszóró, radarbesugárzás-jelző, rakétaközeledés-jelző)
• mágnesanomália-detektor
• STANAG 4283 NATO-szabványnak megfelelő adatrögzítő, repülés közbeni visszajátszási lehetőséggel.

Az adatokat a fedélzeten elhelyezett, színes, digitális kijelzőkkel ellátott munkaállomásokkal jeleníthetik meg, dolgozhatják fel és továbbíthatják az operátorok. Ezen kívül a rendszer részét képezi a földi bevetéstervező és –kiértékelő központ, ahová a gépek adatai letölthetők, így segítve a további feladatokra való felkészülést és a kiképzést.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Eurofighter a befutó Törökországban?

Eurofighter a befutó Törökországban?

RAPIDFire CIWS kerül az új francia járőrhajókra

RAPIDFire CIWS kerül az új francia járőrhajókra

Újabb Ejder Yalcinok érkeztek Üzbegisztánba

HTKA Hírhalom 2019. 18. hét

HTKA Hírhalom 2019. 18. hét